• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 365 53.6%
  • Hesalit

    Röster: 316 46.4%

  • Totala väljare
    681
Semester! Lite ovanlig färgkombo (?) som jag gillar skarpt…har inte sett någon annan ute i det vilda 😊
 

Bilagor

  • IMG_2231.jpeg
    IMG_2231.jpeg
    366.2 KB · Visningar: 9
Tråkigt med så mycket polerade ytor. Önskar man kunde gå tillbaka till borstat. Sportigare och mindre ”bling”, men det är bara min åsikt.
Smaken är som baken. Det bästa är nog när man har en balans mellan borstat och polerat, för att framhäva kontraster. De andra modellerna är ju kvar och vill man ha helborstat finns ju Railmastern (fast den har alltid varit marginaliserad och verkar vara på utdöende)
 
Personligen tycker jag gummit! Inte jätteförtjust i länken(likt många andra). Jag tycker gummit har bättre dimensioner sen är det väl underbart med gummi på sommaren! Grym klocka du har där!
Är själv väldigt tvådelad! Tycker klockan är mycket snyggare och passar bättre på länk, men är inte heller ett fan av länken den kommer på :cool:
 
Ni som äger en aqua terra, stämmer det att det inte går att göra mikrojusteringar på armbandet?
 
Ni som äger en aqua terra, stämmer det att det inte går att göra mikrojusteringar på armbandet?
Ja, det stämmer. Fram tills nu med den senaste modellen (nån millimeter).
Jag har bandet rätt tajt och tycker det funkar rätt bra ändå, men visst finns det tillfällen då handleden sväller och svettas och nån mm. till hade varit skönt. Jag brukar skifta arm eller ta av mig klockan en stund då.
 
En fråga till alla smp 300m ägare. Haft min seaweed på gummi och Nato. Jag ser att gummit nu finns med deployant Clasp inställer för pinbuckle. Det jag undrar är då ifall någon vet vart man kan köpa enbart Claspen? För visst bör det funka på gummilänken jag redan har?
 
Aqua terra seamaster, hur är utbudet när man ska köpa i butik? Beställning? Kö osv?
Ska finnas utan några problem. Just den färg och storlek du vill ha kanske inte finns inne i just den butik du besöker just vid det tillfället, men en beställning ska nog levereras relativt snabbt. Inga Rolexproblem här inte ;)
 
En fråga till alla smp 300m ägare. Haft min seaweed på gummi och Nato. Jag ser att gummit nu finns med deployant Clasp inställer för pinbuckle. Det jag undrar är då ifall någon vet vart man kan köpa enbart Claspen? För visst bör det funka på gummilänken jag redan har?
Det tror jag inte . Gummit till viklåset har inte samma tjocklek. Fästet till låser bör vara annorlunda oxå.
 
Tjena! Jag kollar just nu på en Seamaster som jag vill köpa, men priset är lite för bra för att vara sant. Skulle ni kunna hjälpa mig med att se ifall den är falsk eller äkta? All hjälp uppskattas🙏
 

Bilagor

  • 1000008138.jpg
    1000008138.jpg
    126.3 KB · Visningar: 6
  • 1000008139.jpg
    1000008139.jpg
    107.4 KB · Visningar: 7
  • 1000008140.jpg
    1000008140.jpg
    110.1 KB · Visningar: 6
Har du 14000 att spela lotto för så testa men känns helt orimligt speciellt utifrån objektbeskrivningen att skänka bort den.

Edit: billigaste i Japan på ch24 är 42 tsek den här annonsen som beskriver att han har burit den lite då han varit rädd om klockan och att dess värde förmodligen kommer öka/vilken investeringsmöjlighet det är bestämmer sig för att hans ögonsten är värd ca 1/3 del av nuvarande lägsta pris på den största handelsplatsen för klockor?

Han skriver också att den är köpt från AD så borde ju ha koll på listpris och att då prata om investeringsmöjlighet och frivilligt ta en typ 80% förlust….
 
Senast ändrad:
Eftersom det finns replikor som ser jättebra ut, så skulle jag aldrig våga köpa av en okänd köpare i utlandet. Det går inte att bedöma äktheten utifrån bilderna. Varför är den så billig? Under 15k för en klocka som normalt borde kosta minst det tredubbla. Och varför skriver han att modellen är discontinued?


Om priset är för bra för att vara sant, så är det med all säkerhet inte sant. Håll dig borta från den där!
 
Tillbaka
Topp