• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 375 53.6%
  • Hesalit

Röster: 324 46.4%

• Totala väljare
    699
Hej vet ni någon bra urmakare i Stockholm som är kunnig inom vintage omega. Behöver serva min klocka men vill ej betala runt 6-7k som vissa urmakare tar. Servicen kostar mer än klockan 😅

Idag skulle Elvis fyllt 90 år, här är en av hans klockor.

33 mm, vitguld och har ett manuellt caliber 510 urverk.

1000000379.png

1000000380.png

1000000381.png

Ja, alla gummiband till Planet ocean med urverket 8900 passar. Problemet är att hitta en färg som passar till den klockan. Personligen skulle jag välja det mörkgrå gummit som kommer med den här klockan:

Det är inte en perfekt färgmatchning, men som sagt den jag skulle välja. Alla Omega servicepartners kan beställa detta gummi som "reservdel". Se listan här:

Jag var in och kollade med lokala butiken (bergströms) om just de där bandet och det skulle inte passa tydligen sa dom.
Boetterna var olika 🙂

Inte min, snodde bilderna från RJ Broer, borde nämnt det.

Klockan finns vad jag vet på Omegas museum, den såldes på auktion för 1,8 miljoner USD.

Elvis fick den 1960 av sitt skivbolag RCA när 75 miljoner plattor sålts.
Aha! Med tanke på handledsskottet trodde jag att det var din.
1,8 miljoner USD alltså. Är du sugen?

Jag var in och kollade med lokala butiken (bergströms) om just de där bandet och det skulle inte passa tydligen sa dom.
Boetterna var olika 🙂
Har de här två klockorna olika boett? Eller har jag missförstått vilken klocka du har?

Har de här två klockorna olika boett? Eller har jag missförstått vilken klocka du har?

Exakt dom sa boetten var olika på dom där.
Det fanns tydligen 2 olika boetter 🤷‍♂️ så de skulle inte passa.

Tillbaka
Topp