Skulle tippa på att ”plungern” torkat och behöver lite fett? Gå till penstore eller köp lite vaselin och gört själv
Tack - får läsa på lite!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle tippa på att ”plungern” torkat och behöver lite fett? Gå till penstore eller köp lite vaselin och gört själv
Tack! Mycket nöjd hittills. Har nog aldrig skrivit så mycket under en arbetsdagGrattis!! Helt rätt val som första.
Helt förståligt!!Tack! Mycket nöjd hittills. Har nog aldrig skrivit så mycket under en arbetsdag![]()
Du brukar hävda det. Jag är inte övertygad.[...]
Spoiler: köp inte montblanc satsa på Pelikan ist!
Det är ju bara för att du ska spara lite pengar, men vi ska väl ändå den vägen vandra, precis som Rolex vill ju dem flesta ha en MontblancDu brukar hävda det. Jag är inte övertygad.
/B
Är Pelikan Sinn eller Panerai i den här jämförelsen?Det är ju bara för att du ska spara lite pengar, men vi ska väl ändå den vägen vandra, precis som Rolex vill ju dem flesta ha en Montblanc
Pelikan är Patek/AP och montblanc Rolex. Pelikan funkar alltid, montblanc lever ett eget liv och funkar sällan när du tar fram den om du använder den hela tiden. Pelikan kan vila i flera månader men startar varje gång utan problem. olika divisioner helt enkeltÄr Pelikan Sinn eller Panerai i den här jämförelsen?
/B
Bra val av både penna och papper! Om du vill ha lite roligt för småpengar kan jag rekommendera monteverdes bläck i lamy (T10)-kompatibla patroner. Brunt, Burgundy, Blåsvart och Grönt är riktigt bra alla fyra! Hos Lamy är det bara det blåsvarta som jag tycker är något att ha. Om man inte räknar petroleum, förståss.Var tvungen att unna mig något kul nu till dessa veckor med jobb hemifrån. Första reservoaren
![]()
Tack för tipset! Jag beställde faktiskt tre askar T10-patroner från Lamy. Blåsvart, blå och grönBra val av både penna och papper! Om du vill ha lite roligt för småpengar kan jag rekommendera monteverdes bläck i lamy (T10)-kompatibla patroner. Brunt, Burgundy, Blåsvart och Grönt är riktigt bra alla fyra! Hos Lamy är det bara det blåsvarta som jag tycker är något att ha. Om man inte räknar petroleum, förståss.
Pelikan är Seiko alltså..!Pelikan är Patek/AP och montblanc Rolex. Pelikan funkar alltid, montblanc lever ett eget liv och funkar sällan när du tar fram den om du använder den hela tiden. Pelikan kan vila i flera månader men startar varje gång utan problem. olika divisioner helt enkelt
Inspirerad av @Margarinkungen beställde jag hem patroner till min gamla Lamy som nu är igångsparkad. Mitt skrivande har ökat markant sedan hemmajobbperioden.
![]()
Jag fyllde mina pennor i går också och går nu runt med blå och lila bläckfläckar på fingrarna, lite som att sen expy1 på någon så vet man att han gillar klockar. Ser man någon med bläckfläckar är man nära att visa pennor...Snart gjort slut på första patronen. Tänkte byta färg till svart härnäst.
![]()
Så sitter man här med ett paket T10 patroner...Jag fyllde mina pennor i går också och går nu runt med blå och lila bläckfläckar på fingrarna, lite som att sen expy1 på någon så vet man att han gillar klockar. Ser man någon med bläckfläckar är man nära att visa pennor...
![]()
...Så sitter man här med ett paket T10 patroner...
Funkar till AL-star också antar jag?Köp en sån här till era lamy vista- safari- all star och börja med bläck på flaska
![]()
Japp, det är egentligen helt onödigt... men det är en rätt skön känsla att fylla på och välja bläck... det finns ju tusentals att välja påFunkar till AL-star också antar jag?
Tja får ju först ta slut på patronerna. Men vart brukar du handla allt penn-relaterat?Japp, det är egentligen helt onödigt... men det är en rätt skön känsla att fylla på och välja bläck... det finns ju tusentals att välja på
Onödigt? Vad har du rökt nu... Att endast begränsa sig till lamys bläck är ju onödigt.. fastän jag fyller ju mina konverterade pennor med lamy bläckJapp, det är egentligen helt onödigt... men det är en rätt skön känsla att fylla på och välja bläck... det finns ju tusentals att välja på
Har du hittat en lösning till petroleum torkan eller har du kvar i din burk?Bra val av både penna och papper! Om du vill ha lite roligt för småpengar kan jag rekommendera monteverdes bläck i lamy (T10)-kompatibla patroner. Brunt, Burgundy, Blåsvart och Grönt är riktigt bra alla fyra! Hos Lamy är det bara det blåsvarta som jag tycker är något att ha. Om man inte räknar petroleum, förståss.
Penstore i Stockholm är grymma: https://www.penstore.se/Tja får ju först ta slut på patronerna. Men vart brukar du handla allt penn-relaterat?
Köp en sån här till era lamy vista- safari- all star och börja med bläck på flaska
![]()
Det är där jag har handlat än så länge, bara undra om det fanns någon annan affär som folk handlar ifrån.Penstore i Stockholm är grymma: https://www.penstore.se/
Cultpens.com skulle jag säga är den mest välsorterade europeiska onlinebutiken för alla sorters pennor och refiller, dock inte alltid billigast. Har handlat från purepens.co.uk någon gång också, som har mer fokus på reservoarpennor. För prisvärda bläckprover kan jag rekommendera tintenprobe.de, om man inte är rädd för lite tyska. Sen kan det vara värt att kolla amazon.de också, ibland kan de ha fynd, men ofta är det faktiskt dyrare och inte så välsorterat. Hittade min Pelikan M205 där till ett mycket överkomligt pris. Penshop.se har jag inte testat, men de har schyssta priser på en del bläck jag spanat in, annars mest dyrare reservoarpennor.Det är där jag har handlat än så länge, bara undra om det fanns någon annan affär som folk handlar ifrån.
Tack för omtanken!Har du hittat en lösning till petroleum torkan eller har du kvar i din burk?