Luppen kostade inte så mkt så de kanske bara sket i det... Eller så kommer det en räkning. Vet inteHaha, vilket flyt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Luppen kostade inte så mkt så de kanske bara sket i det... Eller så kommer det en räkning. Vet inteHaha, vilket flyt!
Ja det kan ju vara så. Känns ju som hela upplägget är gjort för att folk ska undvika att köpa billiga saker då det alltid kommer att kosta minst 75 spänn.Luppen kostade inte så mkt så de kanske bara sket i det... Eller så kommer det en räkning. Vet inte
Tycker det är bra att det blir dyrt att handla billigt skräp. Som vanligt var kanske inte hela kedjan genomtänkt men ändå. Just en sådan lupp jag ville ha var märkligt svår att få tag på så hade inte så mkt val, men det är ju vettigt om jag blir straffad för att jag pissar på miljön bara för att få en luppjävel...Ja det kan ju vara så. Känns ju som hela upplägget är gjort för att folk ska undvika att köpa billiga saker då det alltid kommer att kosta minst 75 spänn.
Förutom att staten såklart såg en massa missade skattemiljoner. Verkar ju inte bli så mycket dock...
Jo men jag håller med faktiskt. Den här hetsen att köpa billigt slit och släng skräp från Asien är inte hållbart. Har inte så jättemycket emot att betala. Men att det ska ta sån tid stör mig väldigt mycket. Men visst, kan jag välja DHL eller UPS och betala lite mer frakt så kommer jag ju göra det...Tycker det är bra att det blir dyrt att handla billigt skräp. Som vanligt var kanske inte hela kedjan genomtänkt men ändå. Just en sådan lupp jag ville ha var märkligt svår att få tag på så hade inte så mkt val, men det är ju vettigt om jag blir straffad för att jag pissar på miljön bara för att få en luppjävel...
Vad gissar vi på hur lång tid det här kommer ta? Det är alltså en klocka i
Landade idag, inom en vecka dessutom. Kul!Beställde från amerikat den 27:e april, anlände idag och fick direkt meddelande om inbetalning samt att de ska göra vad de kan för att leverera den inom en vecka. Verkar ha hänt något?
Snyggt. Jag har ett paket som också anlänt postnord 2a maj. Inte ett ljud om det paketet än dock :/30 april - 4 maj. Japan - Sverige, 'standard international' frakt. Pluspoäng från mitt håll
Jag fick vänta 1 månad.Har ett paket som ligger och väntar på att tullas sedan den 7 maj. Börjar bli redigt trött på det här. Kundtjänst har inga svar att ge. Har någon någon slag erfarenhet av hur lång tid man får vänta?
Helt sjuk !!!Jag fick vänta 1 månad.
Jaha, alltså ingen idé att beställa något utanför EU längre!Jag väntar fortfarande. Betalade i början av Mars.
Två månader för mig.Har ett paket som ligger och väntar på att tullas sedan den 7 maj. Börjar bli redigt trött på det här. Kundtjänst har inga svar att ge. Har någon någon slag erfarenhet av hur lång tid man får vänta?
Problemet är att jag inte ens fått något att betala än...Två månader för mig.
Först när du betalat börjar själva handläggningen. Så ett par tre veckor efter betalning brukar det dunka in
Det är det som kommer att få tid. Vissa verkar få betalningen snabbt, men i väldigt många fall dröjer betalningsanmodan länge. Efter den är det bara 2-3 veckor kvarProblemet är att jag inte ens fått något att betala än...
Problemet är att jag inte ens fått något att betala än...
Tyvärr inte. Aja. Det är väl bara att vänta. Bara att köra via FedEx eller DHL i fortsättningen från utlandet.Kolla om det finns på https://moms.postnord.se/
De strävar ju efter att momsen ska betalas vid köpet, så på sikt så kommer det nog att bli liknande lösningar för alla lite större aktörer.Nu har postnord kommit överens med Wish och tagits bort avgiften. Hur tror ni det kommer bli för övriga siter som tex eBay?
Helt klart intressant att se. Mängden paket från t.ex. Wish måste vara ENORMT många!Nu har postnord kommit överens med Wish och tagits bort avgiften. Hur tror ni det kommer bli för övriga siter som tex eBay?
Nu ver jag inte riktigt he wish fungerar under huven men på eBay är det ju enskilda försäljare..... Ska varje enskild säljare behöva anpassa priser med momsen?De strävar ju efter att momsen ska betalas vid köpet, så på sikt så kommer det nog att bli liknande lösningar för alla lite större aktörer.
Sannolikt kommer de väl överens med eBay som lägger på en krona eller två utifall leveransen ska till Sverige? Känns som den lättaste lösningen!Nu ver jag inte riktigt he wish fungerar under huven men på eBay är det ju enskilda försäljare..... Ska varje enskild säljare behöva anpassa priser med momsen?
Låter en aning komplext. Just let it go!Sannolikt kommer de väl överens med eBay som lägger på en krona eller två utifall leveransen ska till Sverige? Känns som den lättaste lösningen!
Läste slarvigt, nämnde de något om momsen?Nu har postnord kommit överens med Wish och tagits bort avgiften. Hur tror ni det kommer bli för övriga siter som tex eBay?
Mjo, håller med - dock var väl anledningen att de införde avgiften från början att det kom en mängd paket som vida översteg deras kapacitet och det var en av anledningarna till "att Postnords service inte nått upp till.." yada yada.Låter en aning komplext. Just let it go!