Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Holly verkar ha en riktigt trevlig sheen. Är väl där monteverde grön inte riktigt lyckas som petroleum? Om du skulle jämnföra hur bra bläcket flödar samt "smörjande" det är villket är mest likt petroleum? Det är där jag inte lyckats mixa svart och turkos för färgen får man, men inte sheen och samma flyt i bläcket.Tack för omtanken!
Jag har gott om kvar i flaskan, men jag har också av en slump laddat min 2000 med Diamine "Holly" från adventskalendern, och valde en Monteverde grön till min vista (med tanken att skriva slut på, jag räknade inte med att gilla den). Båda var väldigt bra, och hade vissa likheter med petrol
Lamy Petrol
![]()
Monteverde Green
![]()
Diamine Holly
![]()
Cultpens.com skulle jag säga är den mest välsorterade europeiska onlinebutiken för alla sorters pennor och refiller, dock inte alltid billigast. Har handlat från purepens.co.uk någon gång också, som har mer fokus på reservoarpennor. För prisvärda bläckprover kan jag rekommendera tintenprobe.de, om man inte är rädd för lite tyska. Sen kan det vara värt att kolla amazon.de också, ibland kan de ha fynd, men ofta är det faktiskt dyrare och inte så välsorterat. Hittade min Pelikan M205 där till ett mycket överkomligt pris. Penshop.se har jag inte testat, men de har schyssta priser på en del bläck jag spanat in, annars mest dyrare reservoarpennor.
Har köpt bläck och en M200 där, alltid funkat braPenshop.se tycker jag själv har fantastisk service!
Hur är det att skriva med fisk patronerna? Senast jag testade så kändes det som att det krävdes lika mycket tryck som med en blyertspenna och det var inte lent mot pappret för fem öre... Men hur upplever du det?Reservoar är skoj, men jag har en viss förkärlek till kulspets. Plockade upp denna Tiffany & co Peretti på Kaplans för ett tag sen. Fick sig en ny Fisherpatron, och nu funkar den utmärkt! ”Tyvärr” i stål, ska försöka få tag på en i silver också.
![]()
Leder tydligen en budgivning på Tratten på en risig Mont Blanc reservoarpenna, tackar också @Margarinkungen och @Denke för podavsnittet som återväckte mitt pennintresse.. Det här kan ju bara spåra...
Hört mycket bra om twisby! Berätta!!!Tillbaka on topic från hemmakontoret
![]()
Samma här! Är själv sugen på en ECO eller 580, någon som äger/ägt en sådan?Hört mycket bra om twisby! Berätta!!!
@DrSbaitso hade en på bilden. Pennan brevis Lamy2000; Eller har jag fel?Samma här! Är själv sugen på en ECO eller 580, någon som äger/ägt en sådan?
Såg det, visste bara inte vem av er eller båda jag skulle citera. Jo du har nog rätt i det, ser ut som en Lamy 2000, cool penna men lite för dyr för min mentala plånbok. Är inte riktigt i det steget att ens överväga spendera mer än cirka 500kr på en penna. men så är det när man är new to the game.@DrSbaitso hade en på bilden. Pennan brevis Lamy2000; Eller har jag fel?
Har en 580, älskar den. Dock är spännrt på locket krom pläterat samt att plasten har en tendens att spricka vid tryck.. men om man inte misshandlar dem är de grymma.Såg det, visste bara inte vem av er eller båda jag skulle citera. Jo du har nog rätt i det, ser ut som en Lamy 2000, cool penna men lite för dyr för min mentala plånbok. Är inte riktigt i det steget att ens överväga spendera mer än cirka 500kr på en penna. men så är det när man är new to the game.
Verkar som om att jag får lägga undan edlkastaren och basebollträet dåHar en 580, älskar den. Dock är spännrt på locket krom pläterat samt att plasten har en tendens att spricka vid tryck.. men om man inte misshandlar dem är de grymma.
Aa pennan må vara lika stark som svärdet.. men de ska inte brukas på samma sätt...Verkar som om att jag får lägga undan edlkastaren och basebollträet då![]()
Dock bör det tilläggas att skruvlocken känns säkra och är det. Har haft flertal tillfällen där safaris öppnas i datorväskan jämfört mot twsbi.Har en TWSBI 580 och en mini. Eller hade en mini. Den började läcka oklart och kasserade eftersom det tydligen inte gick att fixa.
Trevliga att skriva med i sin prisklass, men kvalitén känns lite tveksam. Inte bara pga av ovanstående, som kan ha varit en dåligt exemplar, utan generellt. Känns inte som pennor jag litar på att ha med mig trots fodral. Typisk såna som blir liggande på bordet eller skrivbordslådan.
/B
Så sant så. Kör Lamy 2000 som ta-med-penna.Dock bör det tilläggas att skruvlocken känns säkra och är det. Har haft flertal tillfällen där safaris öppnas i datorväskan jämfört mot twsbi.
Samma här numera.. ingen idé att använda annat när det enda man kan tänka på är att få byta till den..Så sant så. Kör Lamy 2000 som ta-med-penna.
/B
Gör absolut det! Tråkigt om den bara ska ligga i lådan hela tiden.såg den här tråden och kom på att jag fick en penna när jag slutade förra jobbet förra året. Graverad med mitt namn men har legat i en låda sedan dess. Testade att skriva med den nu och den fungeradeKanske skulle ta med den till jobbet imorgon så den kommer till användning...
![]()
![]()
Ska nog göra det. Hittade samtidigt två parkerpennor som säkert legat på samma ställe i 20 år...Gör absolut det! Tråkigt om den bara ska ligga i lådan hela tiden.
Kööör! Den där är jag riktigt sugen på men kommer aldrig till skottsåg den här tråden och kom på att jag fick en penna när jag slutade förra jobbet förra året. Graverad med mitt namn men har legat i en låda sedan dess. Testade att skriva med den nu och den fungeradeKanske skulle ta med den till jobbet imorgon så den kommer till användning...
![]()
![]()
Japp den skall med...Kööör! Den där är jag riktigt sugen på men kommer aldrig till skott
Hört mycket bra om twisby! Berätta!!!
Jag skrev en minirecension av TWSBI ECO här https://klocksnack.se/threads/penna-klocka.11153/page-33#post-2684483Samma här! Är själv sugen på en ECO eller 580, någon som äger/ägt en sådan?
Ruskigt fin! Jag önskar att jag hade slutat på ditt förra jobb!såg den här tråden och kom på att jag fick en penna när jag slutade förra jobbet förra året. Graverad med mitt namn men har legat i en låda sedan dess. Testade att skriva med den nu och den fungeradeKanske skulle ta med den till jobbet imorgon så den kommer till användning...
![]()
![]()