• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta dina klocklöften för 2019!

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Egentligen borde jag ha som löfte att varken köpa eller sälja något under 2019 men vem försöker man lura! Så lite förändringar i nuvarande Lineup som möjligt i alla fall!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Hmm.. blivit 5 in och 2 ut under 2018 så blir nog rätt lugnt 2019. Dock så är jag sugen på något militärt samt en dressare i guld eller kanske något nytt.. aja målet 2019 får bli att något nytt kommer in.
 

Jone

Omega
2-Faktor
Några klockor skall i alla fall ut, sen bör nog en eller två av nedanstående införskaffas, svårt att välja bara...

Datejust 116234. Blåtavla, jubilé och fluted bezel, mumma!
116234_DJ.jpg


Kanske en trevlig vit eller svart Ingy? Så cool klocka och ser grym ut på gummi också! 3239 of course!
iwc_ingenieur_ 3239.jpg


En blåtavlad Oysterquartz 17000 har jag länge suktat efter men inte hittat rätt objekt än...
OQ_17000.jpg


Klart man ska ha Panerai? Eller? 1392 skulle kunna fungera på mina taniga armar.
Panerai_1392.jpg


Ack, så snygg! Men har svårt med storleken, kanske får vänta på en mer slimmad version ifall Tudor någonsin släpper en sådan.
Tudor_BBGMT.jpg


Saknar absolut en Speedy i samlingen, men vi klickar inte 100% ännu, känns mer som en klocka man "borde" ha. Men absolut en trevlig pjäs, en klassiker.
Speedy_005.jpg


Jaja, vi får väl se vad nästa år för med sig, drömma får man alltid göra :)
 

VOES

Omega
Försöka kombinera en 25 års och examen present i vår, ska bara bestämma mig om det blir en 16600,16710 eller en Reverso :arghh:
Förhoppningsvis en Reverso + någon av dem två andra senare under året :D
 

Freiburghaus

Breitling
Målet är att utöka samlingen med fler schweiziska klockor (har inriktat mig på Seiko på sistone). Nästa köp blir förhoppningsvis en Tissot Heritage 1948 med ett milanese-band, Oris Big Crown eller Fortis Spacematic. Om jag har råd, Zenith El Primero. En dröm kronograf.
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Har velat fram och tillbaka i flera år, var länge sugen på en Batman men kassan medgav inte det, och nu är jag åter inne på en iwc chrono (@laketwig rear nog ut sin efter julhelgen ;) )
 

Fulhamlad

Breitling
Sålde min SKX och köpte mig en Omega Smpc detta året.
Till våren skall det bli en examensklocka! Antingen en Speedmaster eller en tudor Black Bay.
 
D

Deleted member 4412

Guest
En chronograph som är vintage o i väldigt bra skick. Lätt sällsynt men klassisk med en väldigt säregen look som gör att man bara älskar den..
Zenith A386 förstås:)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Några klockor skall i alla fall ut, sen bör nog en eller två av nedanstående införskaffas, svårt att välja bara...

Datejust 116234. Blåtavla, jubilé och fluted bezel, mumma!
116234_DJ.jpg


Kanske en trevlig vit eller svart Ingy? Så cool klocka och ser grym ut på gummi också! 3239 of course!
iwc_ingenieur_ 3239.jpg


En blåtavlad Oysterquartz 17000 har jag länge suktat efter men inte hittat rätt objekt än...
OQ_17000.jpg


Klart man ska ha Panerai? Eller? 1392 skulle kunna fungera på mina taniga armar.
Panerai_1392.jpg


Ack, så snygg! Men har svårt med storleken, kanske får vänta på en mer slimmad version ifall Tudor någonsin släpper en sådan.
Tudor_BBGMT.jpg


Saknar absolut en Speedy i samlingen, men vi klickar inte 100% ännu, känns mer som en klocka man "borde" ha. Men absolut en trevlig pjäs, en klassiker.
Speedy_005.jpg


Jaja, vi får väl se vad nästa år för med sig, drömma får man alltid göra :)
1392 sitter jämrans bra på mig också. Får nog lägga om budgeten för nästa år...
 

Erikd

Cartier
Initiala tanken är ut med Speedmastern och in med DayDate.

Till hösten du funderar jag på om inte DayDate får lämna för att få in en Panerai och någon kronograf. En Tudor 79260 kanske...
 

Bofors

Cartier
2-Faktor
Mitt löfte blir följande:
Lära mig att inte vara en OWG
Införskaffa en 116000
Biffa till handleden så klockorna sitter bättre (OBS Magen får inte bli mindre. Tips mottages)
 
Topp