Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du gör det där bara för att jävlas, eller hurBandbyte. Måste ju roa sig med nåt.
![]()
Där lärde man sig något nytt! Jag som trodde de var typ same same men med lite olika saker på urtavlan.Visset, verkligen. Tror dock inte (om jag minns rätt, har haft en 048), att 048 och 244 går att jämföra rakt av. Har med höjd och balans att göra. 244 bygger 2mm högre och ger en annan känsla på armen, känns lite större helt enkelt. I alla fall för moi
Men 590 är inte dum..![]()
000, 001, 005, 111, 112 och säkert många fler instegsmodeller,dvs de lite mindre kostsamma modellernaBase? Exempel på det![]()
Kanske snart.... Mkt snart (hoppas jagSkulle inte TS själv börja med Panerai igen?
244 har en komplikation till, då vill de gärna bygga lite på höjdenDär lärde man sig något nytt! Jag som trodde de var typ same same men med lite olika saker på urtavlan.
Stort tack! En dum fråga kanske men vad är det som är dyrare på tex 390 o 510 jämfört med dessa? Urverk, materialval?000, 001, 005, 111, 112 och säkert många fler instegsmodeller,dvs de lite mindre kostsamma modellerna![]()
Jag har fastnat för 210 610 0ch 643
Men då glider jag lite uppåt med storleken.
Om 45 mm är ok. Finns det ngn med datum och Gmt men utan sekund?
Har du provat 210 på armen? Stirra dig inte blind på storleken innan du testat hur den sitter.![]()
Inte testat ngn av dem. Det är den rena designen jag fastnar för. Slippa sekundvisaren. Men datum är alltid fint. Men den kombon verkar ju inte finnas. Får ge mig ut på stan och testa på armen
390 är en SE-modell, d v s en special Edition i limiterad upplaga, och i 510 sitter ett 8-dagars P.5000 inhouseverk.Stort tack! En dum fråga kanske men vad är det som är dyrare på tex 390 o 510 jämfört med dessa? Urverk, materialval?![]()
Tack! Tänkte vad som skiljer en instegsmodell mot en dyrare390 är en SE-modell, d v s en special Edition i limiterad upplaga, och i 510 sitter ett 8-dagars P.5000 inhouseverk.
Vanlig serietillverkning, d v s ingen limiterad upplaga, materialval, komplikationer och urverk, d v s inhouse mot ETA eller Unitas.Tack! Tänkte vad som skiljer en instegsmodell mot en dyrare![]()
Självklart ska du ha en grym 590Du gör det där bara för att jävlas, eller hur?
Grymt snyggt band och klockan passar dig finfint.
Nej nu ska jag faktiskt erkänna att jag testade en 40mm pam048 idag på kaplans. Mitt nästa planerade köp, som jag aldrig testat innan idag. Trodde 40 mm skulle sitta som gjutet. Besvikelsen över att jag inte var helt såld går inte att beskriva... Vad ska jag nu köpa? Kanske en 590 skulle läka såren? Testade en på krons direkt efter och den var inte så dum.
Nu får du hjälpa mig. Testade en igår och tavlan kändes grå el brun. Din ser i allra högsta grad svart ut. Bilden som luras el är det den riktigt svart? Finns det olika varianter?Självklart ska du ha en grym 590
![]()
Nu får du hjälpa mig. Testade en igår och tavlan kändes grå el brun. Din ser i allra högsta grad svart ut. Bilden som luras el är det den riktigt svart? Finns det olika varianter?
Tackar.Tavlan är svart, men beroende på hur ljuset faller kan den absolut gå mot det gråa eller ibland bruna hållet..
Är inte 392 samma lika?Blottar min okunskap genom att fråga om 690 är först med en så liten sub-sekund?
![]()
Självklart ska du ha en grym 590
![]()
Börjar få ordning på JV strappen, krokodil kräver mer inkörning än kalv är min spontana reaktion, nu saknas bara lite patina![]()
Hehe fler foton kan jag fixa, kostnaden är dock en smula svår då den kom via diverse byten av klockor och även bilar, klart stökigt med väldigt kulDen där daylighten vill man ju ha fler foton på och fråga vad den kostade.
Wow!Hehe fler foton kan jag fixa, kostnaden är dock en smula svår då den kom via diverse byten av klockor och även bilar, klart stökigt med väldigt kul![]()
Med datum kommer mig veterligen också alltid automatverk och med automatverk kommer mer text på tavlan. För mig en stor tradeoff när det gäller Panerai.
Synd att säga att 210 är "nätt" men jag tror du kommer att bli positivt överraskad hur bra den sitter sina 45mm till trots.![]()
Krons (samma ägare som Nymans) har börjat kränga Panerai. Så här i starten har de mer inne än Nymans dessutom..Tack. Forskar vidare. Nästa steg Nymans. Finns de fler andra handlare i huvudstaden som kränger Panerai ?
Som sagts tidigare, Krons Ur också, samma företag iofs, men Krons har mer inne verkar det som.Tack. Forskar vidare. Nästa steg Nymans. Finns de fler andra handlare i huvudstaden som kränger Panerai ?
Smurf.Krons (samma ägare som Nymans) har börjat kränga Panerai. Så här i starten har de mer inne än Nymans dessutom..