• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 382 53.5%
  • Hesalit

Röster: 332 46.5%

• Totala väljare
    714
Ja, ca 16-17kkr under nypris är väl motivatorn.
Men ställer mig (som lite ordningsam) ändå frågan varför man inte har kvar box och papper på en klocka från 2019?
Personligen hade jag inte gått vidare med denna, på grund av för lite prisskillnad till en ny, eller en som är komplett.
Helt rätt, jag är innen på samma tankar faktist men alltid intressant att höra vad andra tycker :)

Vadå 16-17tkr under nypris? det skiljer sig ~32tkr. Det är ändå en ganska stor prisskillnad på 40%. Går vi bara på priset är det rimligt, även fast det går att få betydligt nyare för samma pris.

Däremot precis som du säger hade inte jag heller köpt en modern klocka utan låda & papper. Det ringer lite varningsklockor då
Ehhhh??
Dom säljs nu nya lite här och var för precis lite över 60kkr.
Har inte dammsugit efter billigaste exemplaret, men däromkring ligger dom.
Köpte min ny för ungefär det i somras.

Ehhhh??
Dom säljs nu nya lite här och var för precis lite över 60kkr.
Har inte dammsugit efter billigaste exemplaret, men däromkring ligger dom.
Köpte min ny för ungefär det i somras.
Ursäktar mig, vi pratar om olika saker. Jag menar såklart NY från AD

1737378047446.png

Har Omega expertisen i tråden koll på vad som är rimligt att betala för en Aqua Terra quartz 231.10.39.60.02.001. Bruksskick, fullset. Vet att det finns en dedikerad tråd för dessa frågor, känns som chansen för svar är bättre här 🙂
Lånad bild.
K6098_1.jpg

Har Omega expertisen i tråden koll på vad som är rimligt att betala för en Aqua Terra quartz 231.10.39.60.02.001. Bruksskick, fullset. Vet att det finns en dedikerad tråd för dessa frågor, känns som chansen för svar är bättre här 🙂
Lånad bild.
K6098_1.jpg
De brukar säljas runt 20-25 beroende på vad kommer med . Men du är inte långt bort från co axial och de är riktigt fina ! Väldigt underskattade klockor faktiskt

To
De brukar säljas runt 20-25 beroende på vad kommer med . Men du är inte långt bort från co axial och de är riktigt fina ! Väldigt underskattade klockor faktiskt
Slog till på denna, dök upp en runt hörnet så det var inget att tveka på. Fullset i fint bruksskick, känns som en perfekt GADA. Länken ska monteras så snart jag får hem länkbit som beställdes idag. Natoband får göra jobbet så länge.
1000032136.jpg

1000032137.jpg

To
Slog till på denna, dök upp en runt hörnet så det var inget att tveka på. Fullset i fint bruksskick, känns som en perfekt GADA. Länken ska monteras så snart jag får hem länkbit som beställdes idag. Natoband får göra jobbet så länge.
1000032136.jpg

1000032137.jpg
Kul . Grattis . De är verkligen en av de bästa GADA man kan ha . Är det 38?

Det skulle vara intressant att se hur försäljningen av Omega i Sverige har utvecklats de senaste åren, med en prisökning på nästan 40 procent mellan 2020 och 2023, samt en halvering av antalet återförsäljare efter det.

Klockorna har definitivt blivit mindre tillgängliga.
Ja, skulle vara kul att veta. Antar att planen är att göra klockorna klart mer exklusiva men med tanke på den enorma mängd Omega-klockor som finns begagnat, nytt och vintage, till rimliga priser, blir det inte så lätt tänker jag. För egen del har inte känslan av lyx förstärkts, mest en känsla av girighet eller i bästa fall misslyckad strategi.

Jag börjar bli svårt sugen på en Railmaster 2803, en klocka jag ägt en gång i tiden när den var nysläppt och saknat sedan jag sålde den. Jag har hittat ett exemplar till salu med originalläder och -viklås. Bra skick men ganska dyr. Är det någon i tråden som har koll på ungefär vad en ny länk skulle kosta att beställa från Omega? Vill veta hur nära smärtgränsen jag hamnar...

Snodd bild från nätet:

15562_MAIN_2045.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp