Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plus tyvärr den länk som bygger absolut mest i tjocklek vid låset, gigantisk knöl på grund av konstruktionen. Men det är en snygg länk!Seamaster med mesh bracelet. Väldigt stilig kombination imo, men lite svårt att få till bra storleksmässigt. Önskar verkligen att Omega hade hittat på någon form av micro adjust för den här länken. Är medveten om att många hatar på originallänken men jag tycker fortfarande det är det skönaste alternativet på Seamastern
Plus tyvärr den länk som bygger absolut mest i tjocklek vid låset, gigantisk knöl på grund av konstruktionen. Men det är en snygg länk!
Var lite orolig före att jag fick min NTTD… men den känns jättebra faktist… och ser ut coolt ocksåPlus tyvärr den länk som bygger absolut mest i tjocklek vid låset, gigantisk knöl på grund av konstruktionen. Men det är en snygg länk!
Översta med stål(?)bezel hade jag nog valt att ha kvar.En får stanna. Den andra ska säljas. Vilken hade ni behållt?
Översta med stål(?)bezel hade jag nog valt att ha kvar.
Även jag röstar på stål.En får stanna. Den andra ska säljas. Vilken hade ni behållt?
Behåll absolut den översta skulle jag oxå säga!En får stanna. Den andra ska säljas. Vilken hade ni behållt?
En får stanna. Den andra ska säljas. Vilken hade ni behållt?
En får stanna. Den andra ska säljas. Vilken hade ni behållt?
Min smak säger översta.
Du ska absolut behålla Peter Blake och den Electric Blue du kan sälja till migEn får stanna. Den andra ska säljas. Vilken hade ni behållt?
Haha ja! Se där. En som höll på den svarta. Jag är sjukt kluven alltså. Har haft båda ett tag nu med syfte att känna efter och testa. Men fan så svårt det har blivit iställetDu ska absolut behålla Peter Blake och den Electric Blue du kan sälja till mig
2264.50 är en fullträff och bör stanna.En får stanna. Den andra ska säljas. Vilken hade ni behållt?
Samtidigt ligger det en till försäljning i nyskick på k/s för 79k osåld.... Säger en hel del om Omegas prisbild.NTTD Seamaster kostar nu 132k sek… den kostade 112k i April…
När jag började intressera mig för klockor så fick man en fin Seamaster 600 eller liknande för under tusenlappen. Synd man inte köpte på sig ett femtiotal och lade i byrålådan.
Man köper beg härifrån juFinns det verkligen någon som betalar fullpris för en omega?
Finns det verkligen någon som betalar fullpris för en omega?
Snabb väg till svart nyckeln och då ingår trots allt EN fri länkrengöring!Min kompis gjorde det. Stegade in på NK och köpte en tvåton på gummi för list. Försökte inte ens pruta
Han fick en massa poäng på NK kortet i alla fall
Skapligt bra aktie att köpa en Speedmaster för 765 kr 1968.Det var bättre förr. Men säkerligen ändå för dyrt
Kul, grattis!Hej! Joinade Omega-klubben idag i och med att jag fick hem min sprillans nya Aqua Terra! Väldigt nöjd, glad och stolt över att äntligen äga en lite finare och lyxigare klocka!
En fråga till er som är mer insatta: Jag beställde klockan från Uret.se och allt är tip top förutom länken som är alldeles för kort, kan inte ens få igenom handen. Kan jag bara knalla in på typ valfri auktoriserad återförsäljare eller kanske Omega-butiken i Stockholm och be dem förlänga länken? Lär krävas 2-3-4 länkar för att klockan ska sitta fint och bekvämt, vad skulle det kunna gå på, på ett ungefär tror ni?
Tack på förhand
Hej! Joinade Omega-klubben idag i och med att jag fick hem min sprillans nya Aqua Terra! Väldigt nöjd, glad och stolt över att äntligen äga en lite finare och lyxigare klocka!
En fråga till er som är mer insatta: Jag beställde klockan från Uret.se och allt är tip top förutom länken som är alldeles för kort, kan inte ens få igenom handen. Kan jag bara knalla in på typ valfri auktoriserad återförsäljare eller kanske Omega-butiken i Stockholm och be dem förlänga länken? Lär krävas 2-3-4 länkar för att klockan ska sitta fint och bekvämt, vad skulle det kunna gå på, på ett ungefär tror ni?
Tack på förhand
Hej,Hej! Joinade Omega-klubben idag i och med att jag fick hem min sprillans nya Aqua Terra! Väldigt nöjd, glad och stolt över att äntligen äga en lite finare och lyxigare klocka!
Tack på förhand
Hej,
Kolla antal länkbitar så att du fått med alla. Går att söka på nätet hur många du skall få med. Och som @JW79 skrev, öppna låset på både sidorna. Se bild:
Skönt att det bara var spännet. Grattis till en fin klocka. Jag har den olivgröna.Stort tack för era svar @Omega21jul1969 och @JW79 , uppskattas verkligen
Ni hade rätt, jag hade bara öppnat ena sidan av låset. Jag försökte öppna andra sidan också från första början men inget hände när jag pillade och jag vågade inte ta i hårdare. Men men hursomhelst så är läget under kontroll nu och länken är egentligen aningen för stor än alldeles för liten så jag kommer behöva besöka en återförsäljare ändå, fast för att korta ner den istället.
Tack igen