• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postens värdefrakt. Någon som haft problem?

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hur får ni aviseringen ni som mottagit Värdefrakt? Väntar på paket som jag borde få idag men har varken fått sms eller hamnat något i brevlådan? Går ju inte att spåra heller via postens vanliga sök?
Om du vill spåra ett värde måste du ha kollinr och ringa posten och söka var det håller hus.
Edit: tvåa på den ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ringde precis in och mycket riktigt kunde de spåra och paket finns att hämta ut idag trots ingen avi än:D tackar!
Om du vet vilket postkontor det landar på, är det 99%-igt att det finns där när de öppnar. Vill man ha ännu lite mer marginal så kan man dra dit på eftermiddagen.
Det enda du behöver är kollinummer och legitimation.

Paketen går alltid över natten, förutom om vi snackar norrland. :)
 

Falken

Panerai
Om du vet vilket postkontor det landar på, är det 99%-igt att det finns där när de öppnar. Vill man ha ännu lite mer marginal så kan man dra dit på eftermiddagen.
Det enda du behöver är kollinummer och legitimation.

Paketen går alltid över natten, förutom om vi snackar norrland. :)
Har faktiskt skickat ett Värdefrakt själv från Norrland (Luleå) och då kunde köparen hämta ut det klockan 9 på morgonen dagen efter. Så gäller nog även där då ;)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna med en fråga. Måste man ha Avi när man hämtar klockan? Jag hade gärna hämtat klockan tidigt imorgon bitti, med kollinummer och leg, går det?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Har dåliga erfarenheter. Först gick inte id:t att spåra. Någon från en avdelning i Jönköping skulle "titta på frågan". Efter att ha bollats runt bland olika personer dyker plötsligt försändelsen upp igen som "under sortering" i Veddesta. En timme senare ringer någon och säger att de nu har paketet i Jönköping(!). Ok - enligt er app så är det i Veddesta? Svar - märkligt, måste titta på det där. Återkommer. Återkom inte. En dag senare får jag ett avi, finns att hämta. Suveränt! Tog bara 17 dagar från Skåne. Tyvärr såg dock paketet ut så här;
20180111_174231.jpg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har dåliga erfarenheter. Först gick inte id:t att spåra. Någon från en avdelning i Jönköping skulle "titta på frågan". Efter att ha bollats runt bland olika personer dyker plötsligt försändelsen upp igen som "under sortering" i Veddesta. En timme senare ringer någon och säger att de nu har paketet i Jönköping(!). Ok - enligt er app så är det i Veddesta? Svar - märkligt, måste titta på det där. Återkommer. Återkom inte. En dag senare får jag ett avi, finns att hämta. Suveränt! Tyvärr såg dock paketet ut så här;
20180111_174231.jpg
Du verkar haft otur. Jag har fått / skickat ett antal gånger och det har funkat bra varje gång .
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Har dåliga erfarenheter. Först gick inte id:t att spåra. Någon från en avdelning i Jönköping skulle "titta på frågan". Efter att ha bollats runt bland olika personer dyker plötsligt försändelsen upp igen som "under sortering" i Veddesta. En timme senare ringer någon och säger att de nu har paketet i Jönköping(!). Ok - enligt er app så är det i Veddesta? Svar - märkligt, måste titta på det där. Återkommer. Återkom inte. En dag senare får jag ett avi, finns att hämta. Suveränt! Tog bara 17 dagar från Skåne. Tyvärr såg dock paketet ut så här;
20180111_174231.jpg

Är det verkligen skickat med värde?
Svårt att tro det när jag ser paketet, ingen tejp och mörbultat..
Sen om du kan spåra det i appen så är det inte heller värdefrakt vilket är ämnet för tråden..
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har dåliga erfarenheter. Först gick inte id:t att spåra. Någon från en avdelning i Jönköping skulle "titta på frågan". Efter att ha bollats runt bland olika personer dyker plötsligt försändelsen upp igen som "under sortering" i Veddesta. En timme senare ringer någon och säger att de nu har paketet i Jönköping(!). Ok - enligt er app så är det i Veddesta? Svar - märkligt, måste titta på det där. Återkommer. Återkom inte. En dag senare får jag ett avi, finns att hämta. Suveränt! Tog bara 17 dagar från Skåne. Tyvärr såg dock paketet ut så här;
20180111_174231.jpg
Är det där skickat som värde? Om ja, har någon packat om din försändelse?
Om nej, fel tråd.
 
Senast ändrad:

DrKlocka

Audemars
Har dåliga erfarenheter. Först gick inte id:t att spåra. Någon från en avdelning i Jönköping skulle "titta på frågan". Efter att ha bollats runt bland olika personer dyker plötsligt försändelsen upp igen som "under sortering" i Veddesta. En timme senare ringer någon och säger att de nu har paketet i Jönköping(!). Ok - enligt er app så är det i Veddesta? Svar - märkligt, måste titta på det där. Återkommer. Återkom inte. En dag senare får jag ett avi, finns att hämta. Suveränt! Tog bara 17 dagar från Skåne. Tyvärr såg dock paketet ut så här;
20180111_174231.jpg
Säker på att det var värde?
Det går inte att spåra i app..
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Är det där skickat som värde? Om ja, har någon packat om din försändelse?
Om nej, fel tråd.
Ja, försändelsen var försäkrad till 50'. Inte jag som packade den men den var vadderad ordentligt inuti. Rolexboxen klarade sig inte men klockan var som tur var helt intakt. Bra säljare som bistod med en ny identisk box.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, försändelsen var försäkrad till 50'. Inte jag som packade den men den var vadderad ordentligt inuti. Rolexboxen klarade sig inte men klockan var som tur var helt intakt. Bra säljare som bistod med en ny identisk box.
Fast att den är försäkrad till 50k är inte samma som värde. Värde hanteras helt annorlunda och tejpas igen av personen på PostNord företagcenter med deras egna tejp framför dig. Du får även signera alla kanter att du godkänner det.
Så med andra ord är inte det där värde.

Värde kan endast spåras genom att du ringer kundtjänst.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Fast att den är försäkrad till 50k är inte samma som värde. Värde hanteras helt annorlunda och tejpas igen av personen på PostNord företagcenter.
Så med andra ord är inte det där värde.

Värde kan endast spåras genom att du ringer kundtjänst.
Okidok - my mistake isf. Var övertygad om att det var värde men hade nog fel då.
 
Topp