• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 352 52.9%
  • Hesalit

    Röster: 314 47.1%

  • Totala väljare
    666

WatchM

Panerai
2-Faktor
Will just leave this here…
Är detta ok?
IMG_9646.jpeg
 

Rulle

Audemars
2-Faktor
Främst för att den är så pass lik originalet.
Uncleseiko är ju rätt bra på att göra schyssta kopior där han gör saker snäppet bättre ibland än originalet så det hade varit kul å se skillnaden mellan banden!

Är ju en hel del här på forumet som har halvlänkar till sina blackbays ifrån uncleseiko eftersom tudor själva inte ens brytt sig om att göra sådana
 

Myran

Omega
Kära forum, i behov av hjälp!
Har en Omega Seamaster 300 (ref 2264.50.00) som jag hade tänkt köpa gummi till.
Tyvärr förefaller hålen för bandstiften vara annorlunda än övriga seamasters trots dimensioner överensstämmer.
Finns det någon som av erfarenhet (eller kunskap) vet gummi som passar min klocka?

1722860648006.png
 
Senast ändrad:

th0m

Cartier
2-Faktor
Kära forum, i behov av hjälp!
Har en Omega Seamaster 300 (ref 2264.50.00) som jag hade tänkt köpa gummi till.
Tyvärr förefaller hålen för bandstiften vara annorlunda än övriga seamasters trots dimensioner överensstämmer.
Finns det någon som av erfarenhet (eller kunskap) vet gummi som passar min klocka?

1722860648006.png
"Rätt" gummi till den där är Omegas ref 98000037.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Kära forum, i behov av hjälp!
Har en Omega Seamaster 300 (ref 2264.50.00) som jag hade tänkt köpa gummi till.
Tyvärr förefaller hålen för bandstiften vara annorlunda än övriga seamasters trots dimensioner överensstämmer.
Finns det någon som av erfarenhet (eller kunskap) vet gummi som passar min klocka?

1722860648006.png
Rätt att det skiljer så gummit från dagens 42mm inte passar men jag lever i tron att samma gummi passar på alla äldre 41mm boetter. Trehandare iaf, kanske kronografer skiljer sig? Zealande har gummi som passar iaf, f ö är utbudet lite klent vad gäller AM. 15% rabatt på Zealande just nu ser jag.

 
Senast ändrad:
Topp