• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Seiko Gaara SRPF71K1 - Bilder m.m.

Ska vi utse vinnaren med omröstning eller utlottning?

• Omröstning

Röster: 9 27.3%
  • Utlottning

Röster: 25 75.8%

• Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .
Jo, det har jag misstänkt länge. Monokel å hela den biten
Nej nu får ni sluta! Här är min och frugans bröllopsmålning och jag har icke monokel.
tempFileForShare_20210216-134933-01.jpeg

Idag lämnar den mig. Klockan berörde mig tyvärr inte som jag hade hoppats på. Den ser fantastisk ut på bilder (som många klockor gör) men kan konstatera att Seiko 5 Sports inte funkar så bra på mig. Möjligtvis kanske med en annan tavla men tror tyvärr inte ens då. Synd då det är en riktigt trevlig klockserie med ett synnerligen attraktivt pris och många valmöjligheter.
Det som främst inte tilltalar mig generellt är tjockleken förhållande till storleken och djupet ner till tavlan.
Tavlan och övrig design på just detta ex är livfull och harmonisk men kanske lite för ”japanskt barnslig” för mig.

Den bärs mkt bekvämt när jag väl fick på ett canvas. Jag upptäckte då att det är 22mm mellan luggarna men det passar klockan bra.

872D5F46-CD9F-4C67-907D-D444EE3BB186.jpeg

Stort tack @Staafen för att ordnade pass arounden med din klocka❤️

Senast ändrad:
Idag lämnar den mig. Ganska oberört faktiskt. Den ser fantastisk ut på bilder (som många klockor gör) men kan konstatera att Seiko 5 Sports inte funkar så bra på mig. Möjligtvis kanske med en annan tavla men tror tyvärr inte ens då. Synd då det är en riktigt trevlig klockserie med ett synnerligen attraktivt pris och många valmöjligheter.
Det som främst inte tilltalar mig generellt är tjockleken förhållande till storleken och djupet ner till tavlan.
Tavlan och övrig design på just detta ex är livfull och harmonisk men kanske lite för ”japansk barnslig” för mig.

Den bärs mkt bekvämt när jag väl fick på ett canvas. Jag upptäckte då att det är 22mm mellan luggarna men det passar klockan bra.

872D5F46-CD9F-4C67-907D-D444EE3BB186.jpeg

Stort tack @Staafen för att ordnade pass arounden med din klocka❤️
Tack själv @Tigerrrr, det var roligt att du var med. 🙏🏼

Som svar på din fråga så är svaret att klockan känns bra för det mesta, men ibland känns den "för mycket".
Misstänker att det finns en underlydande fråga som är typ "Du tänkte inte uppdatera tråden med lite bilder och tankar om klockan din gamla insjögangster???" På den frågan så är svaret att jo det borde jag göra och jag ska skärpa mig :cool::D

Kanske dags att dela med sig av lite tankar kring klockan. Ber om ursäkt för det skrala uppdaterandet men hade oflytet att ha vårdnad av Gaara under en mördarvecka med ett otal deadlines. Därmed så var tiden vi umgicks kvällstid väldigt begränsad.
Jag gick inte direkt igång på klockan men det var faktiskt den första klockan av alla jag haft som ungarna gillade. Grabben är absolut spekulant på att ta klockan om vinstlotten skulle falla åt mitt håll.

Färgsättningen var ganska kul, men jag skulle tro att man tröttnar efter ett tag. Många snygga detaljer också som stora indexmarkeringar där 12an är försedd med lume och stora tydliga visare.

Som sagt, tack för att jag fick vara med och sorry för få uppdateringar. Lovar att bättra mig till nästa gång!
1_b.jpg

Tillbaka
Topp