Vonlind
Silver
Tusen tack sir!Lika snyggt som rätt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tusen tack sir!Lika snyggt som rätt!
Låter som att du behöver byta nib, hade samma problem efter att jag tappat pennan i marken. Lätt åtgärdat!
Jag har haft en sån och nackdelen är att den inte är ”pistonfiller” och att den är lite mordern. Men det är en bra intstegspenna och jag tror inte du kommer ångra dig. Jag tror Brobergs har dom, eller hade iaf tills nyligen.Hej på er, tänkte till sist slå till på min första finare penna och har kommit fram till att det nog blir en Montblanc Starwalker 2019 Resin M Fountain Pen. Någon som har några intryck eller erfarenheter av den?
Har hittat den här: https://appelboom.com/sv/montblanc-starwalker-2019-resin-fountain-pen/ lyckas inte hitta den hos någon ÅF i Sverige, något tips om var jag kan leta?
Jag har haft en sån och nackdelen är att den inte är ”pistonfiller” och att den är lite mordern. Men det är en bra intstegspenna och jag tror inte du kommer ångra dig. Jag tror Brobergs har dom, eller hade iaf tills nyligen.
Men skulle jag råda dig skulle jag säga 146 eller 149 alt en pelikan m805-1005. Men nu bad du ju inte om mitt råd.
Försökte beställa på Appelboom, men går ej, kommer inte fram till betalningen.
Bläcken har kag stående i bokhyllan, blir en fin liten avstickare om man exempelvis har flera bläck av samma fabrikat i detta fall mina MB horn.Nån med tips på nån roligare/tjusigare/klassisk förvaringslösning för pennor och bläck?
Snubblade över denna från Diplomat, som exempel på vilken slags förvaring jag är ute efter, men tyvärr anpassad efter deras bläck. Ett alternativ är såklart att anlita någon finsnickare att bygga på spec.
Följdfråga: Hur förvarar ni era pennor och bläck?
Köp en Faber von Catell Perfect pencil så får du en bra penna(till) och en mycket lagom låda för tre pennor..Nån med tips på nån roligare/tjusigare/klassisk förvaringslösning för pennor och bläck?
Snubblade över denna från Diplomat, som exempel på vilken slags förvaring jag är ute efter, men tyvärr anpassad efter deras bläck. Ett alternativ är såklart att anlita någon finsnickare att bygga på spec.
Följdfråga: Hur förvarar ni era pennor och bläck?
Trevliga, mycket trevliga.Jag är rätt nöjd med att använda vanliga bläck-”patroner” (nybörjare) så det stör ej. Tycker att denna är snygg och gillar toppen på korken med emblemet. Har rätt stora händer och denna satt bra ”posted”. 146 gick inte att posta lika bra tyckte jag.
Pelikanen såg inte dum ut alls, men var lite dyrare. Kanske blir en sådan i framtiden.
Brobergs har den, men deras pris är högre än alla andras (t.o.m. dyrare än MBs hemsida). Försökte beställa på Appelboom, men går ej, kommer inte fram till betalningen.
Tänkte försöka beställa den hos Fredmans Ur, någon erfarenhet av dem?
Tack för input
Blancpain + Carand’ache
Bra motivation, har du kommit till nivån att du har utrensningar bland övriga familjens pennor ?Det var väl ungefär ett år sedan jag snurrade in när det gäller reservoarpennor. Har man en gång testat en reservoarpenna går man nog inte tillbaka till vanliga pennor. Utom i nödfall. Här är min lilla samling! Olika spetsar förstås. Montblanc till Pilot MR. Favoriten är pennan längst till vänster: Pelikan Souverän M800 med F-spets. Men samtliga mina pennor är bra. Hur kan man då motivera att köpa en penna för flera tusenlappar när det finns nästan lika bra pennor för några hundralappar? Det enkla svaret är att de dyra är oftast vackrare, ungefär som klockor. De dyra är dyra av en anledning, men även de avsevärt billigare pennorna och klockorna fyller sin funktion.
Bic Ballograf? Du tänker inte på klassiska, fortfarande svensktillverkade, Ballograf Epoca? Bic har inget med Ballograf att göra.Pelikan M800 vill jag ha... Nuvarande favorit är en dansk vintage med mjuk spets. Minns ej vad den heter. Från 40-talet.
Fast Bic Ballograf tycker jag faktiskt är ganska charmiga kulspetspennor. Kulspetsfavoriten kanske. Mysig mekanism, lite halvslarvig som en väl använd billig klocklänk.
Bic Ballograf? Du tänker inte på klassiska, fortfarande svensktillverkade, Ballograf Epoca? Bic har inget med Ballograf att göra.