• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta dina klocklöften för 2019!

mrowkoob

Omega
En trestegs raket bestående av en vintage Pie Pan Constellation, en 72 speedy och en vintage whitegold day date med blå eller silver dial. Så done.
 
Senast ändrad:

Nero13

Panerai
En GS eller mm300 och en vintage Seiko dykare står högst upp på listan nu iallafall. Sen hoppas jag på mer svenska issued klockor men inget man har på listan direkt. Som det är sagt innan året är långt och listan ändras hela tiden :)
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
2019 kommer jag;
  • Ha en mer homogen och genomtänkt samling. Kanske tillochmed hittar min stil och smak istället för att ryckas med i alla andras.
  • Färre och finare så klart
  • Jag ska också läsa på innan köp så att jag vet allt som är viktigt om varje modell som ska ingå i samlingen.
  • Ordna bra förvaring för alla gamla och nya klockor
  • Aldrig dricka öl samtidigt som jag titta på klockauktier sena fredagar...
 

azcii

Patek
2-Faktor
Min nuvarande trio:

Pre-A PAM001
Screenshot_20181214-083314_Gallery.jpg


PAM911 "Last one for Paneristi"
Screenshot_20181214-083339_Gallery.jpg


Bronzo
20181214_083430.jpg


I början ville jag balansera min samling så mycket som möjligt. Men numera vill jag köpa klockor jag faktiskt vill använda. En "dress"-panna vore nice, men kommer den att användas?

Hjärnan säger en Radiomir/Radiomir 1940

Hjärtat säger en Luminor 1950 med kupat glas och guldvisare

Den coola grabben i mig säger en Luminor Submersible 1950 i annat material än brons.

Jag lär hinna ändra mig 100x tills jag faktiskt klipper en ny klocka
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Vill ha tag på en SARX055 och 2019 måste det bara bli en Speedy!

Vill testa en Panerai och gärna en Datejust också..:cigar:
 

Kessler

Rolex
Köpte in 8 billigare klockor 2018. Det var inte alls genomtänkt. Visst är nöjd med allihop och ser det som ett samlande. Men 2019 ska jag köpa max två klockor och isf. någon dyrare och en vintage.

Är extremt sugen på en Seiko Presage limited edition nu som exempel men får fan inte köpa fler klockor nu. Så får hålla i plånboken allt jag kan. Den lär vara slut 2019 men får hitta nåt annat då. Tankarna går mot en vintage Omega och en nyare omega seamaster eller speedy eller kanske typ en SS royal steel. Eller så sparar jag till 2020 och köper en GS men då ska jag klara 2019 utan klockköp.

Edit: fyller 30år 2020. Kanske ska avvakta tills dess... Fyller rätt tidigt så måste "bara" hålla fingrarna i styr 14mån ungefär då. Får nog logga ut härifrån ett bra tag då haha. Har förvisso en rätt stor personlig sak att fira 2019 där en present till mig själv skulle passa, kanske en vintage då 2019 och spara den nyare till 2020?

Fan vad man låter som en missbrukare och antagligen är.
 
Senast ändrad:
Max 40 nya klockor, men blir nog svårt att hålla sig till det :D. Skämt och sido så tänker jag inte sätta någon gräns, gravt beroende av att ha nya klockor på väg hem. Mår lite dåligt om man inte har något att titta efter i brevlådan. Men så länge man har klockor på väg ut så går det ju an. Ett mål är dock en riktigt bra svensk militärare!
 

supersu

Omega
My goals are realistic I hope. I wanna get my first Rolex. Something steel, something simple. A 1501 perhaps? Some form of 36mm op? Maybe splurge a little and get a decent 1601? Maybe if I can make it, a 116234 black dial... Who knows!
 
C

Coach

Guest
Jag har lovat mig själv att maximalt ha 2 klockor i rotation under 2019.
Får se hur det har gått om 1 år :D
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Min nuvarande trio:

Pre-A PAM001
Screenshot_20181214-083314_Gallery.jpg


PAM911 "Last one for Paneristi"
Screenshot_20181214-083339_Gallery.jpg


Bronzo
20181214_083430.jpg


I början ville jag balansera min samling så mycket som möjligt. Men numera vill jag köpa klockor jag faktiskt vill använda. En "dress"-panna vore nice, men kommer den att användas?

Hjärnan säger en Radiomir/Radiomir 1940

Hjärtat säger en Luminor 1950 med kupat glas och guldvisare

Den coola grabben i mig säger en Luminor Submersible 1950 i annat material än brons.

Jag lär hinna ändra mig 100x tills jag faktiskt klipper en ny klocka
"With friends like these.."
Grym trippel, men en Luminor 1950 skulle runda av denna utmärkt :)
 
Topp