Endast inrikes. Svårt att skicka dyra ur i europa försäkrat.Men hur skickar man då? Folk pratar ju sig varma om värde?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Endast inrikes. Svårt att skicka dyra ur i europa försäkrat.Men hur skickar man då? Folk pratar ju sig varma om värde?
Klockor nämns inte utan är borta ur texten.Endast inrikes. Svårt att skicka dyra ur i europa försäkrat.
Du måste läsa för den specifika tjänsten.Klockor nämns inte utan är borta ur texten.
https://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket/forbered-dig-hemma/vad-far-du-skicka
Tidigare har det varit dyrbart innehåll samt en annan text med exklusivt innehåll eller liknande där klockor har nämnts.
Jo, men den länkar mig ju dit. Får kolla på datorn för mobilsidorna lämnar oftast lite att önska...Du måste läsa för den specifika tjänsten.
Förbjudet i postpaket.Jo, men den länkar mig ju dit. Får kolla på datorn för mobilsidorna lämnar oftast lite att önska...
Hepp, då får jag skicka på annat sätt. Finns det någon som har försäkrat upp till 20k? Schenker? DHL? Annars får det gå ändå. Snubben skickade som spare parts 500euro.Förbjudet i postpaket.
Citerar mitt egna inlägg från 20 mars med en liten uppdatering ang paket nr 2.Har två varor som tullklarerats av Posten nu de senaste. Fick sms med länk till inbet via swish med några timmars mellanrum. (Efter 1.5v av tullklarering)
Första paketet skickades två dagar senare. Andra paketet tullklareras fortfarande, så här 1v efter inbet...
Jag skickade försäkrat upp till 20k till london här om veckan. DHL tog någon procent på det försäkrade beloppet (tror 1%)!Hepp, då får jag skicka på annat sätt. Finns det någon som har försäkrat upp till 20k? Schenker? DHL? Annars får det gå ändå. Snubben skickade som spare parts 500euro.
Som privatperson eller som företag? Ringde du dom? Specade du att det var en klocka?Jag skickade försäkrat upp till 20k till london här om veckan. DHL tog någon procent på det försäkrade beloppet (tror 1%)!
Som privatperson, specade enbart värdet och varan. Jag ringde och pratade med dom först, sen beställde jag upphämtning via deras hemsida (som suger skethål, fy helvete vad rutten den är).Som privatperson eller som företag? Ringde du dom? Specade du att det var en klocka?
Samma här, fast från den 10/3.Postnord sköter nya uppdraget kanon, att ta ut moms på paket från utanför EU. Mitt paket har legat på postnords ankomstterminal från den 16/3. Inga uppdateringar sedan dess.
Hahaha, underbart! Skickade iväg ett mail, men väntar mig inget vettigt svar. HerregudSamma här, fast från den 10/3.
Mailade dem i torsdags förra veckan, fortf inget svar. Nog bättre att ringa.Hahaha, underbart! Skickade iväg ett mail, men väntar mig inget vettigt svar. Herregud
Såg detta, men kommer inte upp något där när jag fyller i infon. Nr 20 i telefonkön, och denna gången ger jag inte uppJa det är lite skumt. På ett paket fick jag direkt SMS, det andra inget alls, inte ens ett brev. Du kan testa att knappa in på https://moms.postnord.se/ så om du har tur dyker det upp där.
Jag är mest rädd att paketet skickas tillbaka.Såg detta, men kommer inte upp något där när jag fyller i infon. Nr 20 i telefonkön, och denna gången ger jag inte upp
Förstår detta, har du testat att chatta med dem? Kan ta ditt ärende efter mitt om du vill (bara att skicka kolli id i PM isf)Jag är mest rädd att paketet skickas tillbaka.
Skickade klocka för 120'+ med UPS. Stod på deras kontor och de dubbelkollade med norden- eller sverige-chefen de ringde till för att jag ville vara säker på att försäkringen gällde då jag läst online vad som gällde. Fick besked att den täckte klockor. En månad efter den kommit fram fick jag svar på en tidigare förfrågan på mail att de inte kunde försäkra så dyra klockor...Jag pratade med ups support och dom sa att man ska kunna skicka klockor försäkrat. Hittade en text om att klockor inte ersätts men supporten sa att det gick. Skiter det sig får supporten hålla sitt ord, vilket dom såklart inte gör.
Du ger mig hopp om att mitt paket snart vaknar till liv snart . Tror inte det finns så mycket mer att göra än att betala så snabbt som möjligt.Har kollat efter mitt paket dagligen på https://moms.postnord.se/ och idag dök mitt sovande paket upp där. Inte fått ngt SMS så antar att det kommer ett brev om en vecka. Tips för andra för att skybnda på det hela lite.
Fan. Beställde i februari, fick fakturan förra veckan och betalade under påskhelgen. Så jag kan räkna med att få paketet i maj typ...Efter du betalat får man vänta. Jag fick vänta 1 månad