• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 382 53.5%
  • Hesalit

Röster: 332 46.5%

• Totala väljare
    714
image.jpg
nyinköpet 🙂
Kan vi få ett ”lume shot”?

Jag var in och kollade med lokala butiken (bergströms) om just de där bandet och det skulle inte passa tydligen sa dom.
Boetterna var olika 🙂

Exakt dom sa boetten var olika på dom där.
Det fanns tydligen 2 olika boetter 🤷‍♂️ så de skulle inte passa.
Låter mycket märkligt. Jag köpte en svart PO 43,5 med gummi/läder och senare köpte jag till länken. Keramboetten kan jag förstå om den skiljer mot stål, men mellan stål och stål verkar långsökt.

Låter mycket märkligt. Jag köpte en svart PO 43,5 med gummi/läder och senare köpte jag till länken. Keramboetten kan jag förstå om den skiljer mot stål, men mellan stål och stål verkar långsökt.
Absolut kan fixa ett lume shot så fort jag har klockan igen :)
Den är på ruckning hos omega just nu.

Det verkar var just gummibandet som inte passar då jag fått förslag på gummi/läder som du har.

Men skillnad på boetterna tror jag är att stiften sitter inte på exakt samma ställe.
Det har dom sagt tidigare vet jag.

Blev även så jag beställde svart gummiband från zealande också. Då dom hade curved gummiband som ligger emot boetten 👌

Har de här två klockorna olika boett? Eller har jag missförstått vilken klocka du har?

Exakt dom sa boetten var olika på dom där.
Det fanns tydligen 2 olika boetter 🤷‍♂️ så de skulle inte passa.
Måtten L2L skiljer sig faktiskt något om man kollar så ja, olika boetter! Verkligen oväntat... men gummi är ju lite flexibelt så man skulle ändå vilja prova innan man tror på att det inte funkar.
1736701148129.png

1736701696916.png

Måtten L2L skiljer sig faktiskt något om man kollar så ja, olika boetter! Verkligen oväntat... men gummi är ju lite flexibelt så man skulle ändå vilja prova innan man tror på att det inte funkar.
1736701148129.png

1736701696916.png
Otroligt. Ändå strongt av Omega att orka göra en ny boett bara för ett släpp av en ny färgkombination. Det hade jag aldrig trott. Men som du skriver, det kan mycket väl fungera att pressa dit ett gummi, det är ju verkligen små marginaler som skiljer dem åt.

det skulle inte förvåna mig med tanke på alla andra butiker som tappat AD status. Jättesynd isåfall. Har alltid blivit bra bemött på Franks oavsett om jag fönstershoppar, har random frågor eller faktiska köp.
Det skulle vara intressant att se hur försäljningen av Omega i Sverige har utvecklats de senaste åren, med en prisökning på nästan 40 procent mellan 2020 och 2023, samt en halvering av antalet återförsäljare efter det.

Klockorna har definitivt blivit mindre tillgängliga.

Jag har tappat min Speedmaster (.005) och spräckt en bit av plexiglaset. Inga skador i övrigt såvitt jag kan se. Vet ni om de auktoriserade verkstäderna i Stockholm (tänkte gå till Klockmaster) kräver full service eller är det OK att bara byta ut glaset? Den går utmärkt i övrigt.

Jag har tappat min Speedmaster (.005) och spräckt en bit av plexiglaset. Inga skador i övrigt såvitt jag kan se. Vet ni om de auktoriserade verkstäderna i Stockholm (tänkte gå till Klockmaster) kräver full service eller är det OK att bara byta ut glaset? Den går utmärkt i övrigt.
Sannolikt kommer dom kräva en täthetsservice åtminstone, men kan ju alltid fråga.

Ja, ca 16-17kkr under nypris är väl motivatorn.
Men ställer mig (som lite ordningsam) ändå frågan varför man inte har kvar box och papper på en klocka från 2019?
Personligen hade jag inte gått vidare med denna, på grund av för lite prisskillnad till en ny, eller en som är komplett.
Vadå 16-17tkr under nypris? det skiljer sig ~32tkr. Det är ändå en ganska stor prisskillnad på 40%. Går vi bara på priset är det rimligt, även fast det går att få betydligt nyare för samma pris.

Däremot precis som du säger hade inte jag heller köpt en modern klocka utan låda & papper. Det ringer lite varningsklockor då

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp