• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Undrade just vad som hänt med min beställning tills jag idag får ett brev från Post Nord där jag uppmanas att betala in 77 kronor och sju öre i moms och hanteringsavgift. Om jag inte gjorde det skulle jag inte få mitt paket. Loggade in nyss för att betala och såg att paketet legat hos Post Nord sedan i början av mars och att momsen är 2kr och sju öre och 75 spänn är avgifter inkl moms på avgiften. Det är ju helt otroligt !
2018-04-06.png
3 öre mer än vad jag fick betala för ett par USB-C-kablar. :wtf:

Hur vet PN hur mycket de ska ta i moms? Fick betala 78kr i moms på en digidinka från 80-talet.....?

Man kan väl hoppas att alla som tidigare handlat på wish och Ali snart fått sina paket så att inflödet minskar och det går lite snabbare igen. Antalet paket har ju redan minskat och jag tror det kommer minska ytterligare lite när folk får hem brev från PostNord med alla avgifter.

Man kan väl hoppas att alla som tidigare handlat på wish och Ali snart fått sina paket så att inflödet minskar och det går lite snabbare igen. Antalet paket har ju redan minskat och jag tror det kommer minska ytterligare lite när folk får hem brev från PostNord med alla avgifter.
https://sv.stories.newsner.com/nyhe...fastnat-sa-lange-kan-du-fa-vanta-pa-leverans/
Ja, just nu går det sådär. Det kommer säkert bli bättre när folk slutar beställa från Wish och dom har skickat tillbaks alla tusentals paket till Kina... frågan är hur lång tid det tar...

Jag fick som sagt mitt packet från Ali i förra veckan. Det tog ett tag från det att det landade i Sverige tills jag fick det och då betalade jag Postmords avgift inom en timme då jag fick veta vad kostnaden landade på. Är dock medveten om att påsken var under denna tid men ändå..
Postnord.jpg

Jag tog bort allt som kan kopplas till mig och vart jag bor (vilket man säkert kan luska ut om man vill) men man ser flödet.

bara en så sak som att mitt nya utlämningsställe ligger en halvmil bort när det finns ett 500 meter från mig.
De har slagit rekord i idioti

Nya regler från och med 1:a mars.
https://www.postnord.se/ta-emot/hamta-brev-och-paket/fran-annat-land-import/forandringar-1-mars
Har själv blivit ”drabbad” eller hur man nu vill se det, köpte via Schweiz och nu skall klockan både momsas samt ligga i karantän tills man vet momsen och den blivit betald. Så jag råder er som tänkt köpa klockor utanför EU (inkluderat Schweiz) att ta ett extra tänk innan köp för kommer numera dra ut på tiden samt moms och avgift från Postnord och liknande.
Känns jäkligt surt (momsen får man väl ta, surt när man inte kan regler eller blir upplyst vid köp) men värsta för mig är att jag fyllt jämnt och hade sett fram emot att kunna använda denna klocka på resa.

Nya regler från och med 1:a mars.
https://www.postnord.se/ta-emot/hamta-brev-och-paket/fran-annat-land-import/forandringar-1-mars
Har själv blivit ”drabbad” eller hur man nu vill se det, köpte via Schweiz och nu skall klockan både momsas samt ligga i karantän tills man vet momsen och den blivit betald. Så jag råder er som tänkt köpa klockor utanför EU (inkluderat Schweiz) att ta ett extra tänk innan köp för kommer numera dra ut på tiden samt moms och avgift från Postnord och liknande.
Känns jäkligt surt (momsen får man väl ta, surt när man inte kan regler eller blir upplyst vid köp) men värsta för mig är att jag fyllt jämnt och hade sett fram emot att kunna använda denna klocka på resa.
Är väl knappast säljaren som skall upplysa om vad som gäller i alla olika länder, det måste väl ändå ligga på dig som köpare att ta reda på. Det är inte någon direkt nyhet att moms + tull tillkommer från köp om det inte är från EU-land. Sedan är det trist om det i sig skulle ta längre tid. Själv köpte jag från Singapore och det tog bara 2 dagar för tullen att lösa alla papper

Tillbaka
Topp