• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Postnord begår långsamt självmord men jag tror slutfasen kan gå snabbt. Det är pinsamt när man säljer prylar inom Europa till skyhög frakt och så kommer det fram en månad senare. ”Sorry, I have contacted the Swedish post service bla bla”. Det håller inte.

Postnord begår långsamt självmord men jag tror slutfasen kan gå snabbt. Det är pinsamt när man säljer prylar inom Europa till skyhög frakt och så kommer det fram en månad senare. ”Sorry, I have contacted the Swedish post service bla bla”. Det håller inte.
Det pinsamma är väl att det har funkat att beställa billiga kina-prylar som postnord har varit tvingade att distribuera gratis pga något uråldrigt avtal baserat på Europas dåliga samvete från Opiumkrigen.

Det pinsamma är väl att det har funkat att beställa billiga kina-prylar som postnord har varit tvingade att distribuera gratis pga något uråldrigt avtal baserat på Europas dåliga samvete från Opiumkrigen.
Är väl snarare sossetantens fel att allt oavsett värde ska momshanteras. Tidigare gick det momsfritt under 350kr eller vad det nu var.

Börjar kännas som groundhog day här. Men round two.
Samma sak, paket levererat, men inte till mig. Och de vägrar uppge om det har kommit till den lokala posten eller nån annan person. Och inte heller om dom kan kontakta föraren om vem han lämnade det till eller något i hänvisning till GDPR. :hilarious::hilarious:

Börjar kännas som groundhog day här. Men round two.
Samma sak, paket levererat, men inte till mig. Och de vägrar uppge om det har kommit till den lokala posten eller nån annan person. Och inte heller om dom kan kontakta föraren om vem han lämnade det till eller något i hänvisning till GDPR. :hilarious::hilarious:

Byråkrati när den är som bäst. Tråkigt att höra.

Klickade hem en klocka från c24 för ca 2v sedan. Säljaren skickade den från Luxembourg med Luxpost (rek såklart) som tyvärr hamnade hos postnord :(
Klockan har nu suttit nånstans i Sverige i en vecka utan att postnord vet vart den är.
Som grädde på moset så får ju inte säljaren betalt förens jag plockat ut paketet.

Jag brukar undvika de som pesten så långt det bara går, men ibland så råkar de ändå få fäste.
Jävla skitbolag ända upp från ”ledning”gruppen ner till tattarna som sorterar.

Kan inte påstå att jag är extremt påläst vad gäller Opium men att allt är sossarnas fel vet vi ju.
Det var ju de direktiven som fick PostNord att haverera. Vad hände med ställtid? Det är ändå posten vi snackar om. Viktiga grejer, speciellt för oss.

Förra sommaren väntade jag tre månader på ett paket från Frankrike. Efter att varit borta från radarn två månader kunde jag följa hur det valsade runt i Europa ytterligare en (då skulle man haft lite opium för nerverna). Jag tror inte att det bara är vårt postväsende som är i förvirring. Men det finns ju sossar lite varstans... :D

Idag när jag skulle till jobbet och öppnade dörren för att möta världen, så fladdrade det till. "Nämen en papperslapp". Plockar upp den från marken pga morgontrött och inte riktigt med, vet inte varför jag skulle bry mig om en papperslapp tidigt på morgonkvisten. Visar sig vara en AVI, till mig av alla personer. Kul att de är så noggranna på Postnord...

Suck

Tullhantering på sommaren av postnord.

Snart två veckor har gått utan att de klarat av att tulla in ett brev med endlinks till ett värde av 800kr... hur svårt kan det vara?

Amatörernas amatörer

Suck

Tullhantering på sommaren av postnord.

Snart två veckor har gått utan att de klarat av att tulla in ett brev med endlinks till ett värde av 800kr... hur svårt kan det vara?

Amatörernas amatörer

Två veckor....

giphy.gif

Min Vostok "tullhanterades" i 10 veckor.:wtf:

Förra sommaren väntade jag tre månader på ett paket från Frankrike. Efter att varit borta från radarn två månader kunde jag följa hur det valsade runt i Europa ytterligare en (då skulle man haft lite opium för nerverna). Jag tror inte att det bara är vårt postväsende som är i förvirring. Men det finns ju sossar lite varstans... :D
Fyyyfan 3MÅN
Sjukt att det inte ens går att stämma de.

Fyyyfan 3MÅN
Sjukt att det inte ens går att stämma de.

Stämma fransk myndighet..? jag dricker hellre lut.

För 20 år sedan hade jag köpt 1 kl sovvagn på nattåget från Paris och när jag kom ombord låg det redan en kärring i min slaf. Det visade sig att hela tåget var dubbelbokat och konduktören bara skrattade. Jag fick sitta restaurangen hela resan och bevaka min plats som en tiger. Väl hemma fick jag hjälp av fransktalande vän (byråkrat i Bryssel) med att skriva en claim. Det var helt j-a omöjligt... bara att lägga ned.

Stämma fransk myndighet..? jag dricker hellre lut.

För 20 år sedan hade jag köpt 1 kl sovvagn på nattåget från Paris och när jag kom ombord låg det redan en kärring i min slaf. Det visade sig att hela tåget var dubbelbokat och konduktören bara skrattade. Jag fick sitta restaurangen hela resan och bevaka min plats som en tiger. Väl hemma fick jag hjälp av fransktalande vän (byråkrat i Bryssel) med att skriva en claim. Det var helt j-a omöjligt... bara att lägga ned.

Tänkte att man skulle stämma postnord.
Det är ju de som inte levererar i det här fallet, varan hålls ju i deras lokaler trots att det finns en ”skälig” tid för vad det ska ta från A-B
Dessutom är det ju helt puckar att de hanterar EU-post och Kina-post i samma maskiner(eller vad fan det nu än är)

Tänkte att man skulle stämma postnord.
Det är ju de som inte levererar i det här fallet, varan hålls ju i deras lokaler trots att det finns en ”skälig” tid för vad det ska ta från A-B
Dessutom är det ju helt puckar att de hanterar EU-post och Kina-post i samma maskiner(eller vad fan det nu än är)
De blandas inte.

Jag beställer ofta varor och Best Transport har övertygat mest om man slår ihop: service, väntetid, ser vart chauffören är på karta osv...

Jag beställer ofta varor och Best Transport har övertygat mest om man slår ihop: service, väntetid, ser vart chauffören är på karta osv...

Vad ger dem för försäkring till privatpersoner?

Använder dem själv i jobbet och dem är stabila. Men brukar ju oftast skilja i vad man får som privat/företag.

En god vän i Norge ville att jag skulle hjälpa henne att sälja en TH Aquaracer.
Hon skickade klockan och extra länkbitar rek i ett vadderat kuvert.

Klockan hamnade i tullen och jag betalade moms osv. 5 veckor senare ( i går) hämtade jag ut försändelsen, upptäckte genast att kuvertet var helt platt.
Ingen klocka, inga länkbitar men ett litet hål som någon hade petat upp och plockat ut innehållet.

Jag tog några bilder på det tomma kuvertet och den stackars flickan på ICA som lämnade ut fösändelsen.

Surt som fan att man inte kan skilja på mitt och ditt, ska bli intressant att se hur Norska postväsendet agerar.

Tillbaka
Topp