• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround och Paketöppning: Longines Legend Diver.

Känns som det behövs antagningskrav till nästa passaround.
Vi diskuterade någon form av bestraffning men kom fram till att vi alla är vuxna och ska kunna förmå oss att lägga upp några bilder i veckan.
Men nästa gång blir det nog så att vi sätter ett krav på ex. antal bilder i veckan, annars stryks man från utlottningen.

Vi diskuterade någon form av bestraffning men kom fram till att vi alla är vuxna och ska kunna förmå oss att lägga upp några bilder i veckan.
Men nästa gång blir det nog så att vi sätter ett krav på ex. antal bilder i veckan, annars stryks man från utlottningen.
Jag får klockan på torsdag. Lovar på heder och hustru att lägga upp bilder. (på klockan alltså)

Idag dök klockan upp på Ica i Norberg! Glad i hågen kvistade jag ner för att hämta ut den lille.
Men...? Jag trodde jag skulle hämta ut en klocka? Inte en moraklocka?
Lådan var står som hefflete! Men när jag öppnade boxen förstod jag så klart. Vilken stor, fet och snygg låda den låg i!
Nu var jag lite snabb att slita upp klockan ur lådan så jag glömde fota. Ni får lite på mitt ord eller vänta tills jag hinner ta ett kort.

Vid en första anblick så var klockan riktigt snygg! Frun gillade den som 17, och sonen likaså.
Även jag gillade vad jag såg. Men...
Men...
  • Inombords-bezel är ju lite coolt.
  • 22 millimetersbandet var ju trevligt.
  • Storleken på ca 41 mm är ju modern och så.
Men vad i hela fridens liljor är det på gång med tavlan??
Femtielva olika teckensnitt över hela klockan. OCH...
Nu kommer det värsta!
Wait for it...
De har för sjutton stavat fel på siffran nio!! Det står ju 91! :arghh:
Det går inte att o-se detta!
Ok, jag fattar att det är en liten index att fästa lysmassan på. Men va f-n liksom?
Man kan ju inte tillverka en klocka där man ens ges möjligheten/chansen/risken att störa sig på en sådan grej!
Titta på bilden nedan och ni kommer att hata den för evigt! (nä kanske inte, men det är lite lustigt ändå)

WP_20160722_18_31_21_Pro.jpg

Tittar man lite närmre så ser man det där strecket lite tydligare.
Man ser också den penisformade timvisaren lite tydligare. Ett arv som inte alls kommer från Tudors Ranger 41 millimetare. (men de är nog hemliga älskare eller nåt)
WP_20160722_18_32_32_Pro.jpg

Vad är det mer för fel på den här klockan då?
Boetten är lite lustigt kutryggig och tunn.
WP_20160722_18_42_57_Pro.jpg

Ok den här sidan ser lite roligare ut med sina rutiga kronor.
WP_20160722_18_43_34_Pro.jpg

En liten närbild en av de fina kronorna. Kronan som man ändrar tid och datum med var dock rätt wobblig och har rätt kass känsla.
Namnlöst-1.jpg

Klockan är dessutom rätt lång. Hela 53 mm får jag det till. Detta kan jämföras med en av mina favoritklockor, Breitling Avenger II Seawolf som har 54 mm.
Bratten har ca 18 mm på höjden och 45 mm på diametern så den kan komma undan med att vara lite lång. Den klarar dessutom 3000 meter ;)
Denna klockan är ca 10-12 mm hög och är väl ca 41 mm i diameter. Så varför är den så sjukt lång??
WP_20160722_18_26_07_Pro.jpg

WP_20160722_18_26_00_Pro.jpg

WP_20160722_18_26_35_Pro.jpg

Bandhornen är ca tre decimeter långa och glaset är arton äpplen högt. (utan att ha mätt ordentligt)
WP_20160722_18_44_20_Pro.jpg

På armen ser det ändå ganska bra ut. Alla, i mina ögon, felaktigheter blandas ihop till en sörja som gör att det faktiskt fungerar när uret väl sitter på plats.
Även på fruns kraftiga handbollsarmar med sina potenta 14,5 cm kan bära upp klockans längd. Nästan....
WP_20160722_18_09_45_Pro.jpg

Sonen har ca 16 cm och där ser det lite bättre ut.
1.jpg

Eller nja... Det är allt lite stort här med.
2.jpg

Hur ser det då ut på mina 17,5 cm?
Svaret är att jag inte vet. Jag har inte fått låna klockan ännu. Sonen lade beslag på den och han har en beskyddare i form av elak vakthund denna helg, så jag får väl vänta ett tag innan jag testar.

Men det säger ju en del när två av mina närmsta genast fattade tycke för klockan.
Jag tror att klockan passar den stora massan medan vi som är lite mer nördiga kanske hittar lite mer fel...
Over and out för nu...
Vi ses!

Bilagor

• WP_20160722_18_41_24_Pro.jpg
    WP_20160722_18_41_24_Pro.jpg
    33.5 KB · Visningar: 45
  • WP_20160722_18_39_46_Pro.jpg
    WP_20160722_18_39_46_Pro.jpg
    37 KB · Visningar: 38
  • WP_20160722_18_39_12_Pro.jpg
    WP_20160722_18_39_12_Pro.jpg
    21.4 KB · Visningar: 41
Idag dök klockan upp på Ica i Norberg! Glad i hågen kvistade jag ner för att hämta ut den lille.
Lådan var står som hefflete! Men när jag öppnade boxen förstod jag så klart. Vilken stor, fet och snygg låda den låg i!
Nu var jag lite snabb att slita upp klockan ur lådan så jag glömde fota. Ni får lite på mitt ord eller vänta tills jag hinner ta ett kort.

Vid en första anblick så var klockan riktigt snygg! Frun gillade den som 17, och sonen likaså.
Men...
Nu kommer det värsta!
Wait for it...
Ok, jag fattar att det är en liten index att fästa lysmassan på. Men va f-n liksom?
Man kan ju inte tillverka en klocka där man ens ges möjligheten/chansen/risken att störa sig på en sådan grej!
Titta på bilden nedan och ni kommer att hata den för evigt! (nä kanske inte, men det är lite lustigt ändå)

Man ser också den penisformade timvisaren lite tydligare. Ett arv som inte alls kommer från Tudors Ranger 41 millimetare. (men de är nog hemliga älskare eller nåt)

En liten närbild en av de fina kronorna. Kronan som man ändrar tid och datum med var dock rätt wobblig och har rätt kass känsla.
Namnlöst-1.jpg

Klockan är dessutom rätt lång. Hela 53 mm får jag det till. Detta kan jämföras med en av mina favoritklockor, Breitling Avenger II Seawolf som har 54 mm.
Bratten har ca 18 mm på höjden och 45 mm på diametern så den kan komma undan med att vara lite lång. Den klarar dessutom 3000 meter ;)
Denna klockan är ca 10-12 mm hög och är väl ca 41 mm i diameter. Så varför är den så sjukt lång??

Bandhornen är ca tre decimeter långa och glaset är arton äpplen högt. (utan att ha mätt ordentligt)

På armen ser det ändå ganska bra ut. Alla, i mina ögon, felaktigheter blandas ihop till en sörja som gör att det faktiskt fungerar när uret väl sitter på plats.
Även på fruns kraftiga handbollsarmar med sina potenta 14,5 cm kan bära upp klockans längd. Nästan....

1.jpg

2.jpg

Svaret är att jag inte vet. Jag har inte fått låna klockan ännu. Sonen lade beslag på den och han har en beskyddare i form av elak vakthund denna helg, så jag får väl vänta ett tag innan jag testar.

Men det säger ju en del när två av mina närmsta genast fattade tycke för klockan.
Jag tror att klockan passar den stora massan medan vi som är lite mer nördiga kanske hittar lite mer fel...
Over and out för nu...
Vi ses!
Grymt öppningsinlägg för din vecka! Kul med dina initiala inputs, och snygga bilder. :)

Jag kommer vara helt ärlig när jag testar och recenserar klockan. Är det saker jag inte gillar så tar jag upp det.
Det var lite neggit men vi får se hur det ser ut om en vecka. Jag spydde galla första dagarna över den Cartier tank som gick som passaround. I slutet av veckan ville jag inte ta av den.
Menar inget illa , är väl det som är poängen med passarounden :)

Men...
Nu kommer det värsta!
Wait for it...

Namnlöst-1.jpg

1.jpg

2.jpg

Over and out för nu...
Vi ses!
Jag visste att man kunde lita på dig :)

I morse när jag vaknade så gick jag direkt till skåpet för att hämta ut Hamiltonen. Men vänta nu.... Det här stämmer inte.
Jag hade glömt av 'Lång i näsan' efter natten. Kanske är det talande eller så var jag bara trött?
Ännu en reflektion:
Klockan reflekterar allt och alla! Är det ingen AR på denna alls?
Kortet nedan är taget alldeles nyss när solen ännu inte gått upp.

WP_20160724_08_45_29_Pro.jpg

Vi ska bara inte om hur svårt det är att ta ett kort mitt på dagen! Refleektionerna är överallt i glaset hur man än vänder och vrider.

Tog en dålig lumebild inatt.
Lysmassa! Hallå? Var är du?

WP_20160723_00_15_56_Pro.jpg

Ännu en reflektion/fundering:
Skulle det inte gå att bygga in någon liten spärr eller dylikt som gör att det går lite trögare eller kanske låter när den stora markeringen på vridringen når 12?
Det sulle ju underlätta att få den mitt i så att säga.

WP_20160725_17_14_33_Pro.jpg

För övrigt anser jag att just denna timvisare är ful. Det är för mycket metall eller för lite lysmassa.

WP_20160725_001.jpg

Finns det verkligen ingenting med denna klocka som är bra?
- Nej!

Klockan är i mina ögon en överprisad lågprisprodukt.
Jag har haft uret på mig i stort sett hela tiden förutom nätterna. Jag har inte, som jag brukar, tagit av mig den på gymmet.
Det har för övrigt badats, grävts, plockats hallon, mekats Vespa bland mycket annat som man gör när man har semester.
Den är rätt så bekväm(se där, det första positiva intrycket smög sig in här!) och praktisk i det vardagliga. Armbandet är faktiskt ganska ok även om det inte känns som ett armband till en 15k-klocka.
Jag får känslan att detta skulle kunna vara en modern Certina. Nu behöver inte det vara skit och skam. Certina är bra och billiga klockor med ett fint arv. Numera är de dock i det lite billigare segmentet. Där hör även denna klocka hemma! Den känns som en billig klocka med sitt ganska sköna armband, vobbliga krona och inbyggda vridring.
I gemene mans ögon så ser den dock ganska bra ut vid en första anblick. Sonen och hustrun utbrast ett glatt OJ! när de först såg klockan. Även jag gillade vad jag såg till en början.
Men nä, sett är inte för mig tyvärr.

WP_20160727_08_21_29_Pro.jpg

Finns det verkligen ingenting med denna klocka som är bra?
- Nej!

Klockan är i mina ögon en överprisad lågprisprodukt.
Jag har haft uret på mig i stort sett hela tiden förutom nätterna. Jag har inte, som jag brukar, tagit av mig den på gymmet.
Det har för övrigt badats, grävts, plockats hallon, mekats Vespa bland mycket annat som man gör när man har semester.
Den är rätt så bekväm(se där, det första positiva intrycket smög sig in här!) och praktisk i det vardagliga. Armbandet är faktiskt ganska ok även om det inte känns som ett armband till en 15k-klocka.
Jag får känslan att detta skulle kunna vara en modern Certina. Nu behöver inte det vara skit och skam. Certina är bra och billiga klockor med ett fint arv. Numera är de dock i det lite billigare segmentet. Där hör även denna klocka hemma! Den känns som en billig klocka med sitt ganska sköna armband, vobbliga krona och inbyggda vridring.
I gemene mans ögon så ser den dock ganska bra ut vid en första anblick. Sonen och hustrun utbrast ett glatt OJ! när de först såg klockan. Även jag gillade vad jag såg till en början.
Men nä, sett är inte för mig tyvärr.

WP_20160727_08_21_29_Pro.jpg
Om du vinner, så får du inte flippa den... Du måste ha på dig klockan i minst 6 månader 24h om dagen. (som en slags skampåle) ;)

Sen ska den in det djupaste delen av gnällbältet, får se om jag kan hitta ytterligare fel... tveksamt ;)

Jag ska göra ett försök, det blir en combat mellan Padi och LLDn. Hämtar upp mitt PADI ex imorrn. Risken är stor att jag kärar ner mig i den japanska soluppgången innan LLDn "dyker" upp. Den kommer att få det kämpigt är jag rädd för. Må bäste klocka vinna fighten, Europa emot Asien! :happyhappy:

Tillbaka
Topp