Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bandet passar riktigt bra till klockan.![]()
Välkommen hem raringSådär... nu är klockan färdig hos mig och har påbörjat sin resa till @rm83 ... bon voyage lilla vän ...
![]()
En summering av mina tankar:
Det är utan tvekan en fin klocka. Väl utförd kvalitet. Polerad där den ska. Distinkt vridring. God tidshållning. Tysk precision. De gråa tonerna i urtavlan och remmen spelar väl tillsammans. Otroligt god läsbarhet tack vare kombinationen av visarnas tunna spetsar och den väl utförda markeringen på urtavlan.
.... men... det där man inte kan läsa sig till saknades lite för mig. Lite opersonlig. Lite som vissa bilar, kanske en billigare modell från en lite "bättre" tillverkare. Audi A4? Toyota? Jag kom sällan på mig att sitta och stirra fascinerat på den, som man kan göra på en Grand Seiko eller en Panerai av rätt modell.
Jag vet inte om detta är ett ur jag skulle köpa själv, åtminstone inte till listpris. Kanske är den för lik de dykarur jag har (trots att vridringen inte är av dykartyp, 60 klick, dubbelräknande, nedräkning). Kanske är jag bara på jakt efter nåt som är antingen finare eller råare.
Däremot är jag ännu mer övertygad om att jag kommer att äga nån form av Sinn i framtiden. Frågan är vilken?
Sådär... nu är klockan färdig hos mig och har påbörjat sin resa till @rm83 ... bon voyage lilla vän ...
![]()
Achtung! Örnen har landat!
![]()
Stockholmare?Jag brukar använda kniv när jag öppnar paket, men Stockholmare kanske också går bra?![]()
Jag brukar använda kniv när jag öppnar paket, men Stockholmare kanske också går bra?![]()
Stockholmare?
Skiftnyckel?![]()
Stockholmare?
Skiftnyckel?![]()
Stockholmare var f.ö. ett nytt begrepp för mig. Om du inte syftar på att jag ska flyga in en forummedlem från Kungliga Hufvudstaden?![]()
Eller som Lennart Bergelin sa en gång, ”what we in Sweden call a skiftnyckel...”Achtung! Örnen har landat!
![]()
++Beautiful pics and Sinn produces real tool watchesSå kom då ett fint inslaget rek från @blackcoffee.
Just öppnat och första intrycken är som följer.
- Fin klocka med tydlig dial som är väl avvägd vad gäller index och datum/veckodag.
- Datumet ligger perfekt i sin ruta medan veckodagen, WED, lutar aningens snett nedåt. Det är inte så snyggt...
- Skruvad krona med skön feeling. Lätt att ställa, inkl. de tvåspråkiga veckodagarna.
- Polerad!!! Svår att ta kort på utan störande reflektioner
Dialen glänser precis så som jag tänkt mig. Visarna, index och texten på tavlan blir väldigt påtagligt vita, inkl lumemassan. Men det känns spontant schysst.
- Distinkt vridring med en känsla som liknar min 757a. Landar väldigt väl alignad mot tavlan minutmarkeringar.
- Lätt och för mig relativt tunn (jag har tjocka klockor!), sitter skönt på armen.
- Armbandet är snyggt, men förmodligen inget för mig på längre sikt. Mina klockor hänger med i ur och skur (vilket ju även denna är kapabel till!) och jag vill inte ens tänka på hur det skulle se ut efter en badsommar... Eller ens ett bad
Det var mina första spontana. Återkommer med fler intryck och upptåg under veckan...
Glömde jag nåt? Jamen BILDERNA! Här är en början...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Full rulle, tyvärr. Myste med den för en halvtimme sen & beskådade den väl - bjuder på mera kommande sista dagarna med den i mitt sällskap.Är det bara jag som tycker att det är dåligt drag i tråden? Inga bilder sen i onsdags?![]()
Jag kikade aldrig med lupp, men som jag antydde i min sammanfattning var visarna ffa och till del tavlan något jag aldrig riktigt kom överens med. Det handlade om den vita färgen, och den kändes på något vis inte 100% högfinisherad.Vore kul att höra er uppfattning om finish på tavla och visare om man tittar lite noggrannare. (med lupp.) Jag har haft en 104a och tyckte att just detta var modellens stora svaghet men kanske varierar det.