• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Tack!

Min upplevelse av OP36 efter ett halvår är att jag sakta men säkert uppskattar designen mer och mer.

Känslan är att det är som med andra föremål. Spektakulär formgivning är roligt i början men intresset och glädjen svalnar i längden. Klassisk design är i princip tvärtom - i början lägger man inte märke till den så mycket, men varefter tiden går uppskattar man den bara mer och mer, och ser den allt mer som stående på egna ben.

Kanske gör en längre recension vid tillfälle, men inte nu :)

Tack!

Min upplevelse av OP36 efter ett halvår är att jag sakta men säkert uppskattar designen mer och mer.

Känslan är att det är som med andra föremål. Spektakulär formgivning är roligt i början men intresset och glädjen svalnar i längden. Klassisk design är i princip tvärtom - i början lägger man inte märke till den så mycket, men varefter tiden går uppskattar man den bara mer och mer, och ser den allt mer som stående på egna ben.

Kanske gör en längre recension vid tillfälle, men inte nu :)

Var nog ungefär samma känsla jag hade med Exp 1 :) växte mycket med tiden

Sjukligt sugen på en op 36 just nu, även 39 kan vara intressant om någon går i flipp tankar här. Annars blir det nog en ny i Zermatt nästa månad. :);)

20200126_194340.jpg

finns en köpes del för er som undrar.... ;)
https://klocksnack.se/forums/handla-köpes.36/

Ingen som börjat tröttna på sin OP? ;)

Ingen som vet var jag kan hitta en begagnad mid size 31 mm vit tavla 177200?

Sjukligt sugen på en op 36 just nu, även 39 kan vara intressant om någon går i flipp tankar här. Annars blir det nog en ny i Zermatt nästa månad. :);)

Modellen har verkligen en fin vit nyans. Provade den för några månader sedan och överraskades av hur bra den såg ut.
Så vitt (sic) jag förstår är detta en färg som annars kallas opaline (silver/vit). Dock nämner Rolex själva aldrig denna term utan den kallas enbart white genomgående på deras sajt vad jag kan se.

Någon som är expert på opaline, vad det är och inte är?

Någon som testat OWG med OP36 och känner sig extremt tillfredsställd?
Jag kör alltid en klocka. Tror inte att man trivs bättre/ sämre som OWG med en specifik modell utan snarare handlar det om att finna en klocka som tilltalar en på flera plan.

Skall man dra några generaliseringar kan man väl tänka sig att klockor som OP, Explorer, Submariner, Speedmaster, Seamaster ceramic m.fl gör sig "bättre" som enda klocka än en FP Journe. Men det handlar nog mycket om förutfattade meningar. För att dra en liknelse fungerar väl en marinblå kostym och vit skjorta dagligen. En grön tweed med vinröd skjorta, oxblodsfärgade skor och grårutiga flanellbyxor kanske man "tröttnar" på snabbare som daglig uniform.

Jag kör alltid en klocka. Tror inte att man trivs bättre/ sämre som OWG med en specifik modell utan snarare handlar det om att finna en klocka som tilltalar en på flera plan.

Skall man dra några generaliseringar kan man väl tänka sig att klockor som OP, Explorer, Submariner, Speedmaster, Seamaster ceramic m.fl gör sig "bättre" som enda klocka än en FP Journe. Men det handlar nog mycket om förutfattade meningar. För att dra en liknelse fungerar väl en marinblå kostym och vit skjorta dagligen. En grön tweed med vinröd skjorta, oxblodsfärgade skor och grårutiga flanellbyxor kanske man "tröttnar" på snabbare som daglig uniform.
Börjar bli lite så småsugen på att sälja av min nuvarande under 30k samling, sträcka budgeten lite och bli OWG med Oyster Perpetual. Men vi får se..

Tillbaka
Topp