Känns som det behövs antagningskrav till nästa passaround.Senaste uppdateringen i lördags, det är Tisdag idag... Skärpning![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som det behövs antagningskrav till nästa passaround.Senaste uppdateringen i lördags, det är Tisdag idag... Skärpning![]()
Vi diskuterade någon form av bestraffning men kom fram till att vi alla är vuxna och ska kunna förmå oss att lägga upp några bilder i veckan.Känns som det behövs antagningskrav till nästa passaround.
Jag får klockan på torsdag. Lovar på heder och hustru att lägga upp bilder. (på klockan alltså)Vi diskuterade någon form av bestraffning men kom fram till att vi alla är vuxna och ska kunna förmå oss att lägga upp några bilder i veckan.
Men nästa gång blir det nog så att vi sätter ett krav på ex. antal bilder i veckan, annars stryks man från utlottningen.
Dig kan man lita påJag får klockan på torsdag. Lovar på heder och hustru att lägga upp bilder. (på klockan alltså)

Grymt öppningsinlägg för din vecka! Kul med dina initiala inputs, och snygga bilder.Idag dök klockan upp på Ica i Norberg! Glad i hågen kvistade jag ner för att hämta ut den lille.
Men...? Jag trodde jag skulle hämta ut en klocka? Inte en moraklocka?
Lådan var står som hefflete! Men när jag öppnade boxen förstod jag så klart. Vilken stor, fet och snygg låda den låg i!
Nu var jag lite snabb att slita upp klockan ur lådan så jag glömde fota. Ni får lite på mitt ord eller vänta tills jag hinner ta ett kort.
Vid en första anblick så var klockan riktigt snygg! Frun gillade den som 17, och sonen likaså.
Även jag gillade vad jag såg. Men...
Men...
Men vad i hela fridens liljor är det på gång med tavlan??
- Inombords-bezel är ju lite coolt.
- 22 millimetersbandet var ju trevligt.
- Storleken på ca 41 mm är ju modern och så.
Femtielva olika teckensnitt över hela klockan. OCH...
Nu kommer det värsta!
Wait for it...
De har för sjutton stavat fel på siffran nio!! Det står ju 91!
Det går inte att o-se detta!
Ok, jag fattar att det är en liten index att fästa lysmassan på. Men va f-n liksom?
Man kan ju inte tillverka en klocka där man ens ges möjligheten/chansen/risken att störa sig på en sådan grej!
Titta på bilden nedan och ni kommer att hata den för evigt! (nä kanske inte, men det är lite lustigt ändå)
![]()
Tittar man lite närmre så ser man det där strecket lite tydligare.
Man ser också den penisformade timvisaren lite tydligare. Ett arv som inte alls kommer från Tudors Ranger 41 millimetare. (men de är nog hemliga älskare eller nåt)
![]()
Vad är det mer för fel på den här klockan då?
Boetten är lite lustigt kutryggig och tunn.
![]()
Ok den här sidan ser lite roligare ut med sina rutiga kronor.
![]()
En liten närbild en av de fina kronorna. Kronan som man ändrar tid och datum med var dock rätt wobblig och har rätt kass känsla.
![]()
Klockan är dessutom rätt lång. Hela 53 mm får jag det till. Detta kan jämföras med en av mina favoritklockor, Breitling Avenger II Seawolf som har 54 mm.
Bratten har ca 18 mm på höjden och 45 mm på diametern så den kan komma undan med att vara lite lång. Den klarar dessutom 3000 meter
Denna klockan är ca 10-12 mm hög och är väl ca 41 mm i diameter. Så varför är den så sjukt lång??
![]()
![]()
![]()
Bandhornen är ca tre decimeter långa och glaset är arton äpplen högt. (utan att ha mätt ordentligt)
![]()
På armen ser det ändå ganska bra ut. Alla, i mina ögon, felaktigheter blandas ihop till en sörja som gör att det faktiskt fungerar när uret väl sitter på plats.
