Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gissar på ny PO
Jag också. Igår såg jag på deras hemsida att flera vanliga modeller av PO bara kunde beställas i butik. Det brukar vara ett tecken på att de håller på att fasas ur det ordinarie sortimentet. Plus att orange är en klassisk färg för PO. Förvisso även för PloProf, men en ny sådan verkar mindre sannolik.Gissar på ny PO
Vill minnas att jag har hört/sett/läst rykten att den nuvarande PO ska tas ur produktion så du är säkert inte helt fel ute.Jag också. Igår såg jag på deras hemsida att flera vanliga modeller av PO bara kunde beställas i butik. Det brukar vara ett tecken på att de håller på att fasas ur det ordinarie sortimentet. Plus att orange är en klassisk färg för PO. Förvisso även för PloProf, men en ny sådan verkar mindre sannolik.
Jag postade en påstådd ”läcka” på vad som skall vara nya PO för en månad sedan i PO-tråden. Vi får se om det stämmer eller inte, men som du skriver har ryktena funnits där ett tag.Vill minnas att jag har hört/sett/läst rykten att den nuvarande PO ska tas ur produktion så du är säkert inte helt fel ute.
Sidnot: Är det något jubileumsår för PO i år/nästa år som bör firas?
Blir nästan lite provocerad av hur sjukt prisvärda gamla Constellation-klockor är (har 4 st så det blir inga fler för mig)…
Gjorde en liten jämförelse och visst, den till vänster är kanske lite elegantare med de bredare klorna och de ”hela” gulddetaljerna på länken men det är ingen enorm skillnad på klockorna. Båda är quartz, båda är two-tone med liknande tavlor och diamantbeströdda bezels, båda är dam-modell 22-25mm diamanter men den nya kostar ca 10 gånger mer.
Tycker att det är prisvärda klockor om man kan tänka sig en lite äldre modell (om man vill skulle man kunna polera upp den för någon tusenlapp och få en fantastiskt fin kvalitetsklocka för riktigt bra pris)!
![]()
Det korta svaret är nog nej men denna är kanske lite kul ändåJag fick ju tag på en äldre seamaster calendar med ett 565 verk denna vecka,nu undrar jag om det går att få fram mer exakt när än endast året den är tillverkad genom serienumret.
Här på KS finns ju enormt med kunskap![]()
Efter att Omega lade ner "extract of archives" för ett par år sedan så skulle jag säga nej.Jag fick ju tag på en äldre seamaster calendar med ett 565 verk denna vecka,nu undrar jag om det går att få fram mer exakt när än endast året den är tillverkad genom serienumret.
Här på KS finns ju enormt med kunskap![]()
Letar en tvåton i 28mm kvarts till frugan faktiskt. Riktigt fina.Blir nästan lite provocerad av hur sjukt prisvärda gamla Constellation-klockor är (har 4 st så det blir inga fler för mig)…
Gjorde en liten jämförelse och visst, den till vänster är kanske lite elegantare med de bredare klorna och de ”hela” gulddetaljerna på länken men det är ingen enorm skillnad på klockorna. Båda är quartz, båda är two-tone med liknande tavlor och diamantbeströdda bezels, båda är dam-modell 22-25mm diameter men den nya kostar ca 10 gånger mer.
Tycker att det är prisvärda klockor om man kan tänka sig en lite äldre modell (om man vill skulle man kunna polera upp den för någon tusenlapp och få en fantastiskt fin kvalitetsklocka för riktigt bra pris)!
![]()
Ja, herregud vad maffig och blingig den ser ut att vara. Om det nu inte är en pytteliten handled? Ska tydligen vara 42 mm har jag hört från två olika håll.Ser ut att bäras större än ploppen![]()
Håller med... Köpte en annan PO förra månaden (39,5 mm kaliber 8800) och fick ingen buyer's remorse efter dessa klipp. För blingig och dörrvaktig för min smak. Jag är nyfiken på hur den kommer att tas emot av den breda massan?Lite för klossig sen trist med PCL![]()
Oj, ett rejält stilbrott. Nästan ingen likhet med tidigare PO, eller med någon annan Omega heller.
Håller med... Köpte en annan PO förra månaden (39,5 mm kaliber 8800) och fick ingen buyer's remorse efter dessa klipp. För blingig och dörrvaktig för min smak. Jag är nyfiken på hur den kommer att tas emot av den breda massan?
Blir du det på någon Omega?Tror inte jag kommer bli nedringd av kunder på denna.
Blir du det på någon Omega?