• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

Kai

Rolex
Kan mycket väl vara så, 9300-verket är rätt saftigt. Här i jämförelse med 8500-Aqua Terra, kronografverket är nästan bredare än AT-boetten.

IMG_20160709_132801.jpg
Indeed! Gillar att så mycket av 9300-verket syns!
 
Hejsan! Hoppas någon kan hjälpa mig.
Jag har köpt en 2017årsmd smpc, länken är den nya versionen av 1515.816 som inte har stämplar på ändlänkarna. Men på claspet står de stämplat HJE 50.
Någon som vet va de betyder?
Mvh
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Under cirka två års tid så har jag suktat efter en Aqua Terra, jämfört, frågat, testat och halvt genomfört affärer men utan att ha gått hela vägen. Nu, efter att har sålt en Explorer I och laddat på klockkontot så började det kännas att det var dags för en AT.
Så...
IMG_0884.JPG
IMG_0885.JPG

Men vafan...
IMG_0886.JPG

Denna dök upp på Köp & Sälj och spontandjävulen i mig tog överhand, skickade ett meddelande och Swishade iväg likviden.
Vi får se hur denna relation utvecklar eller avvecklar sig men jag måste medge att det är en trevlig bekantskap än så länge.
 

Code

AKA Vincent B
Under cirka två års tid så har jag suktat efter en Aqua Terra, jämfört, frågat, testat och halvt genomfört affärer men utan att ha gått hela vägen. Nu, efter att har sålt en Explorer I och laddat på klockkontot så började det kännas att det var dags för en AT.
Så...
IMG_0884.JPG
IMG_0885.JPG

Men vafan...
IMG_0886.JPG

Denna dök upp på Köp & Sälj och spontandjävulen i mig tog överhand, skickade ett meddelande och Swishade iväg likviden.
Vi får se hur denna relation utvecklar eller avvecklar sig men jag måste medge att det är en trevlig bekantskap än så länge.
Riktigt snygg, den på 39.5mm??
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Bra pris på den !
Är med sugen på en sådan..
Blir antagligen en till hösten !

Du vet att det större PO 43.5 claspet passar din med om du inte får så bra fit...
De större har mer justeringslägen !
Den är inte alls dum. Lite mer blingig än min Sub-C men sportig ändå. Storleken känns bra trots farhågor om att tavlan skulle kännas för ihoptryckt.
Tycker absolut att du skall testa en!

Tack för tipset dock så fick jag en perfekt fit bara genom att snabbjustera den ett steg. Match made in heaven.
 
  • Like
Reactions: Kai

Rulle

Audemars
Den är inte alls dum. Lite mer blingig än min Sub-C men sportig ändå. Storleken känns bra trots farhågor om att tavlan skulle kännas för ihoptryckt.
Tycker absolut att du skall testa en!

Tack för tipset dock så fick jag en perfekt fit bara genom att snabbjustera den ett steg. Match made in heaven.
Har med en sub c och denna är väl mindre lug-lug så att säga ..tycker min 007 sitter bättre än subc å denna har typ samma mått som en 007 !

Tror allt prat om att tavlan ska vara liten är överdrivet... mesr från folk som är vana vid PO XL typ haha

Prövade en svart på kastrup för en månad sen och blev smått hooked !
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Har med en sub c och denna är väl mindre lug-lug så att säga ..tycker min 007 sitter bättre än subc å denna har typ samma mått som en 007 !

Tror allt prat om att tavlan ska vara liten är överdrivet... mesr från folk som är vana vid PO XL typ haha

Prövade en svart på kastrup för en månad sen och blev smått hooked !
Ja, det skiljer några millimeter. Syns på bilden nedan även om den blev rätt dålig.
IMG_0887.JPG
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Har med en sub c och denna är väl mindre lug-lug så att säga ..tycker min 007 sitter bättre än subc å denna har typ samma mått som en 007 !

Tror allt prat om att tavlan ska vara liten är överdrivet... mesr från folk som är vana vid PO XL typ haha

Prövade en svart på kastrup för en månad sen och blev smått hooked !
Jag var och prövade 39,5 mot 43,5 och den mindre passade inte alls min handled. 43,5 är perfekt för mig, men höjden är något av ett problem tycker jag. Men senaste PO:n är riktigt nice, den är fortfarande högst på listan (över dykare).
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Gillar också senaste PO starkt. Körde på 43,5 mm och visst är den stor (vissa dagar känns den för stor) samt för tjock för att vara perfekt, men vilken grym klocka! Så satans snygg och precis lagom mix av toolwatch och bling.
20170703_133456.jpg
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag var och prövade 39,5 mot 43,5 och den mindre passade inte alls min handled. 43,5 är perfekt för mig, men höjden är något av ett problem tycker jag. Men senaste PO:n är riktigt nice, den är fortfarande högst på listan (över dykare).
Även om höjden på PO 39,5 är ca 1,5 mm högre än min 114060 så upplever jag den inte som märkbart högre.
 
  • Like
Reactions: Kai

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
som gammal PO missbrukare får jag nog säga att den ska vara stor...visst höjden är en dealbreaker om man ser för sig att bära klockan till skjorta o kavaj. Börjar gilla nya mer o mer 43,5 känns mer balanserad än den mindre 39,5.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Gillar också senaste PO starkt. Körde på 43,5 mm och visst är den stor (vissa dagar känns den för stor) samt för tjock för att vara perfekt, men vilken grym klocka! Så satans snygg och precis lagom mix av toolwatch och bling.
20170703_133456.jpg
Damn! nu kom habegäret tillbaka i stor stil. :) Jag har inget problem med diametern, tjockleken är det största potentiella problemet.. samt pråligheten som jag tycker är lite malplace på en dykare. Ur den aspekten var den äldre modellen med matt vridring mer "toolig". Men jag skulle nog lära mig att leva med det :)
 
Topp