Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äh fyfan! 1.5 månader! Helt sjukt ju!Fick prylar från USA i måndags. Ankom Sverige den 16 mars och nu kunde jag hämta på mitt utlämningsställe. Alltså legat 1,5 månad i Sverige, helt kört att handla på eBay utanför EU nu. 2.27 kronor i moms plus hanteringsavgift på 75 kronor
Ja, totalt havererat hela systemet. Har ytterligare prylar jag väntar på också, som jag beställde samtidigt. Får se när de trillar igenom Sen får det vara nog med ebayandet..Äh fyfan! 1.5 månader! Helt sjukt ju!
Ja Ebay är nog bara glömma. Man får väl köra Amazon.uk eller .de istället. Fast är ju inte allt som finns där.Ja, totalt havererat hela systemet. Har ytterligare prylar jag väntar på också, som jag beställde samtidigt. Får se när de trillar igenom Sen får det vara nog med ebayandet..
Ja, får bli EU. Säkert nån som skickar med UPS/DHL men det kostar ju därefter.Ja Ebay är nog bara glömma. Man får väl köra Amazon.uk eller .de istället. Fast är ju inte allt som finns där.
Kan man inte få leverans av nån speditör från Ebay?
Ja det får ju bli så. Tyvärr så är det mycket som inte "ship to Sweden" på Amazon.uk och .de... :-(Ja, får bli EU. Säkert nån som skickar med UPS/DHL men det kostar ju därefter.
Bara låta det ligga så posten får hantera detFick prylar från USA i måndags. Ankom Sverige den 16 mars och nu kunde jag hämta på mitt utlämningsställe. Alltså legat 1,5 månad i Sverige, helt kört att handla på eBay utanför EU nu. 2.27 kronor i moms plus hanteringsavgift på 75 kronor
Betalade moms typ 10e mars och fick paketet i fredags. Så någon vecka till eller två är nog inte orimligt tyvärr.Hej, ni som beställt klockor utanför EU och blivit tagna av postnord med deras nya regler från den 1:e mars. Hur lång tid efter man betalat adm avgift samt moms tog det för era klockor att komma? Min har nämligen varit fast hos de sedan den 16:e mars.
Tack på förhand
tobiasjohansson
Fick (tro det eller ej) ett meddelande idag om att paketet är påväg så imorgon hoppas jag hämta ut det!Betalade moms typ 10e mars och fick paketet i fredags. Så någon vecka till eller två är nog inte orimligt tyvärr.
Ja man kan ju hoppas i alla fall!!!Tänk guldläget för Schenker, Bring, DHL, UPS, Fedex etc att ta marknadsandelar i Sverige nu när Postnord har så extremt dålig publicitet. Inbillar mig att man erbjuds mer och mer alternativa fraktmetoder utöver Postnord vid näthandel.
Det verkar ha blivit vanligare med Schenker vid mindre grejer på Tradera. 59kr för deras "small", vilket också inkluderar försäkring till typ ett par tusenlappar. De har blivit snabbare också, tar ca 2 arbetsdagar för det mesta. Förut tog det ju evigheter kändes det som.Tänk guldläget för Schenker, Bring, DHL, UPS, Fedex etc att ta marknadsandelar i Sverige nu när Postnord har så extremt dålig publicitet. Inbillar mig att man erbjuds mer och mer alternativa fraktmetoder utöver Postnord vid näthandel.
Jaha?Postnord är ju för sköna......
Jag har aldrig någonsin haft en halvdag där jag jobbat inom det privata näringslivet. Det inkluderar åtta år på Ericsson.Jaha?
Den 28april är en lördag, idag är det en vanlig dag(halvdag för kontorsråttor)
Jag har paket som kom 19 mars där jag inte ens fått betala moms än. Tydligen ska de "hanteras manuellt" enligt kundtjänst och det finns ingen beräknad tid för när det kan vara klart. Vietnam-Sverige: 2 dagar, Örebro-Stockholm: ????Mitt paket som kom till Sverige 19 mars beräknas komma fram till mig 2 maj. Det har alltså på riktigt tagit PostNord nästan två månader att tullklarera. Det måste ju vara långsammaste tullklareringen i världen? Folk som skippar paket hit måste ju fundera.
Förhoppningsvis har folk slutat beställa småsaker som nagelfilar från Kina för 20 kr inkl frakt.Beställde från amerikat den 27:e april, anlände idag och fick direkt meddelande om inbetalning samt att de ska göra vad de kan för att leverera den inom en vecka. Verkar ha hänt något?
Fick prylar från USA i måndags. Ankom Sverige den 16 mars och nu kunde jag hämta på mitt utlämningsställe. Alltså legat 1,5 månad i Sverige, helt kört att handla på eBay utanför EU nu. 2.27 kronor i moms plus hanteringsavgift på 75 kronor
Äh fyfan! 1.5 månader! Helt sjukt ju!
Ja, totalt havererat hela systemet. Har ytterligare prylar jag väntar på också, som jag beställde samtidigt. Får se när de trillar igenom Sen får det vara nog med ebayandet..
Ja Ebay är nog bara glömma. Man får väl köra Amazon.uk eller .de istället. Fast är ju inte allt som finns där.
Kan man inte få leverans av nån speditör från Ebay?
Kanske börjar ordna upp sig!Köpte en lupp via EBay från Kina. Gick skitfort utan problem.
Där ser man. Kanske börjar ordna upp sig nu då. Hur fort fick du paketet efter att du betalat avgift och moms?Köpte en lupp via EBay från Kina. Gick skitfort utan problem.
Jag fick ingen avgift eller moms... Lustigt... Men niceDär ser man. Kanske börjar ordna upp sig nu då. Hur fort fick du paketet efter att du betalat avgift och moms?
Vem vet, kanske får mitt paket snart då.
Haha, vilket flyt!Jag fick ingen avgift eller moms... Lustigt... Men nice