• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Passaround Sinn 104

Moorflax

Patek
2-Faktor
Enligt turordning så får jag klockan en tid när jag inte är hemma.
Kan någon långt ner eller upp på listan tänka sig att byta plats med mig?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
PM kommer så snart alla betalt så vi får in rätt personer i tråden.

Turordning enligt anmälan i tråden, de som fått reservplats får info om vem de ersatt & tar dennes plats.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Och DÄR har passaraounden startat på riktigt. Råkade vara hemma när det trillade ned en REK-avi i brevinkastet och 27 minuter senare hade jag duckat tre elavtalsförsäljare och två röda korset-penningtiggare på min väg mot postombudet. Ytterligare några minuter senare var jag hemma med ett väl igentejpat kuvert. Fram med kiridashin för att forcera tejpen, och fanns hon där i en skyddande plastlåda. Sinnen.

watchpic_6.jpg
watchpic_7.jpg
watchpic_8.jpg
watchpic_9.jpg


Jag brukar svära över att jag är dålig på att torka damm innan jag tar bilder. Det är jag fortfarande. Jag ställde klockan på tio över tio-ish som brukligt är... men noterar först nu när jag tittar på bilderna att vridringen står ett snäpp fel... :banghead::banghead::banghead::banghead::(

Men klockan då. Känslan av en ny, kvalitativ klocka är naturligtvis svårslagen. Distinkt ny snygg boett med fin polerad finish. Underbar sunburst på urtavlan som ändrar utseende helt när jag håller upp den mot det bleka molnfiltrerade vinterljuset från mitt söderfönster. Vridringen med sina distinkta 60 lägen, precis lagom hård att vrida och inte en antydan till spel bakåt. Mjukt och fint grått läder i armbandet. Hmm. Är det nubuck eller mocka? Trevligt hur som haver.

I'd rather be a sinner than a saint. :angel:

:sinn:
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Och DÄR har passaraounden startat på riktigt. Råkade vara hemma när det trillade ned en REK-avi i brevinkastet och 27 minuter senare hade jag duckat tre elavtalsförsäljare och två röda korset-penningtiggare på min väg mot postombudet. Ytterligare några minuter senare var jag hemma med ett väl igentejpat kuvert. Fram med kiridashin för att forcera tejpen, och fanns hon där i en skyddande plastlåda. Sinnen.

watchpic_6.jpg
watchpic_7.jpg
watchpic_8.jpg
watchpic_9.jpg


Jag brukar svära över att jag är dålig på att torka damm innan jag tar bilder. Det är jag fortfarande. Jag ställde klockan på tio över tio-ish som brukligt är... men noterar först nu när jag tittar på bilderna att vridringen står ett snäpp fel... :banghead::banghead::banghead::banghead::(

Men klockan då. Känslan av en ny, kvalitativ klocka är naturligtvis svårslagen. Distinkt ny snygg boett med fin polerad finish. Underbar sunburst på urtavlan som ändrar utseende helt när jag håller upp den mot det bleka molnfiltrerade vinterljuset från mitt söderfönster. Vridringen med sina distinkta 60 lägen, precis lagom hård att vrida och inte en antydan till spel bakåt. Mjukt och fint grått läder i armbandet. Hmm. Är det nubuck eller mocka? Trevligt hur som haver.

I'd rather be a sinner than a saint. :angel:

:sinn:
Ser häftig ut! Verkar bandet lätt/svårt att byta?
 
Topp