• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Fick prylar från USA i måndags. Ankom Sverige den 16 mars och nu kunde jag hämta på mitt utlämningsställe. Alltså legat 1,5 månad i Sverige, helt kört att handla på eBay utanför EU nu. 2.27 kronor i moms plus hanteringsavgift på 75 kronor:D

Ja, totalt havererat hela systemet. Har ytterligare prylar jag väntar på också, som jag beställde samtidigt. Får se när de trillar igenom:) Sen får det vara nog med ebayandet..
Ja Ebay är nog bara glömma. Man får väl köra Amazon.uk eller .de istället. Fast är ju inte allt som finns där.
Kan man inte få leverans av nån speditör från Ebay?

Fick prylar från USA i måndags. Ankom Sverige den 16 mars och nu kunde jag hämta på mitt utlämningsställe. Alltså legat 1,5 månad i Sverige, helt kört att handla på eBay utanför EU nu. 2.27 kronor i moms plus hanteringsavgift på 75 kronor:D
Bara låta det ligga så posten får hantera det

Hej, ni som beställt klockor utanför EU och blivit tagna av postnord med deras nya regler från den 1:e mars. Hur lång tid efter man betalat adm avgift samt moms tog det för era klockor att komma? Min har nämligen varit fast hos de sedan den 16:e mars.
Tack på förhand
tobiasjohansson
Betalade moms typ 10e mars och fick paketet i fredags. Så någon vecka till eller två är nog inte orimligt tyvärr.

Verkar bara bli värre och värre, det tog 1 1/2 månad tills jag fick betala in pengarna. Nu får jag väl vänta två veckor till innan jag kan hämta ut den:D

Tänk guldläget för Schenker, Bring, DHL, UPS, Fedex etc att ta marknadsandelar i Sverige nu när Postnord har så extremt dålig publicitet. Inbillar mig att man erbjuds mer och mer alternativa fraktmetoder utöver Postnord vid näthandel.

Tänk guldläget för Schenker, Bring, DHL, UPS, Fedex etc att ta marknadsandelar i Sverige nu när Postnord har så extremt dålig publicitet. Inbillar mig att man erbjuds mer och mer alternativa fraktmetoder utöver Postnord vid näthandel.
Det verkar ha blivit vanligare med Schenker vid mindre grejer på Tradera. 59kr för deras "small", vilket också inkluderar försäkring till typ ett par tusenlappar. De har blivit snabbare också, tar ca 2 arbetsdagar för det mesta. Förut tog det ju evigheter kändes det som.

Ah, och idag lyckades dom köra ut skiten när jag inte var hemma. Utlämningsstället 100m bort var paketet inte på utan det gick tillbaka till terminalen....

F47C5360-BA9B-4CDA-A986-C63C028A246F.jpeg
Postnord är ju för sköna......

Mitt paket som kom till Sverige 19 mars beräknas komma fram till mig 2 maj. Det har alltså på riktigt tagit PostNord nästan två månader att tullklarera. Det måste ju vara långsammaste tullklareringen i världen? Folk som skippar paket hit måste ju fundera.

Mitt paket som kom till Sverige 19 mars beräknas komma fram till mig 2 maj. Det har alltså på riktigt tagit PostNord nästan två månader att tullklarera. Det måste ju vara långsammaste tullklareringen i världen? Folk som skippar paket hit måste ju fundera.
Jag har paket som kom 19 mars där jag inte ens fått betala moms än. Tydligen ska de "hanteras manuellt" enligt kundtjänst och det finns ingen beräknad tid för när det kan vara klart. Vietnam-Sverige: 2 dagar, Örebro-Stockholm: ????

Ja nu fick jag mess om att betala armband från USA som jag tippar på att dom haft i ca 2 veckor. Kunde inte spåra längre än att det skickades från USA den 14e. Nu lär det väl ta 2 veckor till innan man får det... Vad f*n håller dom på med?

Vad gissar vi på hur lång tid det här kommer ta? Det är alltså en klocka i :D
IMG_9586.PNG

Beställde från amerikat den 27:e april, anlände idag och fick direkt meddelande om inbetalning samt att de ska göra vad de kan för att leverera den inom en vecka. Verkar ha hänt något?

Hos mig har de tagit för vana att bara ställa sakerna utanför min dörr i trapphuset om det inte får plats i brevinkastet och jag inte är hemma. Känns inte helt säkert kan jag känna. Jag har turen att bo i ett trapphus där jag är tjenis med samtliga grannar men tänker att alla kanske inte har den förmånen.
Ponera att paketet försvinner, vem står ansvarig?

Äh fyfan! 1.5 månader! Helt sjukt ju!

Ja, totalt havererat hela systemet. Har ytterligare prylar jag väntar på också, som jag beställde samtidigt. Får se när de trillar igenom:) Sen får det vara nog med ebayandet..

Ja Ebay är nog bara glömma. Man får väl köra Amazon.uk eller .de istället. Fast är ju inte allt som finns där.
Kan man inte få leverans av nån speditör från Ebay?

Köpte en lupp via EBay från Kina. Gick skitfort utan problem.

Jag använde Posten Värde ungefär en gång i veckan under närmare 10 års tid på mitt gamla jobb. Faktiskt inte ett enda problem. Inget försvann någonsin, track-nr var stämde alltid överens med verkligheten, inga större förseningar och inga paket vart någonsin brutna. Vad i hela fridens namn skedde sedan?
PostNord eller snarare den nya organisationen har fullkomligt slaktat en verksamhet som historiskt har fungerat väl.

Tillbaka
Topp