• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 387 53.6%
  • Hesalit

Röster: 335 46.4%

• Totala väljare
    722
Hittade ett begagnat honeycomb strap här på forumet.
Omega i Sveriges färger som sommarklocka. Hiss eller diss? 😁
IMG_6804.jpeg
IMG_6805.jpeg
Grym sommarkombo.

...och pilvisare på minuten som AT. Neee det där har jag svårt att tro stämmer.
Edit: Kanske finns på någon Railmaster....tex din :)
Ser ut som ett hopkok av indexen, siffrorna och visarna från Railmaster 2403 (fast med kritvit lysmassa) och boett och länk från nya AT 38 med de rundade länkbitarna. Vet inte vad jag ska tro. Lyckat är det hur som helst inte. Jag lutar åt ett prank.

Senast ändrad:
Ser ut som ett hopkok av indexen, siffrorna och visarna från Railmaster 2403 (fast med kritvit lysmassa) och boett och länk från nya AT 38 med de rundade länkbitarna. Vet inte vad jag ska tro. Lyckat är det hur som helst inte. Jag lutar åt ett prank.
Den ser inte bra ut, är första intrycket.
Fumé? Det ser inte bra ut på den här bilden iaf, kanske för ljus.
Jag tycker boetten ser stor ut jämfört med länken.
Kanske dålig fotograf.

Den ser inte bra ut, är första intrycket.
Fumé? Det ser inte bra ut på den här bilden iaf, kanske för ljus.
Jag tycker boetten ser stor ut jämfört med länken.
Kanske dålig fotograf.
ID Guy har gjort en video om det här ryktet. Har inte orkat kolla själv, men kanske är modellen på gång i alla fall? I så fall tror jag att det är bäddat för ännu en flopp tyvärr. I mina ögon, och på min handled, är 2403 fortfarande "the one to beat".

1000016228.jpg

Något som hade fått det att vattnas i munnen på mig är en Railmaster som är helt borstad, givetvis med enkelt målade siffror 3-6-9-12, en mattsvart tavla och ett fint graverat baklock i stål som knyter an till till Railmasters historik. Framförallt skulle den vara TUNN - detta är absolut viktigast! - gärna handjagad om så krävs. Inga fler tjocka och stabbiga Railmasters tack. Ge oss tillbaka dess eleganta linjer. Antingen med vridna eller raka bandhorn, båda är fina på Railmaster tycker jag.

Korspostar från AT-tråden här!

Någon som har eller har haft referensen 231.53.42.21.06.001 41mm som kan bjuda på lite bilder eller åsikter? Är lite småsugen att testa en sådan att ha till vardags och sommaren vid poolen!

IMG_3885.jpeg

Tillbaka
Topp