• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 353 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    667

Pyjamas

Omega
Kanske lite OT men går det få tag i en till sån länk som sitter på min Omega? Älskar den och vill ha fler
 

Bilagor

  • IMG_20230617_104116.jpg
    IMG_20230617_104116.jpg
    231.4 KB · Visningar: 15

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Seamaster med mesh bracelet. Väldigt stilig kombination imo, men lite svårt att få till bra storleksmässigt. Önskar verkligen att Omega hade hittat på någon form av micro adjust för den här länken. Är medveten om att många hatar på originallänken men jag tycker fortfarande det är det skönaste alternativet på Seamastern 😅
Plus tyvärr den länk som bygger absolut mest i tjocklek vid låset, gigantisk knöl på grund av konstruktionen. Men det är en snygg länk!
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Plus tyvärr den länk som bygger absolut mest i tjocklek vid låset, gigantisk knöl på grund av konstruktionen. Men det är en snygg länk!

Ja den är verkligen onödigt tjock, dock rätt väl strömlinjeformad med storleken i åtanke. Jag har aldrig riktigt fastnat i något med låset vad jag minns iaf, har inte haft den så länge dock (3 månader, funderar på att sälja den faktiskt).
 

nnkvc

Breitling
Hej! Joinade Omega-klubben idag i och med att jag fick hem min sprillans nya Aqua Terra! Väldigt nöjd, glad och stolt över att äntligen äga en lite finare och lyxigare klocka! :)

En fråga till er som är mer insatta: Jag beställde klockan från Uret.se och allt är tip top förutom länken som är alldeles för kort, kan inte ens få igenom handen. Kan jag bara knalla in på typ valfri auktoriserad återförsäljare eller kanske Omega-butiken i Stockholm och be dem förlänga länken? Lär krävas 2-3-4 länkar för att klockan ska sitta fint och bekvämt, vad skulle det kunna gå på, på ett ungefär tror ni?

Tack på förhand :)
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Hej! Joinade Omega-klubben idag i och med att jag fick hem min sprillans nya Aqua Terra! Väldigt nöjd, glad och stolt över att äntligen äga en lite finare och lyxigare klocka! :)

En fråga till er som är mer insatta: Jag beställde klockan från Uret.se och allt är tip top förutom länken som är alldeles för kort, kan inte ens få igenom handen. Kan jag bara knalla in på typ valfri auktoriserad återförsäljare eller kanske Omega-butiken i Stockholm och be dem förlänga länken? Lär krävas 2-3-4 länkar för att klockan ska sitta fint och bekvämt, vad skulle det kunna gå på, på ett ungefär tror ni?

Tack på förhand :)
Kul, grattis!

Vad det gäller lägga till/ta bort länkar så har jag alltid gjort det själv, har aldrig haft några problem med det, så jag skulle råda dig till detsamma. En liten fin plattmejsel och stadig hand så ska det gå fint. Jag vet inte vad folk överlag tycker (och alla får såklart tycka vad de vill) men jag personligen har alltid tyckt det är lite onödigt att gå till en urmakare för att byta armband eller justera länken. 🙂
 

Tobimobi

Breitling
Hej!
Tänkte om någon kunde hjälpa mig med lite mer info kring denna.

Ref ska vara 1960102 men med annan länk (?). Hittar en på C24 men knappt någon annan information. Vad är en värd? Hur ser original ut? Vilket år kan den vara? Är det guld?

Tacksam för svar!
A25830E8-7D76-4C94-B569-4E47ACF3D7EE.jpeg
 

Bilagor

  • 171A6061-9A5A-4AEF-BD66-5BF58E04737E.jpeg
    171A6061-9A5A-4AEF-BD66-5BF58E04737E.jpeg
    360.8 KB · Visningar: 1

JW79

Breitling
Hej! Joinade Omega-klubben idag i och med att jag fick hem min sprillans nya Aqua Terra! Väldigt nöjd, glad och stolt över att äntligen äga en lite finare och lyxigare klocka! :)

En fråga till er som är mer insatta: Jag beställde klockan från Uret.se och allt är tip top förutom länken som är alldeles för kort, kan inte ens få igenom handen. Kan jag bara knalla in på typ valfri auktoriserad återförsäljare eller kanske Omega-butiken i Stockholm och be dem förlänga länken? Lär krävas 2-3-4 länkar för att klockan ska sitta fint och bekvämt, vad skulle det kunna gå på, på ett ungefär tror ni?

Tack på förhand :)

Det låter som du inte öppnat hela spännet. När du öppnat det stora spännet tar du tag i länken som sitter fast och lyfter uppåt.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej! Joinade Omega-klubben idag i och med att jag fick hem min sprillans nya Aqua Terra! Väldigt nöjd, glad och stolt över att äntligen äga en lite finare och lyxigare klocka! :)

En fråga till er som är mer insatta: Jag beställde klockan från Uret.se och allt är tip top förutom länken som är alldeles för kort, kan inte ens få igenom handen. Kan jag bara knalla in på typ valfri auktoriserad återförsäljare eller kanske Omega-butiken i Stockholm och be dem förlänga länken? Lär krävas 2-3-4 länkar för att klockan ska sitta fint och bekvämt, vad skulle det kunna gå på, på ett ungefär tror ni?

Tack på förhand :)
Hej,

Kolla antal länkbitar så att du fått med alla. Går att söka på nätet hur många du skall få med. Och som @JW79 skrev, öppna låset på både sidorna. Se bild:
IMG_6296.jpeg
 

nnkvc

Breitling
Hej,

Kolla antal länkbitar så att du fått med alla. Går att söka på nätet hur många du skall få med. Och som @JW79 skrev, öppna låset på både sidorna. Se bild:
IMG_6296.jpeg

Stort tack för era svar @Omega21jul1969 och @JW79 , uppskattas verkligen :)

Ni hade rätt, jag hade bara öppnat ena sidan av låset. Jag försökte öppna andra sidan också från första början men inget hände när jag pillade och jag vågade inte ta i hårdare. Men men hursomhelst så är läget under kontroll nu och länken är egentligen aningen för stor än alldeles för liten så jag kommer behöva besöka en återförsäljare ändå, fast för att korta ner den istället.

Tack igen :)
 
Stort tack för era svar @Omega21jul1969 och @JW79 , uppskattas verkligen :)

Ni hade rätt, jag hade bara öppnat ena sidan av låset. Jag försökte öppna andra sidan också från första början men inget hände när jag pillade och jag vågade inte ta i hårdare. Men men hursomhelst så är läget under kontroll nu och länken är egentligen aningen för stor än alldeles för liten så jag kommer behöva besöka en återförsäljare ändå, fast för att korta ner den istället.

Tack igen :)
Skönt att det bara var spännet. Grattis till en fin klocka. Jag har den olivgröna.
Länken kan du korta själv om du är händig och har en tillräckligt liten skruvmejsel, fast skruvarna brukar sitta åt hårt så om du har nära till en urmakare skulle jag rekommendera dig dit ändå.
 
Topp