LoJo
Basic
Kan vi få ett ”lume shot”?nyinköpet![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan vi få ett ”lume shot”?nyinköpet![]()
![]()
Jag var in och kollade med lokala butiken (bergströms) om just de där bandet och det skulle inte passa tydligen sa dom.
Boetterna var olika![]()
Låter mycket märkligt. Jag köpte en svart PO 43,5 med gummi/läder och senare köpte jag till länken. Keramboetten kan jag förstå om den skiljer mot stål, men mellan stål och stål verkar långsökt.Exakt dom sa boetten var olika på dom där.
Det fanns tydligen 2 olika boetterså de skulle inte passa.
Som säljare är det är nog lättare att säga att det inte passar än att man inte har en aningLåter mycket märkligt. Jag köpte en svart PO 43,5 med gummi/läder och senare köpte jag till länken. Keramboetten kan jag förstå om den skiljer mot stål, men mellan stål och stål verkar långsökt.
Absolut kan fixa ett lume shot så fort jag har klockan igenLåter mycket märkligt. Jag köpte en svart PO 43,5 med gummi/läder och senare köpte jag till länken. Keramboetten kan jag förstå om den skiljer mot stål, men mellan stål och stål verkar långsökt.
Mmm, det var min tanke också. Det skulle inte vara första gången en säljare hos en AD kom med helt felaktiga uppgifter... Värt att få en second opinion i detta fall.Som säljare är det är nog lättare att säga att det inte passar än att man inte har en aning
Har de här två klockorna olika boett? Eller har jag missförstått vilken klocka du har?
![]()
Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 215.30.44.21.04.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 43,5 mm, Stahl mit Stahlarmband Uhren - 215.30.44.21.04.001!www.omegawatches.com
![]()
Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 215.32.44.21.01.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 43,5 mm, Stahl mit Kautschukband Uhren - 215.32.44.21.01.002!www.omegawatches.com
Måtten L2L skiljer sig faktiskt något om man kollar så ja, olika boetter! Verkligen oväntat... men gummi är ju lite flexibelt så man skulle ändå vilja prova innan man tror på att det inte funkar.Exakt dom sa boetten var olika på dom där.
Det fanns tydligen 2 olika boetterså de skulle inte passa.
Otroligt. Ändå strongt av Omega att orka göra en ny boett bara för ett släpp av en ny färgkombination. Det hade jag aldrig trott. Men som du skriver, det kan mycket väl fungera att pressa dit ett gummi, det är ju verkligen små marginaler som skiljer dem åt.Måtten L2L skiljer sig faktiskt något om man kollar så ja, olika boetter! Verkligen oväntat... men gummi är ju lite flexibelt så man skulle ändå vilja prova innan man tror på att det inte funkar.
![]()
![]()
Ja de skilljer litegrann.Måtten L2L skiljer sig faktiskt något om man kollar så ja, olika boetter! Verkligen oväntat... men gummi är ju lite flexibelt så man skulle ändå vilja prova innan man tror på att det inte funkar.
![]()
![]()
det skulle inte förvåna mig med tanke på alla andra butiker som tappat AD status. Jättesynd isåfall. Har alltid blivit bra bemött på Franks oavsett om jag fönstershoppar, har random frågor eller faktiska köp.
Det skulle vara intressant att se hur försäljningen av Omega i Sverige har utvecklats de senaste åren, med en prisökning på nästan 40 procent mellan 2020 och 2023, samt en halvering av antalet återförsäljare efter det.det skulle inte förvåna mig med tanke på alla andra butiker som tappat AD status. Jättesynd isåfall. Har alltid blivit bra bemött på Franks oavsett om jag fönstershoppar, har random frågor eller faktiska köp.
Tycker den där är så otroligt fin, varit på gång att köpa flera gånger men backat av någon oförklarlig anledning
Tycker den där är så otroligt fin, varit på gång att köpa flera gånger men backat av någon oförklarlig anledning![]()
Om det är smp med keramisk tavla och bezel du menar så är det ingen skillnad.Hej på er!
En fråga gällande Omega SMP.
Är det stor skillnad på en ifrån 2019 och 2023 årsmodell?
Ja precis, det var den jag menadeOm det är smp med keramisk tavla och bezel du menar så är det ingen skillnad.
Sannolikt kommer dom kräva en täthetsservice åtminstone, men kan ju alltid fråga.Jag har tappat min Speedmaster (.005) och spräckt en bit av plexiglaset. Inga skador i övrigt såvitt jag kan se. Vet ni om de auktoriserade verkstäderna i Stockholm (tänkte gå till Klockmaster) kräver full service eller är det OK att bara byta ut glaset? Den går utmärkt i övrigt.
Ja, ca 16-17kkr under nypris är väl motivatorn.Vad säger ni om priset?
Utan box och papper
![]()
Vadå 16-17tkr under nypris? det skiljer sig ~32tkr. Det är ändå en ganska stor prisskillnad på 40%. Går vi bara på priset är det rimligt, även fast det går att få betydligt nyare för samma pris.Ja, ca 16-17kkr under nypris är väl motivatorn.
Men ställer mig (som lite ordningsam) ändå frågan varför man inte har kvar box och papper på en klocka från 2019?
Personligen hade jag inte gått vidare med denna, på grund av för lite prisskillnad till en ny, eller en som är komplett.
Vad säger ni om priset?
Utan box och papper
![]()
Det är ung. där de ligger MED box och papper på C24, så kanske i överkant.Vad säger ni om priset?
Utan box och papper
![]()
Jag köpte precis en sån i höstas för 47k men då var det fullsetVad säger ni om priset?
Utan box och papper
![]()