Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har gått från den tidigare versionen på 43mm till en 39,5mm. Båda har sin tjusning tycker jag. När jag köpte 39,5mm-varianten Så beställde jag den med matt tavla och helborstad länk. Rekommenderas, om man inte vill att den ska ”glittra” för mycket. Matt tavla och helborstad länk finns f ö även på den större 43,5mm-versionen förstås. Obs! Länken på den mindre versionen är betydligt mycket mindre. Både smal och tunn. Slänger med en tidigare tagen bild.Om man ska köpa den med länk eller gummi, tycker den är lite väl bling bling på länk mycket polerat, skulle vara coolt om man kunde köra länken hel borstad
Jag har gått från den tidigare versionen på 43mm till en 39,5mm. Båda har sin tjusning tycker jag. När jag köpte 39,5mm-varianten Så beställde jag den med matt tavla och helborstad länk. Rekommenderas, om man inte vill att den ska ”glittra” för mycket. Matt tavla och helborstad länk finns f ö även på den större 43,5mm-versionen förstås. Obs! Länken på den mindre versionen är betydligt mycket mindre. Både smal och tunn. Slänger med en tidigare tagen bild.
![]()
Mvh
Ja precis. Jag var lite otydlig där.Även länken på den nya 43.5mm versionen är tunnare och mindre "klossig" än den gamla.
Tycker du den nya 39.5 känns lite för tanig överlag, klocka och länk alltså?Ja precis. Jag var lite otydlig där.
Jag var själv ute efter den mindre diametern utan att behöva få en tunn liten krake. Den tidigare tjocka länken hade jag inget emot. Rätt cool faktiskt, tycker jag.![]()
Inte klocka men länken är mycket mindre. Det beror nog mycket på vad man är van vid. Jag var van vid både tjockare och klart bredare. På insidan av armen, alltså vid låset och själva låset, är den nog så smal som jag tippar att många damklockor är. Men som sagt, det är en vanesak och nu har jag vant mig. Det är rätt bekvämt med smal länk och kanske lite mindre varmt på sommaren. Jag har ännu inte brytt mig om att byta till gummi trots att jag har ett sånt.Tycker du den nya 39.5 känns lite för tanig överlag, klocka och länk alltså?
Har själv inte sett den i verkligheten men på pappret så låter det bra iaf![]()
Jag kör en oris aquis date relief, är lite sugen på att skaffa länk till den.Inte klocka men länken är mycket mindre. Det beror nog mycket på vad man är van vid. Jag var van vid både tjockare och klart bredare. På insidan av armen, alltså vid låset och själva låset, är den nog så smal som jag tippar att många damklockor är. Men som sagt, det är en vanesak och nu har jag vant mig. Det är rätt bekvämt med smal länk och kanske lite mindre varmt på sommaren. Jag har ännu inte brytt mig om att byta till gummi trots att jag har ett sånt.
Vad använder du själv?![]()
Cool. 43,5mm?Jag kör en oris aquis date relief, är lite sugen på att skaffa länk till den.
![]()
Mycket trevlig klocka!![]()
Jajamän! Vad jag vet finns relief modellen bara i denna storlek. Bär trots allt väldigt bra på min taniga handled ändåCool. 43,5mm?
Går inte överskottet till välgörenhet då, eller har jag missuppfattat namnet? Mustaschkampen och välgörenhetsinsamlingar mot prostatacancer är vad jag förknippar med movember i alla fall.Oris Ågren... Har länge suktat efter en Big Crown pointer date. Just Movember versionen tycker jag är lite stiligare än den vanliga i stål. Men allt de har gjort verkar ju vara att ha bytt visarna till de som normalt sitter på vanliga guld/stål versionerna av Big crown. Hur i hela friden kan man begära så mycket mer, typ 5k, för en Movember än den vanliga? När man i princip enbart verkar ha använt en del man redan har i lager och som passar utan modifieringar. Eller är det någon som har insikt och vet om de faktiskt gjort något mer med Movember-klockan? Är väl samma Selitta baserade verk i som i de övriga? Eller är jag ute och seglar?
