Klockspelet
Basic
Äntligen ägare av senaste generationens at
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Priser finns publicerade på Omegas hemsida. Priset är inkluderat "slitagedelar".Någon som vet vad en service på 8500-verket går på, på ett ungefär. Vet att det kostar mer med reservdelar.
Bjuder på en bild på min SMPc med presidentlänk.
Tack!Priser finns publicerade på Omegas hemsida. Priset är inkluderat "slitagedelar".
Preisinformationen | OMEGA DE®
www.omegawatches.com
Yes! Precis.Tack!
Så 9600kr + eventuella delar? Finns lista på delar också?
Ouch! Menar du själva vridningen eller menar vridningsinlägget? Vad för erfarenhet har du?Yes! Precis.
För uppgift på delar så får du nog höra av dig till Omega.
Men bezeln är dyyyyyr, så mycket vet jag.
Priset är väl inkl dom delar som alltid skall bytas vid service? Men kolla runt, det där är Omegas rekommenderade priser och inget tvång att följa dessa för certifierade urmakare. Har ett exempel på service i hyfsat närtid (sent 2022) av en SMPc, kostade 7500:- hos Ahléns i Örebro och kan visa dom delar som byttes. Ser packningar, klickfjäder, krona, kronhals, heliumventil samt vad jag tror är ett par hjul till rotorn.Tack!
Så 9600kr + eventuella delar? Finns lista på delar också?
Det är väl skillnad på priset beroende på verk, eller? Tänker urverket på SMPc:n är ganska likt ETA 2824..Priset är väl inkl dom delar som alltid skall bytas vid service? Men kolla runt, det där är Omegas rekommenderade priser och inget tvång att följa dessa för certifierade urmakare. Har ett exempel på service i hyfsat närtid (sent 2022) av en SMPc, kostade 7500:- hos Ahléns i Örebro och kan visa dom delar som byttes. Ser packningar, klickfjäder, krona, kronhals, heliumventil samt vad jag tror är ett par hjul till rotorn.
2500 är modifierat ETA 2892-A2. Förstår att man gärna vill tro att 8500 kostar mer än 2500 att serva men jag tror faktiskt inte det, arbetet är ju den stora kostnaden och det är ju liksom samma. Komplikationer plussar ju på förstås, kronograf, GMT, annual calendar...Det är väl skillnad på priset beroende på verk, eller? Tänker urverket på SMPc:n är ganska likt ETA 2824..
Samma pris oavsett verk, så länge det är en standardautomat av modernare slag. Alla verkdelar som behöver bytas ingår och även täthetsrelaterade boettdelar och eventuella stift/skruvar i länk t ex.Det är väl skillnad på priset beroende på verk, eller? Tänker urverket på SMPc:n är ganska likt ETA 2824..
Låter helt orimligt att vänta mer än ett halvår för en service. Hade aldrig accepterat detHar min SMPc inne på service sen maj förra året, varje gång jag ringer lokala urmakaren för att stämma av läget så är det alltid samma svar "strular, är inte riktigt nöjd med den".
Dem ovan nämda service priserna hos Omega hade jag lätt kunnat betala det dubbla nu, bara för att få hem klockan efter rimlig tid.
Ringde igår, tror inte ens att han jobbar med klockan. Handlar om en brygga som skulle bytas ut, han hade beställt och fått hem delen redan förra sommaren.Låter helt orimligt att vänta mer än ett halvår för en service. Hade aldrig accepterat det
Förlåt för min eventuella miss och okunskap, men kanske något för Hiss/Diss-tråden i så fall? Är väldigt orimligt kan jag tycka med den servicen.Ringde igår, tror inte ens att han jobbar med klockan. Handlar om en brygga som skulle bytas ut, han hade beställt och fått hem delen redan förra sommaren.
Förstår dig, känner samma sak men nu sitter man redan i skiten.
Inget som slog mig tanken men jag får nog skriva något när dagen kommit att hämta ut den.Förlåt för min eventuella miss och okunskap, men kanske något för Hiss/Diss-tråden i så fall? Är väldigt orimligt kan jag tycka med den servicen.
Man trycker i hålet för att stega datum.Simmade förbi omega och fastnade för en Speedmaster 38. Någon som vet vad ”hålet” på sidan är till för?
Jaha! Där ser man! Tack!Man trycker i hålet för att stega datum.
@Stefan S, du som är kunnig, vet du huruvida Speedmaster 38 är en lika gedigen klocka som AT 38? Sitter idag på en AT38 men funderar på ett byte??! Vore det ett uppköp eller ett nedköp? Eller oavgjort?Man trycker i hålet för att stega datum.