• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

mofo

Audemars
2-Faktor
Haha.. tyckte jag såg några längre bak i tråden :)
Man kanske kan hitta ett AM för att testa. Gäller bara att hitta ett i vettigt kvalitet. Helst också med hidden clasp.
Själv skulle jag aldrig våga att sätta något annat än äkta jubilee på min, kanske är så att det repar mer än hade hoppats, själv har jag ett extra jubilee men ingen OP än :)
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Själv skulle jag aldrig våga att sätta något annat än äkta jubilee på min, kanske är så att det repar mer än hade hoppats, själv har jag ett extra jubilee men ingen OP än :)

Spelar ju för den skapens skull ingen roll iom det Rolex egen ”super”-jubilee eller en aftermarket iom att Rolexs 63600-länk, den som enl uppgift passar, inte är designad till OP-boett, och har glapp den med, trots bandstiftsbyte.

Finns ganska mycket info på rolexsforums ang. detta.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Spelar ju för den skapens skull ingen roll iom det Rolex egen ”super”-jubilee eller en aftermarket iom att Rolexs 63600-länk, den som enl uppgift passar, inte är designad till OP-boett, och har glapp den med, trots bandstiftsbyte.

Finns ganska mycket info på rolexsforums ang. detta.

Är det ett 63600 du har?
För att bära klockan så hade jag inte haft något am, då ska det vara äkta vara!
Angående passformen så är det det jag är mest intresserad av, har själv en Exp2:a där länken sitter bra mot boetten, endlinks sitter tight men inte perfekt...är det samma på OP?

Jag har super jubilee som satt på en DJ 116200, tror det är 63600.
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
För att bära klockan så hade jag inte haft något am, då ska det vara äkta vara!
Angående passformen så är det det jag är mest intresserad av, har själv en Exp2:a där länken sitter bra mot boetten, endlinks sitter tight men inte perfekt...är det samma på OP?

Jag har super jubilee som satt på en DJ 116200, tror det är 63600.

Cool! Jag tror det är samma med OP:n, dvs optiskt perfekt men inte perfekt. Jag utgår iofs från OP39, som har exakt samma boett som Exp1:an. Där finns det många trådar att läsa om. Vissa verkar vara nöjda och andra avråder, så det är som vanligt subjektivt. Tror detsamma gäller OP36, vill minnas jag läst det i ngn tråd, dvs close, but not perfect.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Cool! Jag tror det är samma med OP:n, dvs optiskt perfekt men inte perfekt. Jag utgår iofs från OP39, som har exakt samma boett som Exp1:an. Där finns det många trådar att läsa om. Vissa verkar vara nöjda och andra avråder, så det är som vanligt subjektivt. Tror detsamma gäller OP36, vill minnas jag läst det i ngn tråd, dvs close, but not perfect.
Sista bilden i den posten jag länkar till är hur min Exp2:a sitter på juilee
https://klocksnack.se/threads/en-tråd-tillägnad-rolex-explorer-ii-16570.42098/page-52#post-1952102
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Försöker få lite liv i tråden..
0971C0B6-B596-4791-A753-10CD0CEADB9D.jpeg
 

Timer

Panerai
Noterade nyss prisökningarna på nya OP på Rolex webb.
34 mm: 54 550
36 mm: 57 950
39 mm: 61 400

Minns inte vad 34 mm kostade förra året, men vet att 36 mm kostade 52 700, den är upp 10% alltså (!). 39 mm kostade ca 57 000 så den är upp ca 7%.
 

PWJ

Omega
Noterade nyss prisökningarna på nya OP på Rolex webb.
34 mm: 54 550
36 mm: 57 950
39 mm: 61 400

Minns inte vad 34 mm kostade förra året, men vet att 36 mm kostade 52 700, den är upp 10% alltså (!). 39 mm kostade ca 57 000 så den är upp ca 7%.
34 gick på 48xxx kr minns jag iaf.
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Jag var nära på att köpa en för ett par veckor sedan och tanken var då att ha den på en super jubilee. Tyvärr så föll det på målsnöret!

Vilken tur att det inte blev av, då superjubilee inte hade passat. OP34 har 19mm mellan luggarna.

Edit: ser nu att att du inte citerat inlägg ovan :rolleyes:
63600 skulle sitta fint på 116000 lr 114300 :)
 
Topp