• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 388 53.6%
  • Hesalit

Röster: 336 46.4%

• Totala väljare
    724
Aqua terra "Skyfall" :)
IMG_7118.JPG

Railmaster är med råge den modell jag burit mest genom åren. En stor favorit hos mig.

2803.52.37 (39.2 mm på brunt alligatorband) var jag OWG med i nästan tio år.

220.10.40.20.03.001 (40 mm denim dial på länk) hade jag i ett halvår.

2503.52.00 (39.2 mm på länk) har jag nu haft i några månader.

1000019234.jpg

Går i tankarna att förvärva en 2561.80 dvs Omega Seamaster 36.25mm om jag kom ihåg ref rätt.
Har tyvärr inte möjlighet att testa den först men tycker den ser lovande ut med sina 42.5mm lugg till lugg att kunna bäras bra på min 17.5-18.0cm handled.
Ni som äger en får gärna dela med er av bilder och tankar.

Går i tankarna att förvärva en 2561.80 dvs Omega Seamaster 36.25mm om jag kom ihåg ref rätt.
Har tyvärr inte möjlighet att testa den först men tycker den ser lovande ut med sina 42.5mm lugg till lugg att kunna bäras bra på min 17.5-18.0cm handled.
Fel ref men samma dimension.
Handled ca 16,5cm.
IMG_9729.jpeg
IMG_9291.jpeg
IMG_8290.jpeg
IMG_9825.jpeg

Självklart får ditt personliga tycke och smak avgöra, men med den handledsstorleken skulle jag valt nästa storlek upp som väl är 41mm.

En lite ovanligare Omega min far hittade på vinden. Någon som vet om det är något att spara på? 😇

Den är kanske värd några tusenlappar - inte just mer än vad en service går på. Det handlar om om du vill ha den. Jag har två fickur, en Halda och en Longines, som jag låtit serva och som jag använder ibland. Att de bara ska ligga i en låda är inget för mig.

Tillbaka
Topp