Även på fruns kraftiga handbollsarmar med sina potenta 14,5 cm kan bära upp klockans längd. Nästan....
![]()
Sonen har ca 16 cm och där ser det lite bättre ut.
![]()
Eller nja... Det är allt lite stort här med.
![]()
Hur ser det då ut på mina 17,5 cm?
Svaret är att jag inte vet. Jag har inte fått låna klockan ännu. Sonen lade beslag på den och han har en beskyddare i form av elak vakthund denna helg, så jag får väl vänta ett tag innan jag testar.
Men det säger ju en del när två av mina närmsta genast fattade tycke för klockan.
Jag tror att klockan passar den stora massan medan vi som är lite mer nördiga kanske hittar lite mer fel...
Over and out för nu...
Vi ses!
En mindre i utlottningen ?Bra första post.verkar som att vi blir en mindre i utlottningen.
Tyckte att det var för mycket negativtEn mindre i utlottningen ?
Jag kommer vara helt ärlig när jag testar och recenserar klockan. Är det saker jag inte gillar så tar jag upp det.Tyckte att det var för mycket negativt![]()
Menar inget illa , är väl det som är poängen med passaroundenJag kommer vara helt ärlig när jag testar och recenserar klockan. Är det saker jag inte gillar så tar jag upp det.
Det var lite neggit men vi får se hur det ser ut om en vecka. Jag spydde galla första dagarna över den Cartier tank som gick som passaround. I slutet av veckan ville jag inte ta av den.
Precis! Den ska testas hårt! Inte @jabla hårt kanske, men hårtMenar inget illa , är väl det som är poängen med passarounden![]()
Jabla-hårt är alltid anpassat efter vad klockan skall klara enligt spec.Precis! Den ska testas hårt! Inte @jabla hårt kanske, men hårt![]()
Jag visste att man kunde lita på digIdag dök klockan upp på Ica i Norberg! Glad i hågen kvistade jag ner för att hämta ut den lille.
Men...? Jag trodde jag skulle hämta ut en klocka? Inte en moraklocka?
Lådan var står som hefflete! Men när jag öppnade boxen förstod jag så klart. Vilken stor, fet och snygg låda den låg i!
Nu var jag lite snabb att slita upp klockan ur lådan så jag glömde fota. Ni får lite på mitt ord eller vänta tills jag hinner ta ett kort.
Vid en första anblick så var klockan riktigt snygg! Frun gillade den som 17, och sonen likaså.
Även jag gillade vad jag såg. Men...
Men...
Men vad i hela fridens liljor är det på gång med tavlan??
- Inombords-bezel är ju lite coolt.
- 22 millimetersbandet var ju trevligt.
- Storleken på ca 41 mm är ju modern och så.
Femtielva olika teckensnitt över hela klockan. OCH...
Nu kommer det värsta!
Wait for it...
De har för sjutton stavat fel på siffran nio!! Det står ju 91!
Det går inte att o-se detta!
Ok, jag fattar att det är en liten index att fästa lysmassan på. Men va f-n liksom?
Man kan ju inte tillverka en klocka där man ens ges möjligheten/chansen/risken att störa sig på en sådan grej!
Titta på bilden nedan och ni kommer att hata den för evigt! (nä kanske inte, men det är lite lustigt ändå)
![]()
Tittar man lite närmre så ser man det där strecket lite tydligare.
Man ser också den penisformade timvisaren lite tydligare. Ett arv som inte alls kommer från Tudors Ranger 41 millimetare. (men de är nog hemliga älskare eller nåt)
![]()
Vad är det mer för fel på den här klockan då?
Boetten är lite lustigt kutryggig och tunn.
![]()
Ok den här sidan ser lite roligare ut med sina rutiga kronor.
![]()
En liten närbild en av de fina kronorna. Kronan som man ändrar tid och datum med var dock rätt wobblig och har rätt kass känsla.
![]()
Klockan är dessutom rätt lång. Hela 53 mm får jag det till. Detta kan jämföras med en av mina favoritklockor, Breitling Avenger II Seawolf som har 54 mm.