Jovisst. Men 5 000 per klocka? Det är rätt mycket mht vad klockan kostar. De ville få ihop 100 000 chf under hösten 2018. Rek pris 1800 chf. Dvs om de donerade 100 Chf per ur så behövde de sälja 1000 st. Vilket man nog kan tro att de sålt? Donerar de 500 chf per ur skulle det ju vara blott 200 klockor? (Jättegrovt överslag, jag vet, men det ger en liten bild iaf). Så, jag vet inte hur länge kampanjen pågår och hittar inte hur mycket de sålt och donerat... Så antingen donerar de av Guds nåde eller så gör de en ordentlig hacka på detta? Både monetärt och pr-mässigt? Eller har jag missat något vitalt??? Räknar jag tokfel???Går inte överskottet till välgörenhet då, eller har jag missuppfattat namnet? Mustaschkampen och välgörenhetsinsamlingar mot prostatacancer är vad jag förknippar med movember i alla fall.
Bara en gissning men jag skulle tro att de donerar mellanskillnaden på samtliga sålda movemberklockor, annat vore ju skamligt. Bara för att man satt upp ett lägsta mål betyder inte heller att man per automatik nöjer sig med det så fort man når målet då pengarna går till en god sak och varenda spänn gör nytta.Så antingen donerar de av Guds nåde eller så gör de en ordentlig hacka på detta? Både monetärt och pr-mässigt? Eller har jag missat något vitalt??? Räknar jag tokfel???
Jag är en cynisk person... hoppas verkligen att de är helt reko som du beskriver. Men efter att noterat företag som tex drar in julklapp till anställda och istället donerar ett betydligt mindre belopp till barncancerfond etc är jag kanske lite väl bitter?Bara en gissning men jag skulle tro att de donerar mellanskillnaden på samtliga sålda movemberklockor, annat vore ju skamligt. Bara för att man satt upp ett lägsta mål betyder inte heller att man per automatik nöjer sig med det så fort man når målet då pengarna går till en god sak och varenda spänn gör nytta.
Någon som är bättre insatt får gärna förtydliga men jag har svårt att tänka mig att det ligger till på annat sätt.
Galet fin!Satan va bra den är!
![]()
Kan bara hålla med, riktigt trevlig!Galet fin!
Väntar otåligt på att mitt röda band ska anlända...
Du hittar två som jag tog på förra sidanNågon som köpt hem sig en Great Barrier Reef än? Jag såg den i montern hos KM i Fältöversten men hade inte tid att be om att prova den... Vore kul att se några wristshots, spontant kändes den väldigt stor!
Den är bra! Men känns som att den är turkosare i verkligheten?Du hittar två som jag tog på förra sidan
Riktigt krispig klocka, samma storlek som övriga 43,5 mm aquis.
Ja, den riktigt lyser turkost. Jag skämdes lite när jag tog bilder framför butiksbiträdet så jag knäppte bara av några snabba i dåligt ljus. Irl är den fantastisk!Den är bra! Men känns som att den är turkosare i verkligheten?
snyggt! GrattisEfter ha velat fram och tillbaka mellan Oris Aquis samt Tag Heuer Aquaracer så slog jag till på en Oris Aquis Titanium Date 43.5mm på forumet
Riktigt nöjd än så länge, mycket trevlig urtavla som blir nästan svart i visst ljus.
![]()
![]()
snyggt! Grattis![]()
Gör det! Tycker aquis är riktigt snygg på gummi, du får berätta vad du tyckte när du provatTack! Den känns absolut bra.
Fick med ett svart Oris gummiband som jag ska sätta på och prova för att se om det är något att ha.
Gör det! Tycker aquis är riktigt snygg på gummi, du får berätta vad du tyckte när du provat![]()