• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

Rymdhamstern

Panerai
Snyggt på båda men jag röstar för att det ska sitta på SMP:n👍
Det blev SMPn. Kändes faktiskt självklart efter ett tag. Även om jag aldrig har varit en av de som hatar länken på SMP så tycker jag att meshet är klart trevligare.
20231013_091242.jpg
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Det som jag undrar är hur väl omegas gummi passar den blå. För min i titan passar inte vanliga SM gummina till. Boetten har en annan inpassning och är lägre. Testa/hör gärna på den blå om du är i affären.
Intressant! Är det själva boetten som är annorlunda på NTTD:n eller är det hålen för bandstiftet som sitter på en annan plats? Vore kul med bilder på en jämförelse av NTTD:n och en vanlig 300m i stål med mesh länk.

Verkar förresten som man kan modda OEM-gummit utan större problem för att få det att passa på NTTD:n https://omegaforums.net/threads/new-rubber-strap-for-nttd.159202/
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Intressant! Är det själva boetten som är annorlunda på NTTD:n eller är det hålen för bandstiftet som sitter på en annan plats? Vore kul med bilder på en jämförelse av NTTD:n och en vanlig 300m i stål med mesh länk.

Verkar förresten som man kan modda OEM-gummit utan större problem för att få det att passa på NTTD:n https://omegaforums.net/threads/new-rubber-strap-for-nttd.159202/
Bra frågor. Jag tror att boetten är annorlunda utformad då den är lägre. Har ingen uppfattning om hållen sitter på något annan plats också. Bra länk du skickade, ser att det finns två gummi som skall passa utan att behöva fila och hyvla.


Potentiellt funkar även detta:

 

perhog

Audemars
2-Faktor
Lustigt med klockor.. Har många moderna omegor, rålexar, breitling, heuer osv.. men ingen av klockorna går så exakt som den gamle Constelation från 1972 med det hatade urverket 1021. Tappar alternativt fortar sig 2-3 sec på en vecka.. Min absoluta favorit klocka (som jag sällan använde)

IMG_1815.JPG
 
Topp