• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Hur fungerar det med returrätt när paketet ligger flera månader hos postnord?
Börjar den gälla när paketet väl är uthämtat?

Och hur fungerar det om Postnord skickar ut paketet till utlämningsstället men tar tid på sig att skicka ut betalningsavin? Det är väl så att paketen skickas tillbaka till sändaren om ingen hämtat ut inom två veckor?

Postnord levererar över förväntan! Fick paketet idag. Momsen var jag beredd på men hanteringsavgiften ska jag väl inte betala om det är EMS (värde) från Japan?

"Eftersom du troligen har ett avtal med din avsändare om att den vara du köpt ska vara levererad inom en viss tid, så kan de hjälpa dig med en återbetalning eller skicka en nya vara. Här ifrån kan vi tyvärr inte från mer information om vad som hänt, varför det dröjer, skynda på processen eller göra något mer tyvärr. Eftersom det har tagit så här pass lång tid så skulle jag säga att det någon som gått fel i det här fallet, Jag är ledsen för det"

Alltså vad är det för skojare vi har att göra med? Kan inte ge några som helst svar utan gissar lika mycket som jag.

Sitter även jag i samma båt . Har väntat sedan 26 maj . Har ringt 5-6 gånger och mailat men som ni andra redan varit inne på så får man aldrig några svar eller någon
hjälp. Fick detta svar idag via mail "Försändelsen är klar hanterad och kommer att skickas till dig så snart som möjligt." Den var färdighanterad redan 8/6 men har inte hört ett ljud än , finns inte på https://moms.postnord.se och jag har inte fått någon inbetalning.
Skapligt trött man blir på Postnord ! Den enda ljusningen nu om man får säga så är att man inte sitter själv i båten vilket i alla fall tyder på att man kanske kan ha chans att få hem paketet , annars hade man tagit för givet att det var borttappat .

Sitter även jag i samma båt . Har väntat sedan 26 maj . Har ringt 5-6 gånger och mailat men som ni andra redan varit inne på så får man aldrig några svar eller någon
hjälp. Fick detta svar idag via mail "Försändelsen är klar hanterad och kommer att skickas till dig så snart som möjligt." Den var färdighanterad redan 8/6 men har inte hört ett ljud än , finns inte på https://moms.postnord.se och jag har inte fått någon inbetalning.
Skapligt trött man blir på Postnord ! Den enda ljusningen nu om man får säga så är att man inte sitter själv i båten vilket i alla fall tyder på att man kanske kan ha chans att få hem paketet , annars hade man tagit för givet att det var borttappat .
Mitt är fast sedan den 7 maj så du är definitivt inte ensam...

Bankar huvudet i väggen! Evinnerliga telefonköer, paket som skickas fel, paket som inte dyker upp. Är det bara jag som har otur eller är det något som händer på postnord just nu? Inte ens paket som skickas inom EU kommer fram under en månad! Jag har ett paket med ett sketet plastglas till en av mina klockor som legat hos tullen i 9dagar. Någon som vet om man kan åka och hämta ut paket på terminalen? Det är 50min enkel väg dit från mig, men det är det värt. Sitter just nu i telefon kö, det har gått cirka 10nummer på en halvtimme, jag har just nu plats 35 :p *aaaarrrrgghhhh* :wtf::mad::banghead:

Bankar huvudet i väggen! Evinnerliga telefonköer, paket som skickas fel, paket som inte dyker upp. Är det bara jag som har otur eller är det något som händer på postnord just nu? Inte ens paket som skickas inom EU kommer fram under en månad! Jag har ett paket med ett sketet plastglas till en av mina klockor som legat hos tullen i 9dagar. Någon som vet om man kan åka och hämta ut paket på terminalen? Det är 50min enkel väg dit från mig, men det är det värt. Sitter just nu i telefon kö, det har gått cirka 10nummer på en halvtimme, jag har just nu plats 35 :p *aaaarrrrgghhhh* :wtf::mad::banghead:
Flera paket försvunna eller återsända utan anledning, moms inom EU och två månaders väntetid från England... Postnord är ett svart hål...

Köpte mig en Vostok 27 april. Fick meddelande att den "tulldeklareras", vilket är Postnords kodord för att den ligger i en hög någonstans och samlar damm. Jag väntar än ifall någon undrar.:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::bawling::bawling::bawling::bawling:

Så, 1 timma och 45min senare så är beskedet att de kommer i nästa vecka. Samma besked som jag fick förra veckan.

En annan intressant grej var att jag skickade en klocka rek:at som jag sålt på K&S i måndags. Den hamnade i fel stad, känns ju tryggt när man skickar dyrare grejer och betalar extra för säkerhet.

