Bumpar denna Någon som kör jubilee på sin OP? Bomba gärna med fotonTror jag ställt frågan innan men är det någon som har sin OP på jubilee?
För övrigt så är 36mm, blå tavla med 3-6-9 kombon helt klart min favorit, helt klart sugen på en sådan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bumpar denna Någon som kör jubilee på sin OP? Bomba gärna med fotonTror jag ställt frågan innan men är det någon som har sin OP på jubilee?
För övrigt så är 36mm, blå tavla med 3-6-9 kombon helt klart min favorit, helt klart sugen på en sådan..
Ingen som vågar kanskeBumpar denna Någon som kör jubilee på sin OP? Bomba gärna med foton
Haha.. tyckte jag såg några längre bak i trådenIngen som vågar kanske
op känns oftast större pga no-date!hur är sizen på en op 36 kontra en DJ typ 116200/116234. fick uppfattning nr jag testade den sistnämnde att den kändes så liten i tavlan, kanske upplevs mindre pga vitguldsringen?!
Själv skulle jag aldrig våga att sätta något annat än äkta jubilee på min, kanske är så att det repar mer än hade hoppats, själv har jag ett extra jubilee men ingen OP änHaha.. tyckte jag såg några längre bak i tråden
Man kanske kan hitta ett AM för att testa. Gäller bara att hitta ett i vettigt kvalitet. Helst också med hidden clasp.
Själv skulle jag aldrig våga att sätta något annat än äkta jubilee på min, kanske är så att det repar mer än hade hoppats, själv har jag ett extra jubilee men ingen OP än
Själv skulle jag aldrig våga att sätta något annat än äkta jubilee på min, kanske är så att det repar mer än hade hoppats, själv har jag ett extra jubilee men ingen OP än
Spelar ju för den skapens skull ingen roll iom det Rolex egen ”super”-jubilee eller en aftermarket iom att Rolexs 63600-länk, den som enl uppgift passar, inte är designad till OP-boett, och har glapp den med, trots bandstiftsbyte.
Finns ganska mycket info på rolexsforums ang. detta.
För att bära klockan så hade jag inte haft något am, då ska det vara äkta vara!Är det ett 63600 du har?
För att bära klockan så hade jag inte haft något am, då ska det vara äkta vara!
Angående passformen så är det det jag är mest intresserad av, har själv en Exp2:a där länken sitter bra mot boetten, endlinks sitter tight men inte perfekt...är det samma på OP?
Jag har super jubilee som satt på en DJ 116200, tror det är 63600.
Sista bilden i den posten jag länkar till är hur min Exp2:a sitter på juileeCool! Jag tror det är samma med OP:n, dvs optiskt perfekt men inte perfekt. Jag utgår iofs från OP39, som har exakt samma boett som Exp1:an. Där finns det många trådar att läsa om. Vissa verkar vara nöjda och andra avråder, så det är som vanligt subjektivt. Tror detsamma gäller OP36, vill minnas jag läst det i ngn tråd, dvs close, but not perfect.
34 gick på 48xxx kr minns jag iaf.Noterade nyss prisökningarna på nya OP på Rolex webb.
34 mm: 54 550
36 mm: 57 950
39 mm: 61 400
Minns inte vad 34 mm kostade förra året, men vet att 36 mm kostade 52 700, den är upp 10% alltså (!). 39 mm kostade ca 57 000 så den är upp ca 7%.
Ok, då är 34 mm upp runt 11-13% i s f. Saftigt!34 gick på 48xxx kr minns jag iaf.
Jag var nära på att köpa en för ett par veckor sedan och tanken var då att ha den på en super jubilee. Tyvärr så föll det på målsnöret!Bumpar denna Någon som kör jubilee på sin OP? Bomba gärna med foton
Jag var nära på att köpa en för ett par veckor sedan och tanken var då att ha den på en super jubilee. Tyvärr så föll det på målsnöret!
Det var en 36:a och de har väl 20mm?Vilken tur att det inte blev av, då superjubilee inte hade passat. OP34 har 19mm mellan luggarna.
Du har 100% rätt, my bad..Det var en 36:a och de har väl 20mm?
Tror att de hade blivit bra. Jag har jubileen på min 16570 ibland vilket jag gillar skarpt!Du har 100% rätt, my bad..
Riktigt bra! Jag tycker att den släta ringen gör sig väldigt bra ihop med jubilee.Är själv spekulant på jubilee till 114300
Lite inspiration;
Ja faktiskt t.o.m. bättre än bättre än Explorer och DJ:s platta glasring, OPn har ju fortfarande den klassiska, lätt runda.Riktigt bra! Jag tycker att den släta ringen gör sig väldigt bra ihop med jubilee.
Tycker att alla är fina haha! Men det är en fin klocka helt klart.Ja faktiskt t.o.m. bättre än bättre än Explorer och DJ:s platta glasring, OPn har ju fortfarande den klassiska, lätt runda.
Jag tror art det skulle bli riktigt schysst. Finns en 63600 till salu om någon är sugen. Har dessvärre inte 16k till övers just nu..Jag var nära på att köpa en för ett par veckor sedan och tanken var då att ha den på en super jubilee. Tyvärr så föll det på målsnöret!
NejIngen som börjat tröttna på sin OP?