• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Seiko Gaara SRPF71K1 - Bilder m.m.

Ska vi utse vinnaren med omröstning eller utlottning?

• Omröstning

Röster: 9 27.3%
  • Utlottning

Röster: 25 75.8%

• Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .
Skaffade mig faktiskt en vanlig seiko 5 sport för att kunna jämföra dem lite emellan! ;) vet inte om de är okej diskutera annan klocka här än just Gaaran men ja upp till er! Klickade hem den blå vanliga iaf! :)

Skaffade mig faktiskt en vanlig seiko 5 sport för att kunna jämföra dem lite emellan! ;) vet inte om de är okej diskutera annan klocka här än just Gaaran men ja upp till er! Klickade hem den blå vanliga iaf! :)
Självklart är det ok, bara roligt att jämföra! 😃

Blev en liten macro idag på den fantastiska tavelstrukturen! :D
48A90E5D-CF7B-457C-9236-36628AEAFF42.jpeg
Wow, ibland undrar man verkligen varför man lägger tiotusentals kronor på klockor när billiga (med KS-mått) Seikos likt denna finns.

passar på att när klockan är i postgång att säga lite skillnader mellan den ”vanliga” seiko 5 sporten, loggan lika snygg, tavlan betydligt mer platt men ändå fin struktur! Än så länge positivt överraskad även av denna, även om Gaaran är betydligt coolare färgsättning och ja tavlan gör väldigt mycket! Men olika typer av klockor men överlag väldigt lik finish faktiskt
5C0F96C9-EA8B-4DDB-83E6-86094F8E0AD3.jpeg

Okej då var det dags för recensionen.

Som ett stort fan av animen Naruto, Naruto Shippuden och tillhörande filmer så hade jag redan en förkärlek till klockan. Men när den kom och jag såg förpackningen som efterliknar en summoning scroll, vart nörden inom mig sjukt taggad! Klockan har en helt fantastisk tavla med struktur för att efterlikna sand, och det röda tecknet vid 2an "ai" betyder kärlek vilket Gaara har tatuerat pannan. (Skippa detta om ni inte vill läsa Naruto nörderi) Detta tatuerade han in själv med sin sand för att ingen älskade honom som barn utan snarare fruktade honom då han är en "Jinchūriki". Han har en otroligt kraftig och farlig varelse (namn: Shukaku) fångad i sig vilket ledde till att folk höll sig undan. Denna lilla detalj på tavlan är sjukt cool för en nörd 😅👌

Klockans boett har en mörkare mässing ton vilket går sjukt bra ihop med sand tavlan och den gråa och bruna vridringen. Natot var sjukt skönt vilket har diskuterats tidigare och detta då det var väldigt mjukt och följsamt. Jag tyckte att klockan trotts samma dimensioner känndes mindre på handleden än min gamla 7c43-7000 vilket var ett stort plus för en tandpetare som jag! Lumen var det bra tryck i men lite tråkigt är det att det bara har används på visare och index vid 12.

Sen som ni kanske har märkt så tycker jag även mycket om att fota, och denna klocka gör sig sjukt bra på bild. Inte en massa jobbiga reflektioner och eftersom tavlan har en riktig cool struktur så döljer den även eventuellt damm! ;)

Kort sagt så älskar jag verkligen klockan både som klocka men även som ett samlarobjekt till min Naruto samling, så oavsett om jag vinner denna eller inte så kommer en införskaffas!! 😋
6CEDAA04-17BE-4EFE-B5DE-7D55DF21105C.jpeg
15F74EBE-085A-42B5-8F4F-B73754A42069.jpeg
66C3C2CC-A68B-42BC-BABA-985C2611DC38.jpeg
1CF3E80C-7847-4414-B18F-B7700869AFBF.jpeg

Som ett stort fan av animen Naruto, Naruto Shippuden och tillhörande filmer så hade jag redan en förkärlek till klockan. Men när den kom och jag såg förpackningen som efterliknar en summoning scroll, vart nörden inom mig sjukt taggad! Klockan har en helt fantastisk tavla med struktur för att efterlikna sand, och det röda tecknet vid 2an "ai" betyder kärlek vilket Gaara har tatuerat pannan. (Skippa detta om ni inte vill läsa Naruto nörderi) Detta tatuerade han in själv med sin sand för att ingen älskade honom som barn utan snarare fruktade honom då han är en "Jinchūriki". Han har en otroligt kraftig och farlig varelse (namn: Shukaku) fångad i sig vilket ledde till att folk höll sig undan. Denna lilla detalj på tavlan är sjukt cool för en nörd 😅👌

Klockans boett har en mörkare mässing ton vilket går sjukt bra ihop med sand tavlan och den gråa och bruna vridringen. Natot var sjukt skönt vilket har diskuterats tidigare och detta då det var väldigt mjukt och följsamt. Jag tyckte att klockan trotts samma dimensioner känndes mindre på handleden än min gamla 7c43-7000 vilket var ett stort plus för en tandpetare som jag! Lumen var det bra tryck i men lite tråkigt är det att det bara har används på visare och index vid 12.

Sen som ni kanske har märkt så tycker jag även mycket om att fota, och denna klocka gör sig sjukt bra på bild. Inte en massa jobbiga reflektioner och eftersom tavlan har en riktig cool struktur så döljer den även eventuellt damm! ;)

Kort sagt så älskar jag verkligen klockan både som klocka men även som ett samlarobjekt till min Naruto samling, så oavsett om jag vinner denna eller inte så kommer en införskaffas!! 😋
Riktigt trevlig läsning och fina bilder måste jag säga. Stort tack! 🙏🏼

Jag tror ärligt talat att Seiko skulle dela någon av dina bilder om du lägger ut dem på Instagram, grymt snygga!

Bra där @A.Edfalk , vilken avslutning, är väl tur att vi kommer lotta ut klockan, för annars hade vi andra varit chanslösa :D ;)!

Länken under visar listpriset på denna serie, som för tillfället har 24% rabatt på samtliga klockor i serien.

Riktigt trevlig läsning och fina bilder måste jag säga. Stort tack! 🙏🏼

Jag tror ärligt talat att Seiko skulle dela någon av dina bilder om du lägger ut dem på Instagram, grymt snygga!
Hahah, tack så mycket! 🙏
Bra där @A.Edfalk , vilken avslutning, är väl tur att vi kommer lotta ut klockan, för annars hade vi andra varit chanslösa :D ;)!

Länken under visar listpriset på denna serie, som för tillfället har 24% rabatt på samtliga klockor i serien.
Tack så mycket!😁

Blir kanske ett köp därifrån, tackar! 🙏

Klockan har nu landat i Göteborg😃
Första intrycket:
Natot rök direkt. Seiko 5 är lite för tjock i mina ögon redan och ett nato bygger på höjden ytterligare. Så det blev ett grovt canvas från @Feskarn (mina absoluta favoritcanvas😊).
Boxen är ursnygg, klockan däremot känns kanske lite ”barnslig”. Men den växer säkert.

Kvällens bilder:
004165D6-CDD7-4C90-BB2F-AE54E5FB9EB3.jpeg
1309577B-638B-4712-8E5F-7133C1BE73CA.jpeg
C8EEE152-5E2D-49B3-B81C-5B48339169DD.jpeg
3B75148C-664A-4D00-A1FE-B5889DB73496.jpeg
6023F8A8-6CEA-44F9-AB2B-1D0165DDFF69.jpeg

Tillbaka
Topp