• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta dina klocklöften för 2019!

C

Coach

Guest
Ska köra exakt samma upplägg :)
Vad säger du om att vi slår vad om det? Den som inte klarar det får ge den andra något ;)

Vilka två klockor blir det förresten?
Jag kan behöva den typen av utmaning för motivation så rock on :D
Tänkte behålla min Autavia och sen är det lite oklart med kandidat nr 2 än så länge.
Vilka 2 blir det för dig och vad ska vi ha i vinstpotten ? :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan behöva den typen av utmaning för motivation så rock on :D
Tänkte behålla min Autavia och sen är det lite oklart med kandidat nr 2 än så länge.
Vilka 2 blir det för dig och vad ska vi ha i vinstpotten ? :)
Jo jag känner också att det är nödvändigt för att klara av det ;)
För mig blir det en Certina DS PH200M och en Tudor North Flag som jag ska köpa inom en vecka eller två! Ska nog funka!
Autavia är ju grym, ska bli kul o se vad nr 2 blir!

Hm, jag är öppen för förslag! :)
 
C

Coach

Guest
Jo jag känner också att det är nödvändigt för att klara av det ;)
För mig blir det en Certina DS PH200M och en Tudor North Flag som jag ska köpa inom en vecka eller två! Ska nog funka!
Autavia är ju grym, ska bli kul o se vad nr 2 blir!

Hm, jag är öppen för förslag! :)
Nice! Trevliga dinkor båda två :)
Tål att tänkas på vad vi kan ha som motivationshöjare för att det ska hålla :D
 

cvk

Breitling
Det kommer definitivt att bli en Datejust för mig under 2019. Kollar dagligen på klocksnack efter en 1601, 16014 och 16234 på jubilee med silver eller blå tavla.

Om någon är på väg att sälja så får ni gärna hojta!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Städa undan lite samt införskaffa en Omega smpc och sannerligen några till:)
SMPc är grym, saknar min...
IMG_20181010_154109.jpg
IMG_20181008_164731_559.jpg
 

mglaum

Panerai
Ta till vara och njuta av det jag har och att gå på någon get together.

I övrigt en in en ut-princip framgent.

Edit: en vintage kronograf ska in, Heuer Bundeswehr kanske?
 
Senast ändrad:

Npl

Omega
2-Faktor
Fyller jämnt nästa år så ska unna mig något riktigt fint, har bara inte bestämt mig ännu. Finns så sjukt mycket kul att välja på!
 

M.B.

Cartier
Ska till Geneva i januari och ställa mig i kö
 

Bilagor

  • 3123_3441_audemars_piguet__15202_st.jpg
    3123_3441_audemars_piguet__15202_st.jpg
    45.5 KB · Visningar: 1

Laplander

Rolex
Medelst skygglappar på besöka välsorterad klockhandlarförättning å Kungl. Hufwudstaden.
Blicken ner i golvet för att undvika frestelser och skrida bestämt fram till Tudor-montern.
Be ödmjukt om att få prova och köpa en North Flag på länk.
Erlägga likvid för nyss nämnda armbandsur och stega ut ur butiken med endast detta ur, inget mer och inget mindre.

EDIT: Mission completed!
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
1: Datejust till frugan
2: Försöka fortsätta att skala ner antal och upp kvalitet, med färre återfall... Endast köpa svinbra klockor, och inget som jag vet på förhand inte kommer ha en chans i den dagliga kampen... Alla klockor ska fylla ett tumrum i samlingen.
Kommer nog inte klara 2 men hoppas....
3: Testa (inte säkert köpa) ngn modern klocka, Certier Basculante eller presidenten.
 

Sportster

Omega
Lyckades köpa min kommande 40-årspresent till mig själv redan det här året. Vet inte om det betyder att jag kan köpa en till? Har en matlåda enklare vintageur jag borde sälja. Kanske skulle börja med att värdera dem för mig själv för att höja motivationen.
Sugen på en GS eller 34-36OP, men det jordiska är mer prioriterat närmsta tiden.
 
Topp