Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
WowIdag skulle Elvis fyllt 90 år, här är en av hans klockor.
33 mm, vitguld och har ett manuellt caliber 510 urverk.
Det där är ju helt sinnesjukt coolt! Vad är storyn bakom? Hur fick du tag i den?Idag skulle Elvis fyllt 90 år, här är en av hans klockor.
33 mm, vitguld och har ett manuellt caliber 510 urverk.
Inte min, snodde bilderna från RJ Broer, borde nämnt det.Det där är ju helt sinnesjukt coolt! Vad är storyn bakom? Hur fick du tag i den?
Mycket bra bild! Proffsigt...Värsta slaskvädret idag så fick hitta på annat bruk för sonens skridskor
Jag var in och kollade med lokala butiken (bergströms) om just de där bandet och det skulle inte passa tydligen sa dom.Ja, alla gummiband till Planet ocean med urverket 8900 passar. Problemet är att hitta en färg som passar till den klockan. Personligen skulle jag välja det mörkgrå gummit som kommer med den här klockan:
Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 215.32.44.21.01.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 43,5 mm, Stahl mit Kautschukband Uhren - 215.32.44.21.01.002!www.omegawatches.com
Det är inte en perfekt färgmatchning, men som sagt den jag skulle välja. Alla Omega servicepartners kan beställa detta gummi som "reservdel". Se listan här:
Någon som vet bra stållänkar till klockorna? Hittar inga bra till serien. Så tips skulle behövasHittade en matchande klocka till fästmön visste inte att de fanns samma modell med mindre storlek för damer. Hoppas hon blir lika nöjd som jag är
Tack för tipset! Ska kolla med dem. Vet någon om urbrev är bra?Jag skickade min Omega till Olofsfors ur i Nordmaling. Tror jag betalade c:a 3000:- för 2 år sedan.
Aha! Med tanke på handledsskottet trodde jag att det var din.Inte min, snodde bilderna från RJ Broer, borde nämnt det.
Klockan finns vad jag vet på Omegas museum, den såldes på auktion för 1,8 miljoner USD.
Elvis fick den 1960 av sitt skivbolag RCA när 75 miljoner plattor sålts.
1040/518 ”brick” är korrekt för klockan och finns också att hitta beg. i guldplätering.Någon som vet bra stållänkar till klockorna? Hittar inga bra till serien. Så tips skulle behövas
Kan bara instämma att BA är riktigt trevlig! Här på 3861 länkenOmega Speedmaster Broad Arrow ”replica”
En förbaskat trevlig variant på vanliga speedyn. Hör på länk från US 1171.
Snyggt!Kan bara instämma att BA är riktigt trevlig! Här på 3861 länken
Har de här två klockorna olika boett? Eller har jag missförstått vilken klocka du har?Jag var in och kollade med lokala butiken (bergströms) om just de där bandet och det skulle inte passa tydligen sa dom.
Boetterna var olika
Exakt dom sa boetten var olika på dom där.Har de här två klockorna olika boett? Eller har jag missförstått vilken klocka du har?
Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 215.30.44.21.04.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 43,5 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 215.30.44.21.04.001!www.omegawatches.comPlanet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 215.32.44.21.01.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 43,5 mm, Stahl mit Kautschukband Uhren - 215.32.44.21.01.002!www.omegawatches.com
Fint tack, ska kika efter de1040/518 ”brick” är korrekt för klockan och finns också att hitta beg. i guldplätering.
Fantastiskt bra på nya länken! Sitter och funderar över vilken version Speedy jag borde skaffa. Lutar åt 3594.50. Svårt att få ett vettigt ex?Kan bara instämma att BA är riktigt trevlig! Här på 3861 länken