• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
IMG_4640.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Omega Paris 2024 Bronze Gold Edition.

Bästa släppet hittills avseende OS 2024.


Screenshot_20240725-110938.png


Omega-Paris-2024-Bronze-Gold-Edition-CK-859-13.jpg
Någon i tråden som vet hur Omegas bronsguld åldras? Enligt hemsidan så skall det inte ändras som brons, men någon form av patina i färg borde uppstå. Kan inte hitta bra bilder på klockor tex Seamaster eller Speedmaster som också är i bronsguld.
 

fc2

Rolex
En kritik mot den OS-klockan i brons-guld har varit priset (som så ofta med Omega idag) och jag kan förstå det för legeringen är trots allt bara 37.5% guld. Trots det kostar den 12000$ vilket känns väl saftigt.
 

trix95

Omega
En kritik mot den OS-klockan i brons-guld har varit priset (som så ofta med Omega idag) och jag kan förstå det för legeringen är trots allt bara 37.5% guld. Trots det kostar den 12000$ vilket känns väl saftigt.
Och i mitt tycke det sjukt fula baklocket med OS-loggan. Håller tummarna att de släpper en version till den vanliga kollektionen med öppen baksida
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har totalt missat att OS-dykaren har quick release på länken. Är det nytt för den här klockan?

1000003332.jpg
Kom väl först i Americas Cup chrono på både gummit och länken. Man kan undra varför det inte infördes bredare?
1722176108300.png

1722176262487.png
 

trix95

Omega
Kom väl först i Americas Cup chrono på både gummit och länken. Man kan undra varför det inte infördes bredare?
1722176108300.png

1722176262487.png
Coolt! Det känns som en udda grej att inte införa som standard. Går att spekulera vilt i varför inte
 

fc2

Rolex
Och i mitt tycke det sjukt fula baklocket med OS-loggan. Håller tummarna att de släpper en version till den vanliga kollektionen med öppen baksida
Mitt egentligen största problem med klockan är att de har märkt ut "Ag925" på tavlan, är allergisk mot sånt. Lite som alla som måste trycka upp "M" eller "AMG" på bakluckan, viktigt att det syns att det är nåt lite extra. Istället för att låta det bara finnas där, lite subtilt för endast ägarens vetskap och njutning.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Mitt egentligen största problem med klockan är att de har märkt ut "Ag925" på tavlan, är allergisk mot sånt. Lite som alla som måste trycka upp "M" eller "AMG" på bakluckan, viktigt att det syns att det är nåt lite extra. Istället för att låta det bara finnas där, lite subtilt för endast ägarens vetskap och njutning.
Var står det ”Ag925” (Sterling silver f ö) ?
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Håller med, fult. Det är väl för att det ska vara en OS-klocka med både brons, silver och guld. Hade kunnat gjort snyggare.
Det är likadant på gamla standardversionen.
51985102438_1848b2c35e_k.jpg

Tycker Omega överlag skriver ut alldeles för mycket buzzwords och annat på sina tavlor och verk. Irriterar mig något okristligt på "Barrel One"/"Barrel Two" på 8500/8900 t ex, eller "Column Wheel" på 9900. Känns billigt.
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Det är likadant på gamla standardversionen.
51985102438_1848b2c35e_k.jpg

Tycker Omega överlag skriver ut alldeles för mycket buzzwords och annat på sina tavlor och verk. Irriterar mig något okristligt på "Barrel One"/"Barrel Two" på 8500/8900 t ex, eller "Column Wheel" på 9900. Känns billigt.
Där ser man! Riktigt oklart.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Någon i tråden som vet hur Omegas bronsguld åldras? Enligt hemsidan så skall det inte ändras som brons, men någon form av patina i färg borde uppstå. Kan inte hitta bra bilder på klockor tex Seamaster eller Speedmaster som också är i bronsguld.
Patina blir det säkert med tiden men tror klockorna fortfarande är lite för nya för att det skall synas, den första kom ut 2021. Finns skrivet en del om det t ex här
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor

Henke1981

Breitling
Som jag skrivit tidigare kollar jag efter en Omega AT 38 Svart att köpa. Eriksson har inga kvar, och Omega på Bibleoteksgatan var ingen trevlig upplevelse. Är i Uppsala av andra orsaker än att köpa klocka, och gick in på Bergströms ur, suveränt bemötande och visning av produkter. Nu är det inte aktuellt med köp just nu, men senare i höst lär det bli en tur till Uppsala.
 

trix95

Omega
Som jag skrivit tidigare kollar jag efter en Omega AT 38 Svart att köpa. Eriksson har inga kvar, och Omega på Bibleoteksgatan var ingen trevlig upplevelse. Är i Uppsala av andra orsaker än att köpa klocka, och gick in på Bergströms ur, suveränt bemötande och visning av produkter. Nu är det inte aktuellt med köp just nu, men senare i höst lär det bli en tur till Uppsala.
Franks Ur på Drottninggatan/Sergels torg har jag bara positivt att säga om. Trevlig och hjälpsam personal vare sig du är ute efter att köpa eller bara fönstershoppar/vill prova en ny modell
 
Hej alla. Har någon här koll på alla pre Bond modeller när de kommer till storlekarna. Förstår inte riktigt men som jag förstått det finns det: 36mm, 38mm och en 40 som egentligen är 39.2 TYP? Eller?
Eller är det 38mm som är som 40 (39.2)
Tacksam för svar
 

Mikpea

Breitling
Hej!
En fråga, är Omega "påväg ut" från Eriksson urhandel ? Såg att Omega ligger under övriga märken samt ett reducerat antal modeller.
 
Topp