Har haft dykare med blå tavla, dykare med svart tavla. Jag lär nog få in fler dykare framöver med det också. Men jag har aldrig haft något innan som liknar denna silvertavlade och om/när den försvinner så lär det inte komma in något liknande igen. Den är kul och en annorlunda upplevelse då det är inverterat, mörka visare mot ljus bakgrund. Jag är sällan förtjust i vita eller silver tavlor då det händer mindre i dom samt läsbarheten är sämre men i den här händer det saker och läsbarheten är bra. Gillar den skarpt och det kan bli att jag behåller den ett bra tag till. Vad som än kommer in framöver så blir det iaf inget som ger en likadan upplevelse som den här och det är det som jag tycker är det roliga med den. Sen gillar jag den på blått gummi, tar man blå tavla med blå vridring på blått gummi så blir det hela väldigt blått. Med den här får man lite mera kontraster. Svår att fota också vilket jag gissar bidrar till dess mindre popularitet, behöver upplevas IRL.Hej!
Dags för mina Speedmasters att få syskon i form av en ny Seamaster 300. Dels vill jag ha en dykare till och jag tycker det nya ar-behandlade glaset verkar fantastiskt plus att jag tycker det är roligt att de tagit tillbaka vågorna på urtavlan.
Frågan är nu:
Skall det bli en svart, blå eller silver!?
Länk är givet, men kan inte bestämma mig för färg. Alla är snygga, men har nog valt bort vit. Har en svart SKX plus Speedys, så det blir lite dubbelt med svart. Silver säger många är riktigt snygg i olika ljus.
Hjälp! Tar gärna emot tips från er som har nya modellen!
Tack på förhand.
![]()
Senast ändrad: