Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha..Men andra bilden var väl bra..?
![]()
Vilken talang!Jag nämnde förut att jag tyckte Sinn blev lite väl tung med länk och att jag tänkte göra en strap till istället. Bestämde mig för ett grått läder som jag nyligen hade fått hem. Lädret är nytt men lite vintagefeeling som jag tyckte passade bra till den väldigt korrekta klockan. Jag har hållit på ett par år nu med att göra straps som hobbyverksamhet. De flesta beställarna kommer från Klocksnack och TTT, men en del hittar direkt till bloggen http://awstraps.wordpress.com. Fick t.ex. en beställning från en kille i Mexico som hade sett en strap jag gjorde till en Helson Buccaneer Bronzo.
Jag tycker strapen passar bra till Sinn-klockan och låter den följa med till övriga passaround-deltagare för att till slut tillfalla vinnaren (eller bli tröstpris?). Längden är 125/75 mm och tjockleken är 4 mm.
Sinn fick ligga hemma i lådan en dag då jag skulle iväg och träna. På gymmet använder jag någon billig quartz-klocka för det mesta. Sinn har dock fått träffa några trevliga kronograf-kollegor. Här kommer några snabba bilder:
Först ut är den enda tilldelade kronografen jag har, en Seiko 7T27 från 90-talet. Den tilldelades svenska flygvapnets helikopterpiloter. Behöver en tur till urmakaren och det behövs mer än bara batteribyte, tror jag...
Nästa kollega är en relativt liten kronograf, 36 mm. Tissot Seastar från 1969 med Lemania 1277.
Här är en betydligt färggladare kollega som jag gillar skarpt. Seiko 6139-6002 från 1971. Pogue som den kallas efter austronauten som använde den i rymden.
Slutligen en sovjetisk kollega. Poljot Sturmanski från 80-talet. Civil version. Flygvapenversionen hackar och har en boett av rostfritt stål.
På måndag vandrar Sinn vidare till Jayjay, och jag får tacka för mig. Sinn var en positiv bekantskap även om jag är mer förtjust i vintageklockor.
Rätt skönt att vara sist, även om jag kommer få ta över en beater...Vem f-n har dingat glasringen på min klocka mellan 6 och 7?! Kryp till korset och gottgör![]()
Jag kan polera bort det med Cape Cod när det är min turVem f-n har dingat glasringen på min klocka mellan 6 och 7?! Kryp till korset och gottgör![]()
Jag vet inte hur allvarliga ni är men jag vill nog helst inte att någon är på och polerar på klockan innan den fått sin slutliga ägare. När den väl fått det kan ju den personen välja om klockan ska poleras eller ej.
"Jag kan polera bort det med Cape Cod när det är min turJag vet inte hur allvarliga ni är men jag vill nog helst inte att någon är på och polerar på klockan innan den fått sin slutliga ägare. När den väl fått det kan ju den personen välja om klockan ska poleras eller ej.
"Jag kan polera bort det med Cape Cod när det är min tur"
Ironi är svårt Även med smileys.![]()