• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postens värdefrakt. Någon som haft problem?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hur fungerar det när man ska ta emot ett paket? Får man ett SMS eller kommer det en avi i brevlådan? Kan man besöka sitt företagscenter? Tips och råd för att snabba på det hela är varmt välkomna.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hur fungerar det när man ska ta emot ett paket? Får man ett SMS eller kommer det en avi i brevlådan? Kan man besöka sitt företagscenter? Tips och råd för att snabba på det hela är varmt välkomna.
När paketet är incheckat får man ett kvitto och där finns ett VVxxxxxxxxSE nr som den som skickar kan maila/sms:a till mottagaren. Då kan man hämta paketet på ett företagscenter nästa morgon med angivande av det numret. Annars vänta till e m då en avi kommer i brevlådan. De flesta företagscenter har öppet 8-9.30 och sedan 15-18, men det kan kanske variera.:)
 

marlun

Rolex
Hur fungerar det när man ska ta emot ett paket? Får man ett SMS eller kommer det en avi i brevlådan? Kan man besöka sitt företagscenter? Tips och råd för att snabba på det hela är varmt välkomna.
Det kommer en avi i brevlådan, men skickas något med värde inrikes så är paketet av min erfarenhet alltid framme vid närmsta företagscenter dagen efter det skickas.

Edit: tvåa på bollen
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har fått en Omega SMPc levererad med värdefrakt. Jag fick kolli-id:t. Den skickades på kvällen 18:04. På morgonen dagen efter skickade jag ett mail till postnorf och frågade om det kommit fram, och det hade det. Sen var det bara att dra direkt till företagscentret med kolli-id:t och hämta ut den. Allt var perfekt, från tiden det tog till hur paketet hade behandlats. Mycket bra tjänst av PostNord som må kosta mycket (400kr), men det är väl värt det.
 

marlun

Rolex
Jag har fått en Omega SMPc levererad med värdefrakt. Jag fick kolli-id:t. Den skickades på kvällen 18:04. På morgonen dagen efter skickade jag ett mail till postnorf och frågade om det kommit fram, och det hade det. Sen var det bara att dra direkt till företagscentret med kolli-id:t och hämta ut den. Allt var perfekt, från tiden det tog till hur paketet hade behandlats. Mycket bra tjänst av PostNord som må kosta mycket (400kr), men det är väl värt det.
Priset på tjänsten varierar beroende på vikten av paketet
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Här i det soliga Götet finns det flera företagscenter. Något tips på hur jag ska få reda på vilket i förväg?
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag har en annorlunda upplevelse, mitt paket kom inte till det företagscentret som låg närmast min adress. Ingen från postnord kan heller kolla var paketet ska någonstans, eftersom det inte ska gå att planera rån mot en specifik leverans. @Götlaborg , du får kanske åka och chansa på de olika. :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har en annorlunda upplevelse, mitt paket kom inte till det företagscentret som låg närmast min adress. Ingen från postnord kan heller kolla var paketet ska någonstans, eftersom det inte ska gå att planera rån mot en specifik leverans. @Götlaborg , du får kanske åka och chansa på de olika. :)
Det finns faktiskt ett tfn nr man kan ringa och fråga vart paketet är. Det går dock inte att söka på nätet.
 

Ninen79

Audemars
Hur fungerar det när man ska ta emot ett paket? Får man ett SMS eller kommer det en avi i brevlådan? Kan man besöka sitt företagscenter? Tips och råd för att snabba på det hela är varmt välkomna.
Om paketet skickades igår innan postgång så är den framme idag. Ring Postnord på 077-133 3310 och frågar om ditt paket har kommit fram till företagscenter närmast dig.
Säger dem Ja så kan du hämta ut paketet med kollinr.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
De kunde söka vilket företagscenter som är mitt så att säga med hjälp av mitt postnummer.
 

poormans

Rolex
De har alltid kunnat se var paketen är och har varit har när jag fått värde spårat oavsett om det varit på telefon eller på plats

Är nog endast 1 eller 2 ggr som de inte varit framme dagen efter
 

EMKIS

Breitling
Om man önskar att försäkra paketet kan man även kolla på andra alternativ till Postnord, som t.ex. en underleverantör https://billigtpaket.se/ Fungerar bra när man ska skicka till utlandet, då de använder internationella partners till att frakta paketen.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Stämmer för det mesta men inte alltid...
A5286CFA-035F-4737-8D4B-6DA78230E562.png
Om paketet skickades igår innan postgång så är den framme idag. Ring Postnord på 077-133 3310 och frågar om ditt paket har kommit fram till företagscenter närmast dig.
Säger dem Ja så kan du hämta ut paketet med kollinr.[/QUOTE
 
D

Deleted member 8389

Guest
Någon som har koll på bästa sett att skicka klocka utomlands vid en försäljning. Vilken transportör är bäst och vad kostar det inom tex Europa?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Går det inte att spåra värdetransport?
Har för mig att det gick förra året men nu när jag testar så funkar det inte.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nej det går inte att spåra av förklarliga skäl!
Märkligt, minns kanske fel men jag kunde spåra min omega när den skickades via värde för något år sedan...
Aja, kommer det en avi då? Om posten strular med det kan jag väl ändå gå in med spårningsID och leg och fråga om den kommit?
 
Topp