• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag vet inte vad jag har för mått. Men borde ligga där i närheten.
vill du kan vi ordna så du får klämma.
980D1168-BF0C-4E59-A85B-B71AC7B9C2A9.jpeg
4C9A631F-1A44-4829-8C2F-2DA35A79CD46.jpeg


5196 på handled som mäter 16.2 cm
Tim Mosso har 16 cm handled!

Man kan se han bära klockan här (3:24):

Tack ska ni ha! Provade en och bandhornen satt innanför handleden så den funkar. Lutar åt ett köp men ska fundera lite.
 

Espresso

Cartier
Måste säga att jag personligen ser att Pateks släpp i år var riktigt starkt. Då jag gillar Nautilusserien starkt så var den nya 5711an med grön tavla fantastisk. Blev extra intressant när jag såg Pers inlägg (tror det var Per) om att det fanns kopplingar mot 3700 serien och dess patinering. De efterföljande släppen av både 5236P och 6119G/R kändes med riktigt starka.

Någon som har icke editerad bild på en bezel med den prägling som 6119 har? Hade varit intressant att se om det ser schcysst ut live, på Pateks hemsida ser det ju bra ut.

Vad tror ni tillgänglighet över tid är på dessa, 5711an och 5236 kommer aldrig nå vanlig marknad?
 

ChumpTime

Panerai
Vad tror ni tillgänglighet över tid är på dessa, 5711an och 5236 kommer aldrig nå vanlig marknad?

5711 är bara att glömma. 5236 är ingen application piece såvitt jag vet och kommer troligen finnas att köpa som walk-in hos välsorterade AD så småningom. Saker som 5270P med laxtavla var också hypeade i början men har sett flera sådana i skyltar sedan i höstas.
 

ChumpTime

Panerai
Jag tänkte mer allmänt , innan släpp av dessa nya
Är väl bara och ringa AD och fråga. Calatrava (undantag de som heter ”Calatrava-någonting” men tillhör complications-serien) är generellt inte svåra att få köpa men det kan finnas ganska långa ledtider för att beställa in till butiken om de inte har någon inne.
 

Espresso

Cartier
5711 är bara att glömma. 5236 är ingen application piece såvitt jag vet och kommer troligen finnas att köpa som walk-in hos välsorterade AD så småningom. Saker som 5270P med laxtavla var också hypeade i början men har sett flera sådana i skyltar sedan i höstas.
Ja 5711an hade jag inte räknat med :)
Men intressant att en grand comp. kan vara tillgänglig framåt.
 
Topp