Bratten har ca 18 mm på höjden och 45 mm på diametern så den kan komma undan med att vara lite lång. Den klarar dessutom 3000 meter
Denna klockan är ca 10-12 mm hög och är väl ca 41 mm i diameter. Så varför är den så sjukt lång??
![]()
![]()
![]()
Bandhornen är ca tre decimeter långa och glaset är arton äpplen högt. (utan att ha mätt ordentligt)
![]()
På armen ser det ändå ganska bra ut. Alla, i mina ögon, felaktigheter blandas ihop till en sörja som gör att det faktiskt fungerar när uret väl sitter på plats.
Även på fruns kraftiga handbollsarmar med sina potenta 14,5 cm kan bära upp klockans längd. Nästan....
![]()
Sonen har ca 16 cm och där ser det lite bättre ut.
![]()
Eller nja... Det är allt lite stort här med.
![]()
Hur ser det då ut på mina 17,5 cm?
Svaret är att jag inte vet. Jag har inte fått låna klockan ännu. Sonen lade beslag på den och han har en beskyddare i form av elak vakthund denna helg, så jag får väl vänta ett tag innan jag testar.
Men det säger ju en del när två av mina närmsta genast fattade tycke för klockan.
Jag tror att klockan passar den stora massan medan vi som är lite mer nördiga kanske hittar lite mer fel...
Over and out för nu...
Vi ses!
Om du vinner, så får du inte flippa den... Du måste ha på dig klockan i minst 6 månader 24h om dagen. (som en slags skampåle)Finns det verkligen ingenting med denna klocka som är bra?
- Nej!
Klockan är i mina ögon en överprisad lågprisprodukt.
Jag har haft uret på mig i stort sett hela tiden förutom nätterna. Jag har inte, som jag brukar, tagit av mig den på gymmet.
Det har för övrigt badats, grävts, plockats hallon, mekats Vespa bland mycket annat som man gör när man har semester.
Den är rätt så bekväm(se där, det första positiva intrycket smög sig in här!) och praktisk i det vardagliga. Armbandet är faktiskt ganska ok även om det inte känns som ett armband till en 15k-klocka.
Jag får känslan att detta skulle kunna vara en modern Certina. Nu behöver inte det vara skit och skam. Certina är bra och billiga klockor med ett fint arv. Numera är de dock i det lite billigare segmentet. Där hör även denna klocka hemma! Den känns som en billig klocka med sitt ganska sköna armband, vobbliga krona och inbyggda vridring.
I gemene mans ögon så ser den dock ganska bra ut vid en första anblick. Sonen och hustrun utbrast ett glatt OJ! när de först såg klockan. Även jag gillade vad jag såg till en början.
Men nä, sett är inte för mig tyvärr.
![]()
Haha!!Om du vinner, så får du inte flippa den... Du måste ha på dig klockan i minst 6 månader 24h om dagen. (som en slags skampåle)![]()

DEAL!Om du vinner, så får du inte flippa den... Du måste ha på dig klockan i minst 6 månader 24h om dagen. (som en slags skampåle)![]()
Jag har tagit en bild på detta... I'll hold you to it. Vi startar en ny tråd. Vi kan kalla den -Moorflax's thread of shameDEAL!
Skulle inte förvåna mig om jag vinner den nu. Jag ska dessutom lägga upp en bild på den varje dag. (nu kommer jag definitivt vinna)
Jag har tagit en bild på detta... I'll hold you to it. Vi startar en ny tråd. Vi kan kalla den -Moorflax's thread of shame![]()
Nu snackar vi beater!Den kommer att se ut så här efter den skamresan:
https://klocksnack.se/threads/opolerad-tudor-sub.57123/#post-1467905
Och bör betinga ett högt värde på en BCF auktion efter avslutad förbrukning.
Du kanske hittar alla bra grejer!Sen ska den in det djupaste delen av gnällbältet, får se om jag kan hitta ytterligare fel... tveksamt![]()