• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

PostNord postmord.
Har slutat efter senast jag skickade, paketet låg kvart i Sverige efter två veckor. Det var inte mitt fel sa de, det var fel i systemet, hur lång tid det ta att åtgärda kunde de inge säga. Jag bad om att få tillbaka paketet, fick 200:- att köpa blommor för Good Will ersättning :).
Schenker är väl stabila

Har två varor som tullklarerats av Posten nu de senaste. Fick sms med länk till inbet via swish med några timmars mellanrum. (Efter 1.5v av tullklarering)
Första paketet skickades två dagar senare. Andra paketet tullklareras fortfarande, så här 1v efter inbet...
Citerar mitt egna inlägg från 20 mars med en liten uppdatering ang paket nr 2.
Blev först jävligt förvånad när de skickar paketet till länsmansgården... (Fel område i gbg) Tur att de upptäckte sitt fel själva iaf! Får se hur lång tid det tar för paketet att vandra rätt nu...
E3A26FCE-55E4-4050-9A5A-DD29F538F841.jpeg

Hepp, då får jag skicka på annat sätt. Finns det någon som har försäkrat upp till 20k? Schenker? DHL? Annars får det gå ändå. Snubben skickade som spare parts 500euro.
Jag skickade försäkrat upp till 20k till london här om veckan. DHL tog någon procent på det försäkrade beloppet (tror 1%)!

Magiskt samtal.

PostN-Hej vi kan inte leverera ditt paket.

Jag-varför inte?

PostN- Vi har inte ditt telefonnummer eller portkod.

Jag- Du ringer mig just nu på mitt telefonnummer jag har dessutom ingen portkod .Butikslokal....

PostN- jo men jag har inte ditt nummer.

Jag- ok vart kan jag hämta mitt paket.

Postn- hos ditt ombud.

Jag- vad är det för utlämningsnumner?

PostN- jag vet inte.

Jag. Ok vad vet du?

Postn- Jag har bara ditt nummer.

Jag- vi säger så, trevlig kväll.

Postnord sköter nya uppdraget kanon, att ta ut moms på paket från utanför EU. Mitt paket har legat på postnords ankomstterminal från den 16/3. Inga uppdateringar sedan dess.

Okej, ringde men gav upp efter 10 min kö.... får väl försöka igen. Men stör mig att jag inte ens fått info om betalning än.

Jag pratade med ups support och dom sa att man ska kunna skicka klockor försäkrat. Hittade en text om att klockor inte ersätts men supporten sa att det gick. Skiter det sig får supporten hålla sitt ord, vilket dom såklart inte gör.

Jag pratade med ups support och dom sa att man ska kunna skicka klockor försäkrat. Hittade en text om att klockor inte ersätts men supporten sa att det gick. Skiter det sig får supporten hålla sitt ord, vilket dom såklart inte gör.
Skickade klocka för 120'+ med UPS. Stod på deras kontor och de dubbelkollade med norden- eller sverige-chefen de ringde till för att jag ville vara säker på att försäkringen gällde då jag läst online vad som gällde. Fick besked att den täckte klockor. En månad efter den kommit fram fick jag svar på en tidigare förfrågan på mail att de inte kunde försäkra så dyra klockor...

Har kollat efter mitt paket dagligen på https://moms.postnord.se/ och idag dök mitt sovande paket upp där. Inte fått ngt SMS så antar att det kommer ett brev om en vecka. Tips för andra för att skybnda på det hela lite.
Du ger mig hopp om att mitt paket snart vaknar till liv snart ;). Tror inte det finns så mycket mer att göra än att betala så snabbt som möjligt.

Man tar sig för pannan. Jag beställde ett nytt insert till en Seiko dykare från Ebay i februari nån gång. Minns inte alls vad den kostade men gissar kring 150 kr.
Undrade just vad som hänt med min beställning tills jag idag får ett brev från Post Nord där jag uppmanas att betala in 77 kronor och sju öre i moms och hanteringsavgift. Om jag inte gjorde det skulle jag inte få mitt paket. Loggade in nyss för att betala och såg att paketet legat hos Post Nord sedan i början av mars och att momsen är 2kr och sju öre och 75 spänn är avgifter inkl moms på avgiften. Det är ju helt otroligt !
2018-04-06.png

Tillbaka
Topp