Köpte något av en graalklocka den 22/6, inte svindyr men ingen information än och jag börjar bli orolig. Den skall komma från Italien.

Köpte mig en Vostok 27 april. Fick meddelande att den "tulldeklareras", vilket är Postnords kodord för att den ligger i en hög någonstans och samlar damm. Jag väntar än ifall någon undrar.:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::bawling::bawling::bawling::bawling:
Jag har en som ligger sedan 6 maj. Efter två timmars telefonkö fick jag svaret att den "tullhanteras manuellt" och därför det tagit så lång tid. Och något svar om när jag kunde få paketet kunde dom heller inte ge. Det är helt sjukt.

Jag har en som ligger sedan 6 maj. Efter två timmars telefonkö fick jag svaret att den "tullhanteras manuellt" och därför det tagit så lång tid. Och något svar om när jag kunde få paketet kunde dom heller inte ge. Det är helt sjukt.

Jag kanske inte skall gnälla över att mitt brev legat i nio dagar :p

Posten har ju aldrig varit helt att lita på men jag tycker att den senaste månaden har de blivit katastrofalt usla.

Det är nästan så att den största frustrationen inte ligger i att man får vänta utan att man inte får någon hjälp över huvud taget och att man inte ens kan få veta om paketet är borttappat eller "bara" försenat.
Paketet som jag väntar på är från Kanada samtidigt så trillar mina Kina paket in ett efter ett ,man kan fundera vad det beror på ?
Tydligen många paket som är förtullade och klara som ändå inte skickas vidare vilket är helt obegripligt. Man undrar hur många som är drabbade av detta dvs har väntat en månad eller mer och var alla dessa paket ligger och väntar.
För er som inte redan sett denna:

Det intressanta börjar 16:37 in i klippet , som sagt vi är nog inte ensamma i alla fall.

Nu körde postnord förbi, mitt framför näsan, ringde varken på eller stannade. Fick precis ett sms att paketet finns att hämta i lokala matbutiken. Skit!

Tre veckor, inget paket. Men nu är det visst utlämnat & kvitterat nånstans. Men postnord kan inte säga var.. Bara att jag måste kontakta säljaren och be de kolla och sen upprätta ett ärende hos dem. Om det kräver en signatur måste de väl kunna se var det har lämnats. :banghead::banghead:

Har man sändningnummret kan man väl gå in på postnord.se och söka sändningen och om jag inte minns helt fel så brukar det stå vem som mottagit sändningen och vid vilken tid.

Nope, står ingenting mer än att den är utlämnad och klockslag. Snackade med postnords kundtjänst. Ska gå förbi närmsta kontor och kolla strax.

Vi skickar paket via postnord varje dag och om paketet är utlämnat så skall en signatur/namn finnas, om det är utlämnat så måste de väl veta var paketet är utlämnat de måste väl lämnat ut det på en adress. Postnord "need I say more".
Hoppas det löser sig och att paketet kommer tillrätta.

Fick faktura att betala moms och tull vilket jag gjorde omgående. Fakturan kom 3 månader efter att paketet har kommit till Sverige. Nästa dag läser jag i appen att paketet är skickat tillbaka till ursprungslandet. No words. Kontaktade postnord och deras svar var att betalningen kom in för sent...

Fick faktura att betala moms och tull vilket jag gjorde omgående. Fakturan kom 3 månader efter att paketet har kommit till Sverige. Nästa dag läser jag i appen att paketet är skickat tillbaka till ursprungslandet. No words. Kontaktade postnord och deras svar var att betalningen kom in för sent...

Mycket trist att höra. Jag fick min faktura ca ett par veckor efter att jag hämtade ut paketet (betalade på plats), men tre månader är ju... helsjukt. Om PN vet att hanteringstiderna är extremt långa så borde ju även reglerna för hur länge paketet ligger kvar hos utlämningstället justeras.

Mycket trist att höra. Jag fick min faktura ca ett par veckor efter att jag hämtade ut paketet (betalade på plats), men tre månader är ju... helsjukt. Om PN vet att hanteringstiderna är extremt långa så borde ju även reglerna för hur länge paketet ligger kvar hos utlämningstället justeras.

Postnord borde själva stå för alla kostnader om deras hanteringstider är längre än 1 vecka, kan man tycka. Det är pinsamt hur dåliga postnord har blivit, som kund hos postnord både i Danmark och Sverige kan jag säga att det fungerar dåligt i båda länderna - och jag tycker det blir sämre för varje dag som går.

Såg fram emot försändelsen och nu ska man leta igen efter samma sak. Det är det jobbigaste. Lite kusligt att de kommer undan med detta. Inget man kan göra liksom.

postnord.jpg

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Tillbaka
Topp