Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt med guldklocka på jobbet!Sista måndagen innan semestern
Otrolig trioDå jag reagerar på stål har det råkat bli en trio av titanium modeller med tiden
Titan är så bra och skönt mot huden i värmen, stort grattis.Då jag reagerar på stål har det råkat bli en trio av titanium modeller med tiden
Absolut, man blir snabbt bekväm med detTitan är så bra och skönt mot huden i värmen, stort grattis.
Utbudet på gummi till PO är skralt men Watchwear curved klickar utan problem med standard bandstift även om man får trycka lite, testat på både 8500 och 2500. SMP-gummit ligger inte an mot boetten på denna 2500, synd för det såg bra ut.Någon som ruvar på gummi o viklås passande PO 42mm?
passar SMP diver gummit?
Ok!Utbudet på gummi till PO är skralt men Watchwear curved klickar utan problem med standard bandstift även om man får trycka lite, testat på både 8500 och 2500. SMP-gummit ligger inte an mot boetten på denna 2500, synd för det såg bra ut.
Omegatråden
Tack för input Stefan S! Är det relevant att fundera över olika torkmetoder för att få ut allt vatten ur länken exv? Tacksam för tips😁 Torka med en handduk och låt det sista lufttorka på handleden, är du ambitiös kan du lägga den i en skål med ris men ställer mig tveksam till om det skulle göra...klocksnack.se
Fin klocka, svart funkar till allt. Om du köper från gråhandlare med stämplat/korrekt ifyllt cert så ska det gå att vända sig till Omega-butiken i Stockholm för att få hjälp med det du behöver, samt eventuella garantiärenden. Tror även att dom kortar länken gratis.Var inne på Erikssons i Sundbynerg idag och kollade på Omega och framförallt Aqua Terra 38mm. Dom hade en i blått på länk som satt perfekt, men jag är ute efter en svart, tror jag, så var det när jag steg in där, och nog förstärktes det lite när jag provade den blå. Tyckte den var lite "blek". Men suveränt bemötande från personalen som var otroligt tillmötesgående och tog sig tid att visa. Till det tråkigta att dom inte kan beställa hem det man vill ha, utan man måste vända sig till Omega. Tycker det är en tråkig utveckling. Hade lätt köpt en svart AT av Eriksson, nu kommer jag fundera både ett och två varv till. Man skulle kunna handla från nån gråhandlare, men tycker det är så stora summor, iaf för mig, att jag vill ha den personliga servicen och kunna få hjälp om det är nåt.
Jag har en liknande Omega (inte 18k dock) från vad jag gissar samma tidsålder ca 1990 (?) med loggan på spännet ickecentrerad. Kan inte avgöra äktheten på ditt spänne men nog ser den tidsenlig ut iaf.Hej!
har en graverad Omega Quartz 18k från min fasters man som jag ärvde 2019.
Trodde detta var en guldpläterad klocka men när jag bytte batteri idag sa hon som bytte batteriet att det är en solid 18k boett. Och att hon trodde guldvikten ligger omkring 10g/4000kr. Stämmer detta (tror boetten är 196750 MZ).
Klockan kom till mig med en rasslig ”fejk guld” metalllänk men orginal skinnbanden låg med bredvid.
Min fråga är om detta är orginal Omega band? De jag googlat verkar alla ha Omegaloggan i mitten på spännet. Denna har loggan på ena sidan?
Finner ingen anledning med tanke på hur min fasters man var att han skulle ha köpt nått fejkband men en logga.
Däremot förstår jag att just han inte ville ha ett ”töntigt” läderband. Läderbandet verkar nästan helt oanvänt. Och jag satte på det idag för att se hur klockan såg ut med det på och det såg mkt bättre ut.
Är bandet/spännet orginal? Nån som vet vikten på boetten?
Ser att det ligger rätt många av modell på Chrono24 för 12-16000. Men på auktion i Sverige har de gått för 5-7000.
Är rimligt värde på denna 4-7k eller?
PS, vet att bilden på bakstycket inuti ser ”silvrigt ut” men är pga lampan i mobilen. Är guldfärgad i verkligheten.
mvh Tobias
Ser ut som nya, vad jag kan bedömma.Hur skulle ni säga skicket är på dessa länkar (avseende stretch)?
Letar efter en Omega Seamaster 1957 Trilogy (ref. 234.10.39.20.01.001) i så fint skick som möjligt. Just dessa två är från runt 2019-2021. Har inte superbra koll på just dessa modeller. Antar att såpass nya klockor inte hunnit få så mycket stretch ännu, men vad säger ni om skicket på länkarna nedan?
Klocka 1:
Klocka 2:
Tråkigt med så mycket polerade ytor. Önskar man kunde gå tillbaka till borstat. Sportigare och mindre ”bling”, men det är bara min åsikt.Testade Nya AT 41 mm med svart lacktavla idag, tycker den är otroligt läcker med ny helpolerad boett samt ”president” länk. Bärs stor och känslan blir att boetten blir optiskt större än standard AT på denna länk. Känns definitivt mer dressad än den nuvarande AT.
Fint skick på den!”Ny” klocka i samlingen, min morfars gamla Seamaster…
Ja klart är det är ngt märkligt med helpolerad boett på en sportklocka som AT. Tyckte dock att det funkar på just denna modell med du har klart en poäng.Tråkigt med så mycket polerade ytor. Önskar man kunde gå tillbaka till borstat. Sportigare och mindre ”bling”, men det är bara min åsikt.