• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vans
Carhartt
Saki Sweden
Svart hoodie
Volcom
20210308_115620.jpg
 
Vicuñakavaj - Cavour Sartoria MTM
Denimskjorta - Mond MTM
Byxa - Casatlantic “El Jadida”
Skor - Belgian Shoes
Bälte - Rubato
Häftigt! Är det en blend eller 100% Vicuña? Har du gjort några MTM-kavajer från Cavour tidigare, innan du ”vågade” ge dig på en Vicuña? :) Om det är ren Vicuña tänker jag att man vill veta att måttagningen och måtten sitter som de ska först!
 

Whedda

Rolex
Häftigt! Är det en blend eller 100% Vicuña? Har du gjort några MTM-kavajer från Cavour tidigare, innan du ”vågade” ge dig på en Vicuña? :) Om det är ren Vicuña tänker jag att man vill veta att måttagningen och måtten sitter som de ska först!
Blend av Vicuña och Baby Cashmere. Nej detta var min första men jag är väldigt nöjd med resultatet.
 

Whedda

Rolex
Ser väldigt nice ut, är det norska Cavour alltså? (visste inte att de hade MTM) Och var tar man mått för dem? Enbart i Oslo eller finns de ngn annanstans oxå?
Yes det stämmer. Detta är deras Sartoria som är en helt handsydd linje de erbjuder som MTM. Bäst är såklart att de tar mått på plats i Oslo men jag har erfarenhet av deras provplagg samt hur måttprocessen går till så kunde relativt enkelt få till en fitting på distans. Dvs korrigera vissa mått utifrån provplaggen.
 

km007

Omega
Man ser klart att trenden inom mode går åt stort, pösigt och i mina ögon det tråkiga hållet... antar att det är alla fetknoppars revansch som gäller nu efter många år av ett slimmat och kroppsnära mode... som ni kanske förstår av mitt inlägg så är jag inte riktigt där ännu... :)
 

Entruv

Omega
Man ser klart att trenden inom mode går åt stort, pösigt och i mina ögon det tråkiga hållet... antar att det är alla fetknoppars revansch som gäller nu efter många år av ett slimmat och kroppsnära mode... som ni kanske förstår av mitt inlägg så är jag inte riktigt där ännu... :)

Tycker det känns mest av i det mer ungdomliga modet som verkligen ser tillbaka till 90-tal och tidigare, där skate, street och en generell attityd är kungar. Diggar det!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Snyggt! Var är västen ifrån?
Tack! Det är en Rocky Mountain Featherbed framtaget i samarbete med Frans Boone, i en – som jag har förstått det – egen färg.

Det är ett otroligt praktiskt plagg och förbannat mysigt att bära. Västen värmer inte nämnvärt uppknäppt, men så fort man knäpper den händer det grejer. På så sätt är den väldigt praktisk och när kylan kommer viker man bara upp kragen och knäpper några knappar. Perfekt ensam eller som lager-på-lager också. (Jag bär den både under och ovanpå andra plagg.)

B8A91F61-7491-4A82-AE44-9E968C7201CC.jpeg

CB876F4B-9D52-488B-A53A-F5874FBEFD38.jpeg



Så här skriver Secund Sunrise om Rocky Mountain:

The Rocky Mountain Featherbed brand was founded in the late 1960's in Jackson Hole, Wyoming USA. This low-lying valley surrounded by mountains with rivers and streams was first settled by Native Americans, followed by fur trappers in the 19th century. The area became known for it's outdoor activities and later the region also became a tourist attraction in the middle of the 20th century, contributing to Wyoming being nicknamed "The cowboy state".

Läs hela texten här: https://secondsunrise.se/blogs/news/vintage-rocky-mountain-featherbead-womens-leather-vest
 
Topp