Sjukt fin!Blev tvungen att köpa till länken ändå...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt fin!Blev tvungen att köpa till länken ändå...
Jag har faktiskt aldrig funderat på detta eller sett frågan komma upp förr men jag har faktiskt ett svar ! Kikade på en bild av en klocka jag har haft uttagen Jan 2019 och det ser ut som på den undre bilden. Den jag har hemma uttagen Aug 2019 ser ut som på den övre bilden.Någon som har koll på när Omega gjorde övergången på caliber 8800 gällande formen där serie nr är placerat?
Jag har en uttagen jan 2020 som ser ut som den övre och en uttagen jul 2020 som ser ut som den nedre. Men när den är uttagen och producerad hänger väl på hur länge den fick sitta på hyllan..Jag har faktiskt aldrig funderat på detta eller sett frågan komma upp förr men jag har faktiskt ett svar ! Kikade på en bild av en klocka jag har haft uttagen Jan 2019 och det ser ut som på den undre bilden. Den jag har hemma uttagen Aug 2019 ser ut som på den övre bilden.
Sökte på "8800 serial number" på omegaforums och fick upp detta:Jag har en uttagen jan 2020 som ser ut som den övre och en uttagen jul 2020 som ser ut som den nedre. Men när den är uttagen och producerad hänger väl på hur länge den fick sitta på hyllan..
Noterade även att rotorns diameter är marginellt större på den övre, se rödmarkerade området nedan.
Kände inte till skillnaderna och man kan väl lätt säga att pulsen gick upp lite igår kväll, samtidigt som man försökte forska fram något svar
Både min vita och tvåton har serienummer på mönster.Sökte på "8800 serial number" på omegaforums och fick upp detta:
Omega Cal. 8800 question.
Hi I have been in doubt for a few days. I noticed that the 8800 movement published on the Omega website is slightly different from those that are actually around. If you look at the photo of the site, on the bridge where the serial number is written there is a step . In the movements that I...omegaforums.net
"Seems like earlier versions, pre-2019, had this step. Models since have the groove. It's probable the adjustment was made for symmetry."
Stämmer bra med vad jag har/haft.
Skulle bli förvånad (och brydd) om din vita inte hade serienummer på mönster, kom till butiker sent 2019 som jag minns det. Tvåton klart mer hyllvärmare generellt.
Yes, "bör". Hade dock en planet ocean uttagen july 2020 med liknande steg, om det nu säger något.Min AT är från innan -19 då alltså?
När är den uttagen då?Min AT är från innan -19 då alltså?
Augusti 2021När är den uttagen då?
Det här går inte att reda utAugusti 2021
Kan ha legat hos AD länge, så kan säkert stämma.Det här går inte att reda ut
Seriös guac!Gott sällskap när det preppas ”fredagstacos” på en lördag
AD som AD. Klockan täcks av exakt samma garanti, så för mig har det aldrig spelat någon som helst roll.Påverkar ditt val av köp på en omega utifrån vilken ad det är? låt säga svensk eller utländsk ad? Klockorna kommer ju från samma fabrik så egentligen borde det kvitta? Värdemässigt alltså. Men klart en svensksåld bör vara mer lättsåld än en från polen tex tror om alla papper stämmer? Verkar som många ser olika pått
Det där med "svensksåld" är ju ett begrepp från förr när det importerades en mängd beg bilar från främst Tyskland. Vad gäller klockor så kan jag tänka mig att om en svensk AD skall hantera ett garantiärende så kan dom nog vara mer benägna att ta betalt för det om certet är stämplat utomlands. Storleksordning en femhundring kanske?Påverkar ditt val av köp på en omega utifrån vilken ad det är? låt säga svensk eller utländsk ad? Klockorna kommer ju från samma fabrik så egentligen borde det kvitta? Värdemässigt alltså. Men klart en svensksåld bör vara mer lättsåld än en från polen tex tror om alla papper stämmer? Verkar som många ser olika pått
Detta är inte min erfarenhet av Swatch Group Nordic. Jag har haft två separata garantiärenden via dem där klockorna var köpta av två olika utländska återförsäljare. Inga som helst problem och inga extrakostnader.så kan dom nog vara mer benägna att ta betalt för det om certet är stämplat utomlands. Storleksordning en femhundring kanske?
Ja, men exakt. Skall förtydliga... AD = butik som säljer nya Omega. Om jag t ex går till någon av dom två AD som finns i Gbg så kan dom faktiskt tänkas vilja ha betalt för att skicka den vidare till SGN i Stockholm. Tar man det direkt med SGN så är det givetvis inga kostnader. Det går att själv skicka klockan till SGN om man inte befinner sig nära Sthlm vet jag.Detta är inte min erfarenhet av Swatch Group Nordic. Jag har haft två separata garantiärenden via dem där klockorna var köpta av två olika utländska återförsäljare. Inga som helst problem och inga extrakostnader.
Okej, då förstår jag. Dock tycker jag att det är så smidigt att skicka till SGN att jag personligen inte skulle gå omvägen via AD ens om det var gratis. Båda gångerna har jag mejlat SGN och dagen efter har jag haft emballage, servicebox och färdigtryckt returlapp i brevlådan. Sedan iväg med det hos närmsta ombud. Även returfrakten har varit gratis.Ja, men exakt. Skall förtydliga... AD = butik som säljer nya Omega. Om jag t ex går till någon av dom två AD som finns i Gbg så kan dom faktiskt tänkas vilja ha betalt för att skicka den vidare till SGN i Stockholm. Tar man det direkt med SGN så är det givetvis inga kostnader. Det går att själv skicka klockan till SGN om man inte befinner sig nära Sthlm vet jag.
Bra info !Okej, då förstår jag. Dock tycker jag att det är så smidigt att skicka till SGN att jag personligen inte skulle gå omvägen via AD ens om det var gratis. Båda gångerna har jag mejlat SGN och dagen efter har jag haft emballage, servicebox och färdigtryckt returlapp i brevlådan. Sedan iväg med det hos närmsta ombud. Även returfrakten har varit gratis.
Såg att det var postat i speedytråden. Men ja mkt pengarSom hittat!
Vad kallas det när urtavlan ser ut så ? Jag menar att den är delad i en höjdnivå och sedan lutar den mot index.. constellation pie pan har sammaNytt band från LIC till Globemastern.