• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 342 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.6%

  • Totala väljare
    653

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Väntar liiite till med att polera plexiglaset 😝

IMG_4295.jpeg
 

sub123

Omega
Testade Nya AT 41 mm med svart lacktavla idag, tycker den är otroligt läcker med ny helpolerad boett samt ”president” länk. Bärs stor och känslan blir att boetten blir optiskt större än standard AT på denna länk. Känns definitivt mer dressad än den nuvarande AT.
 

Bilagor

  • IMG_0313.jpeg
    IMG_0313.jpeg
    402.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_0315.jpeg
    IMG_0315.jpeg
    416 KB · Visningar: 2

Stefan S

Patek
2-Faktor
Någon som ruvar på gummi o viklås passande PO 42mm?

passar SMP diver gummit?
Utbudet på gummi till PO är skralt men Watchwear curved klickar utan problem med standard bandstift även om man får trycka lite, testat på både 8500 och 2500. SMP-gummit ligger inte an mot boetten på denna 2500, synd för det såg bra ut.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Utbudet på gummi till PO är skralt men Watchwear curved klickar utan problem med standard bandstift även om man får trycka lite, testat på både 8500 och 2500. SMP-gummit ligger inte an mot boetten på denna 2500, synd för det såg bra ut.
Ok!
Jag vill helst ha orginalband på finare ur. :)
 

Henke1981

Breitling
Var inne på Erikssons i Sundbynerg idag och kollade på Omega och framförallt Aqua Terra 38mm. Dom hade en i blått på länk som satt perfekt, men jag är ute efter en svart, tror jag, så var det när jag steg in där, och nog förstärktes det lite när jag provade den blå. Tyckte den var lite "blek". Men suveränt bemötande från personalen som var otroligt tillmötesgående och tog sig tid att visa. Till det tråkigta att dom inte kan beställa hem det man vill ha, utan man måste vända sig till Omega. Tycker det är en tråkig utveckling. Hade lätt köpt en svart AT av Eriksson, nu kommer jag fundera både ett och två varv till. Man skulle kunna handla från nån gråhandlare, men tycker det är så stora summor, iaf för mig, att jag vill ha den personliga servicen och kunna få hjälp om det är nåt.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Var inne på Erikssons i Sundbynerg idag och kollade på Omega och framförallt Aqua Terra 38mm. Dom hade en i blått på länk som satt perfekt, men jag är ute efter en svart, tror jag, så var det när jag steg in där, och nog förstärktes det lite när jag provade den blå. Tyckte den var lite "blek". Men suveränt bemötande från personalen som var otroligt tillmötesgående och tog sig tid att visa. Till det tråkigta att dom inte kan beställa hem det man vill ha, utan man måste vända sig till Omega. Tycker det är en tråkig utveckling. Hade lätt köpt en svart AT av Eriksson, nu kommer jag fundera både ett och två varv till. Man skulle kunna handla från nån gråhandlare, men tycker det är så stora summor, iaf för mig, att jag vill ha den personliga servicen och kunna få hjälp om det är nåt.
Fin klocka, svart funkar till allt. Om du köper från gråhandlare med stämplat/korrekt ifyllt cert så ska det gå att vända sig till Omega-butiken i Stockholm för att få hjälp med det du behöver, samt eventuella garantiärenden. Tror även att dom kortar länken gratis.

Vet inte vad för övrig service du förväntar dig, jag tror du kommer bli besviken, men av de klockor jag köpt hos AD (omega, rolex, etc) har det inte varit tal om någon service som jag hade betalat mer än 500kr i premium för.
 
Topp