• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 376 53.7%
  • Hesalit

Röster: 324 46.3%

• Totala väljare
    700
Bryter av allt snack om nya modeller, urverk, material, länkar och band med en "inte så ny/inge tjafs"
1000004340.jpg

Gillar att dom droppat datumet men önskar att dom kört Pelagos 39 approachen istället, sänkt vattentåligheten men krympt den och gjort den tunnare. 42mm och 13.8mm tjock är lite för mycket för min klena handled. För mig hade dom även kunnat droppa HEV men då är det kanske inte så mycket SMP kvar 🤷
Håller med, hade hoppats på mindre boett.
Vattentåligheten borde de kunna behålla.

Gillar att dom droppat datumet men önskar att dom kört Pelagos 39 approachen istället, sänkt vattentåligheten men krympt den och gjort den tunnare. 42mm och 13.8mm tjock är lite för mycket för min klena handled. För mig hade dom även kunnat droppa HEV men då är det kanske inte så mycket SMP kvar 🤷
Håller med om att de hade kunnat slimma den någon mm. Men, inte på bekostnad av vattentåligheten. HEV vill jag ha kvar - den är Seamaster och Omega för mig!
Din version hade säkert haft sin målgrupp och sina köpare, men jag tror även många med mig hade betraktat den versionen som en urvattnad Seamaster.

Håller med om att de hade kunnat slimma den någon mm. Men, inte på bekostnad av vattentåligheten. HEV vill jag ha kvar - den är Seamaster och Omega för mig!
Din version hade säkert haft sin målgrupp och sina köpare, men jag tror även många med mig hade betraktat den versionen som en urvattnad Seamaster.
Förstår dig verkligen angående HEV'n. Men 200m vs 300m vattentålighet, tänker att om dom ska få ner den till typ 39/12mm så måste dom kompromissa på något.

Hallå tråden! Jag är ute efter länken 1469/811 och har försökt hitta antingen en begagnad OEM eller liknande Uncle Straps utan större lycka. Jag erkänner att jag inte är särskilt duktig på att hitta rätt men tänker att någon här kanske har några tankar.
Har ni tips på vart jag kan leta som inte innebär att gå till Omega då deras pris inte är relevant?
Det är inte superviktigt att det är OEM sålänge ändlänken motsvarar 811.

Hallå tråden! Jag är ute efter länken 1469/811 och har försökt hitta antingen en begagnad OEM eller liknande Uncle Straps utan större lycka. Jag erkänner att jag inte är särskilt duktig på att hitta rätt men tänker att någon här kanske har några tankar.
Har ni tips på vart jag kan leta som inte innebär att gå till Omega då deras pris inte är relevant?
Det är inte superviktigt att det är OEM sålänge ändlänken motsvarar 811.
Chrono har iaf:

Vilka jäkla priser alltså..

Imho lite trist att man pumpar sönder en modell med alla dessa varianter. Därtill priser som känns bortkopplade ifrån verkligheten. Men gröna med bonzegold är snyggt
Håller med om orealistisk prissättning och släpp av många modeller. Men tycker ändå att de tre senaste varit bra. Gillar tavlan på den nya gröna.

1000000141.png

Hjälp!
Jag håller på att köpa en omega från 2018. Klockan är riktig det vet jag till 100% men det som gör mig osäker är att korten/certen som följer med inte är ifyllda eller stämplade. Garantitiden har ju gått ut så det ä ju inget problem men finns det något annat som kan påverka negativt i och med detta? Har möjlighet att backar affären.
Råd tas tacksamt emot!

Hjälp!
Jag håller på att köpa en omega från 2018. Klockan är riktig det vet jag till 100% men det som gör mig osäker är att korten/certen som följer med inte är ifyllda eller stämplade. Garantitiden har ju gått ut så det ä ju inget problem men finns det något annat som kan påverka negativt i och med detta? Har möjlighet att backar affären.
Råd tas tacksamt emot!
Om garantin gått ut spelar det ingen som helst roll, förutsatt att klockan är äkta.

Hur vet du förresten att klockan är från 2018 om garantikortet är blankt?

säljarens information att den är från 2018. Korten 3st har klockans nummer osv. Men saknas som sagt datum och stämpel på garantikortet. Är detta vanligt?
Inte alldeles ovanligt. Den är sannolikt såld genom en gråhandlare. Då saknas ofta stämplar och datum (inte alltid, men det förekommer). Inget problematiskt med det egentligen, särskilt när garantin ändå gått ut. Det hade inte hindrat mig från att köpa.

Nysläpp. Titan och bronzegold.

131.000 respektive 141.600 kr.

1000000139.jpg

1000000140.jpg
Tre riktigt bra Seamasters av Omega nu.
Vad tror vi framåt?
Kommer Omega skrota den keramiska varianten och slänga på datum på dessa de släpper nu?
Eller kommer de att köra båda parallellt?
Blir en ganska stor skillnad på klockorna i nuläget om den tilltänkta köparen väljer mellan en Seamaster med eller utan datum.

Tre riktigt bra Seamasters av Omega nu.
Vad tror vi framåt?
Kommer Omega skrota den keramiska varianten och slänga på datum på dessa de släpper nu?
Eller kommer de att köra båda parallellt?
Blir en ganska stor skillnad på klockorna i nuläget om den tilltänkta köparen väljer mellan en Seamaster med eller utan datum.
Man vill tro att dom keramiska fasas ut så sakteliga och fler släpp i den här nya serien men å andra sidan har dom nyss släppt två keramiska helguldare och en Americas Cup. Har faktiskt lite svårt att se hur Omega tänker och hur en SMP ser ut om en 4-5 år. Men datum lär dom inte att slänga på dom som släppts nu och det är något jag personligen tycker är bra.

Tillbaka
Topp