• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

5A843B15-0664-4766-A313-7E2DD7B4E4CB.jpeg
F1594CB6-CEB6-43AC-B87F-63068098C7D5.jpeg

Inte nog med att de skickat runt mitt paket i Västsverige i över en vecka, det kom fram mosat också.

Paket från Japan till Sverige -> 2 (!) dagar med EMS.
Paketet är nu under tullklaration. Har man tur kanske jag får hem paketet innan sommaren är slut? :)

Paket från Japan till Sverige -> 2 (!) dagar med EMS.
Paketet är nu under tullklaration. Har man tur kanske jag får hem paketet innan sommaren är slut? :)
Nu ska vi inte vara för optimistiska. Dels på grund av att svensk sommar rent tekniskt redan kan vara slut, men också för att du ännu inte gett Postnord en ordentlig chans att slarva bort ditt paket ;)

Nu ska vi inte vara för optimistiska. Dels på grund av att svensk sommar rent tekniskt redan kan vara slut, men också för att du ännu inte gett Postnord en ordentlig chans att slarva bort ditt paket ;)

Haha, ja du har rätt. Hösten är ju redan här.
Ångrar att jag var dumsnål och valde bort DHL som fraktalternativ. Min fru brukar få en del paket från Japan och det har aldrig handlat mer om ett par extra dagar i förseningar. Men då är varorna hon tar emot enbart gåvor (på riktigt) om det har någon betydelse för handläggningstiden.

Tills någon seriös förändring sker så beställer jag inget utanför EU. Vi kan lugnt konstatera att vi har icke existerande post-tjänst (fungerar någorlunda inrikes förvisso, synd bara att det finns fler länder än Sverige).

Det som tar tid (tyvärr) är tullklarationen :/

Ja, har läst om rena skräckhistorier där paketen legat hos Postnord i flera månader.
Men nu när Postnord ingått ett avtal med Wish kanske hanteringen inte släpar efter lika mycket.
Någon som vet om avin bara skickas ut pappersledes eller om man även får den elektroniskt? Jag har Postnords app i telefonen.

Ändå kul att Postnord själva verkar vara optimistiska ;

Hur lång är transporttiden?
Generellt kommer de flesta inrikes försändelser fram inom 1-3 vardagar från det att de lämnats in till oss. Försändelser som skickats från och till utlandet tar i regel lite längre tid på sig, beroende på avståndet mellan länderna och om försändelsen måste passera tullen.

Ja, har läst om rena skräckhistorier där paketen legat hos Postnord i flera månader.
Men nu när Postnord ingått ett avtal med Wish kanske hanteringen inte släpar efter lika mycket.
Någon som vet om avin bara skickas ut pappersledes eller om man även får den elektroniskt? Jag har Postnords app i telefonen.
Jag väntade 2 veckor. Ca 5 arbetsdagar efter att ha betalat tull + moms kunde jag hämta paketet!

Om det inte finns ett alternativ att välja tex DHL eller liknande, skickas det per automatik via postnord då?
Har beställt från Kina via EBay! :)

Jag har väntat på paket nu 2018-05-30. Resan till Sverige gick på 2 dagar.
Men sen 2018-06-01 har den legat i Sverige utan några ytterligare besked!
Blir kul med ny klocka till Jul i alla fall, förhoppningsvis, kanske! :banghead:

Jag har väntat på paket nu 2018-05-30. Resan till Sverige gick på 2 dagar.
Men sen 2018-06-01 har den legat i Sverige utan några ytterligare besked!
Blir kul med ny klocka till Jul i alla fall, förhoppningsvis, kanske! :banghead:
Hur fungerar det med returrätt när paketet ligger flera månader hos postnord?
Börjar den gälla när paketet väl är uthämtat?

Hur fungerar det med returrätt när paketet ligger flera månader hos postnord?
Börjar den gälla när paketet väl är uthämtat?
Inte en aning faktiskt! Det är inget som är aktuellt i den här affären.
Men jag är mer inne på antingen mosat paket eller inget paket av de jag läst/hört senaste tiden....

Tillbaka
Topp