• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta dina klocklöften för 2019!

fc2

Rolex
Förhoppningsvis blir det inga köp alls nästa år. Vet inte vad jag skulle kunna tänka mig men sånt där brukar lösa sig så småningom :D

Skulle gärna sälja av min Memomatic men man får så lite för de så den lär ligga kvar.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Mina löften har fått en drastiskt vändning. Alla i familjen ska få stanna och jag ska addera med

GS
ROLEX SUBMARINER
MKII GMT KEY WEST
CASIO G SHOCK CAMO variant

Befintliga familjen
73941CFB-AA35-4210-B503-30E098BD0761.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Siktar på att minska innehavet och utöka med en snygg blå Tudor BB58 som kommer släppas i vår (hoppas jag). Annars får det bli en BB Heritage Blå/Smiley
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Största löftet är att ta det lugnare än 2018 och inte köpa lika aggressivt.
Mina tankar är nog att OM det blir någon ny klocka in så hoppas jag kunna leta mig ut på djupare vatten än att fortsätta att bara glo ner i Rolex-träsket.
Det vore intressant att titta mot Grand Seiko, JLC, IWC eller Panerai kanske. Tudor BB58 också vore intressant.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Det var lite kul att följa upp löftet för 2018 så jag får göra ett för 2019 också. Det skall kompletteras med:
- Datejust 116234 / Explorer II 16570. Har inte bestämt mig än, troligtvis den tidigare.
- En till dressad vintage-klocka.
 

Man

Rolex
Några klockor skall i alla fall ut, sen bör nog en eller två av nedanstående införskaffas, svårt att välja bara...

Datejust 116234. Blåtavla, jubilé och fluted bezel, mumma!
116234_DJ.jpg


Kanske en trevlig vit eller svart Ingy? Så cool klocka och ser grym ut på gummi också! 3239 of course!
iwc_ingenieur_ 3239.jpg


En blåtavlad Oysterquartz 17000 har jag länge suktat efter men inte hittat rätt objekt än...
OQ_17000.jpg


Klart man ska ha Panerai? Eller? 1392 skulle kunna fungera på mina taniga armar.
Panerai_1392.jpg


Ack, så snygg! Men har svårt med storleken, kanske får vänta på en mer slimmad version ifall Tudor någonsin släpper en sådan.
Tudor_BBGMT.jpg


Saknar absolut en Speedy i samlingen, men vi klickar inte 100% ännu, känns mer som en klocka man "borde" ha. Men absolut en trevlig pjäs, en klassiker.
Speedy_005.jpg


Jaja, vi får väl se vad nästa år för med sig, drömma får man alltid göra :)
Många fina där... men den där blå DJn är ju bara sååå otroligt snygg! :hungry:
 

Derix

Patek
2-Faktor
Just nu lutar det åt en Oris 65 lagom till sommaren. Risken finns dock att jag hinner ändra mig mer än en gång innan dess.
 
Topp