• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ska klockan ha datumfönster vid klockan 6 ?


  • Totala väljare
    217

pedral

Omega
2-Faktor
Kan visserligen uppskatta udda design men har svårt att se att hur urtavlans form estetiskt går ihop med boetten? Tycker det "skär" sig rejält. Men det kanske är en del av finessen... Blir det inte svårt och dyrt att få till det där glaset praktiskt funktionsmässigt?

Lycka till i vilket fall.
det är där passaround sessionerna kommer för att se om den är gjord för dig eller inte :)
 

pedral

Omega
2-Faktor

Bilagor

  • rsz_1男装.jpg
    rsz_1男装.jpg
    89.7 KB · Visningar: 910
Senast ändrad:

Lyfali

Cartier
Vad skulle priset vara på att delta i passarounden? beroende på prisbild är jag med om du vill att vi funktions och kvalitettestar klockan.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vad skulle priset vara på att delta i passarounden? beroende på prisbild är jag med om du vill att vi funktions och kvalitettestar klockan.
Jag skulle inte kunna tänka mig något annat än att priset är noll när det gäller passaround från en tillverkare. Det handlar ju om en mix av reklamkampanj och konsumentundersökning. Då är inte några tusenlappar en stor utgift.
 

pedral

Omega
2-Faktor
Hej Alla,

jag vet att det vet att det var ett tag sedan vi snackades vid.
Jag har ändrat om lite i designen samt börjat med att släppa en kvartsversion innan jag ger mig på de automatiska klockorna som passaround.
Det finns några 38mm klockor med kvartsverk som finns tillgängligt för passaround.
finns det fortfarande ett intresse för det?


http://kck.st/2TOficb
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej Alla,

jag vet att det vet att det var ett tag sedan vi snackades vid.
Jag har ändrat om lite i designen samt börjat med att släppa en kvartsversion innan jag ger mig på de automatiska klockorna som passaround.
Det finns några 38mm klockor med kvartsverk som finns tillgängligt för passaround.
finns det fortfarande ett intresse för det?


http://kck.st/2TOficb

Oavsett vad man tycker om design etc så tycker jag att det är imponerande och berömvärt att projektet fortfarande lever, ett år senare! Kul att du fortsätter köra på! Många som aldrig lämnar idéstadiet.
 

pedral

Omega
2-Faktor
Oavsett vad man tycker om design etc så tycker jag att det är imponerande och berömvärt att projektet fortfarande lever, ett år senare! Kul att du fortsätter köra på! Många som aldrig lämnar idéstadiet.
Tack så mycket det är mycket man behövt tweaka på samt ändra team osv.
Men denna gång ska det bli rätt
huvudbilder3.jpg
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Hej Alla,

jag vet att det vet att det var ett tag sedan vi snackades vid.
Jag har ändrat om lite i designen samt börjat med att släppa en kvartsversion innan jag ger mig på de automatiska klockorna som passaround.
Det finns några 38mm klockor med kvartsverk som finns tillgängligt för passaround.
finns det fortfarande ett intresse för det?


http://kck.st/2TOficb
Passaround intressant för 2v review :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Roligt att du satsar och klockan har som du skriver en något egen design. Bra att du gick ner i storlek till 38mm, det tror jag klockan vinner mycket på samt att den är relativt låg/tunn.

Jag har läst igenom ditt beskrivning och tänkte ge dig lite feedback. Du får själv avgöra om du ignorerar eller tar till dig av kritiken.

Likt allt för många Kickstarter och parfymklockor drar du på med alldeles för mycket floskler och klyschor.

7008818A-106C-4CC6-A213-2A0C4D4C91A4.png


Inte ens Gerald Gentas Royal Oak hade en ikonisk design när den släpptes år 1972. Idag är designen ikonisk, men inte då. På samma sätt är inte din klockas design det ännu. Eller menar du att den inspirerats av andra tillverkares tidlösa ikoniska designer? Vilka då i så fall?

892EE8E0-8AB2-42FD-9B90-06EA544B49F0.jpeg


Vad är premium design?
Är klockan verkligen premium kvalité, på vilket sätt?

”We don’t compromise our identity, neither should you.”
Så vaddå, gå därför och köp dig en kinaklocka? Tror du det lockar till köp?
Förresten, beskrivs det var klockan är tillverkad någonstans? Står det på klockan? Om inte, varför?

D17A6524-4EDC-4D4A-B34B-C8A67AD642D6.jpeg

Hur kommer ni bli en prisvärd lyxtillverkare? För vilka är detta lyxklockor? Kan klockorna verkligen tåla tidens tand och gå i arv i generationer (Patek floskel..)? Den svarta och den guldiga är pvd:ade antar jag? Hur väl är detta gjort? Teknik? Tjocklek? För det första, guld-pvd (eller svart) kommer aldrig bli lyx. Använd klockan dagligen och beläggningen kommer repas och slitas och klockorna kommer inte se roliga ut inom tre år.

Era samarbetspartners, ”high-end iconic brands”, är det urverks tillverkaren Ronda ni avser?

436B4E88-F824-41A2-9A11-2AD9965F99D1.jpeg

Beskriv gärna vad som utmärker er ”after-sale service” gentemot andra? :)


Jag tycker ni bör speca boettmaterialet på samtliga klockor i specen. Även vilket som är tillverkningsland. Skäms inte över att det är Kina, även dom kan.
För övrigt önskar jag dig lycka till med projektet och heja, heja!

/Rozzy

(Minut och timvisaren är lika långa på er
ritning. Det finns för övrigt en del att önska rent ritningstekniskt, men det är oväsentligt i sammanhanget..)
 
Topp