Nicklas H
Basic
En undran gällande detta med att det kommer många varianter av samma modell. AP måste ha släpt ett 60 tal varianter av Royal Oak? Påverkar det andrahandsvärdet negativt eller positivt?Varför skall vi inte orda om det här? Jag tycker vi skall fortsätta orda om det vi tycker är prisvärt och inte prisvärt.
Jag tycker t ex inte att en Sub är värd närmare 70 tusen kronor men den är ändå mer prisvärd än Omega som tappar 20-40% av nypriset direkt.
Att vi gör det värre genom att prata om det gör det inte olämpligt att prata om. Det finns ju många (kolla bara på forum som Watchuseek och TRF, utöver Klocksnack) som tycker att Omega skjuter sig själva i foten på vissa fronter genom att spotta ut på tok för många varianter av samma modell. Det är bl a sådana saker som påverkar andrahandsvärdet. Jag tycker att Omegas hets på nya innovationer spiller över på deras design och formspråk - som förändras på tok för ofta.
Detta skall väl inte bara vara en hyllningstråd till Omega? Isåfall har jag missat läsa det i första posten. Jag har tolkat det som att vi kan diskutera nya och gamla modeller, ha åsikter om dem, prata om märket i allmänhet, priser osv. Eller har jag missat syftet med tråden helt? Isåfall får jag ödmjukt dra mig ur denna tråden, om nu "Officiella Omegatråden" skall vara en "bara positiva kommentarer"-tråd.
Omega är mitt favoritmärke - men jag väljer att inte vara en "fanboy". Jag väljer att vara kritisk samtidigt som jag älskar märket.