Omega87
Silver
Vad skönt att det löste sig!Conrad.se har skickat ett nytt paket med samma innehåll.
Det ursprungliga paketet står fortfarande med samma status, ankommen till lokal distributionsterminal = borta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad skönt att det löste sig!Conrad.se har skickat ett nytt paket med samma innehåll.
Det ursprungliga paketet står fortfarande med samma status, ankommen till lokal distributionsterminal = borta.
Ridå.Hörde nyss att postnord inte lyckats leverera förtidsrösterna i tid...
Det låter som ett dåligt skämt eller kanske är det ett försök från ryssland att skada förtroendet för valet. Men eftersom det gäller just postnord är det säkert sant!
Hörde nyss att postnord inte lyckats leverera förtidsrösterna i tid...
Det låter som ett dåligt skämt eller kanske är det ett försök från ryssland att skada förtroendet för valet. Men eftersom det gäller just postnord är det säkert sant!
Ja man kan ju alltid hoppas!Kanske denna fadäs som drabbar politikerna på ett begripligt sätt får dem att göra något åt Postnord.
Bra Jabla. Det är viktigt att även solskenshistorierna kommer framSkickade en klocka inrikes i vanligt vadderat kuvert med brevporto, kom fram ordentligt dagen efter.
Jajamen, slutskattebeskedet med generös kvarskatt levererade PostNord klanderfritt i veckanBra Jabla. Det är viktigt att även solskenshistorierna kommer fram
OCH (värst av allt och mest frustrerande) det finns inget att göra åt det! Ingen överinstans att klaga till.Beställde ett verktyg från Dagaz i Hong Kong den 2/8. 13/8 kan jag läsa att paketet tullklareras av postnord. Tänker vad skönt, då dröjer det väl bara någon vecka till innan det kommer, men icke. Idag bestämde jag mig för att se om jag fått någon uppdatering i appen om paketet, då står det att det returneras. Vad i helvete, tänker jag, och slår ett meddelande till supporten om detta.
"Den returneras för att du inte betalt momsavin, vi beklagar om du inte fått den" - Jag har inte fått någon avi, så jag talar om detta för supporttomten och frågar hur denna avi levererats, och varför jag inte fått någon påminnelse eller notis i appen.
"Du får ingen notis i appen då den inte skannas i vårt system, det ska ha skickats en påminnelseavi - båda avierna har skickats till din brevlåda"
Så, postnordsjävlarna har alltså misslyckats med att leverera inte en, utan två betalningsavier till mig, och nu är paketet på nån båt tillbaks till Hong Kong, jag blir så trött.
Beställde ett verktyg från Dagaz i Hong Kong den 2/8. 13/8 kan jag läsa att paketet tullklareras av postnord. Tänker vad skönt, då dröjer det väl bara någon vecka till innan det kommer, men icke. Idag bestämde jag mig för att se om jag fått någon uppdatering i appen om paketet, då står det att det returneras. Vad i helvete, tänker jag, och slår ett meddelande till supporten om detta.
"Den returneras för att du inte betalt momsavin, vi beklagar om du inte fått den" - Jag har inte fått någon avi, så jag talar om detta för supporttomten och frågar hur denna avi levererats, och varför jag inte fått någon påminnelse eller notis i appen.
"Du får ingen notis i appen då den inte skannas i vårt system, det ska ha skickats en påminnelseavi - båda avierna har skickats till din brevlåda"
Så, postnordsjävlarna har alltså misslyckats med att leverera inte en, utan två betalningsavier till mig, och nu är paketet på nån båt tillbaks till Hong Kong, jag blir så trött.
Drygt. Hoppas paketet hittar fram!Kan detta stämma?
Om avsändaren skickat med lokal posttjänst (USPS, Royal Mail) har jag varit med om samma. Inte säkert att PostNord då ens får veta att det ska vara spårbart utan spårningen sker då via USPS/RMs hemsida (som sannolikt då stannar vid svenska gränsen). Sjukt irriterande oavsettKan detta stämma?
TackDrygt. Hoppas paketet hittar fram!
Tack! Då vet jag Blev så förvånad bara för jag har aldrig sett det innan och paketet skall vara skickat spårbart.Om avsändaren skickat med lokal posttjänst (USPS, Royal Mail) har jag varit med om samma. Inte säkert att PostNord då ens får veta att det ska vara spårbart utan spårningen sker då via USPS/RMs hemsida (som sannolikt då stannar vid svenska gränsen). Sjukt irriterande oavsett
Fan så störigt. Bra att @aximand kunde sprida lite ljus i frågan. Kanske kunde deras posttjänster informera om det.Tack
Jag har aldrig varit med om att ett paket slutar att spåras när det kommer hit bara. Har ett annat paket med en för mig lite finare klocka men den står det ”Toftanäs” när man spårar det hos postnord. Försöker jag spåra paketet jag frågade postnord om så står det bara anlänt i Sverige hos söktjänsten och inte registrerat hos postnord.
Vet inte om det är handovern som inte riktigt är 100 eller vad det är som orsakar problemet... Man kan tycka att det borde finnas ett samarbete för spårning men då kanske tråden skulle heta PostWorld och inte PostNordTack! Då vet jag Blev så förvånad bara för jag har aldrig sett det innan och paketet skall vara skickat spårbart.
Det har hänt mig med. Jaja tänkte jag och gick och hämtade ut det. Sen några veckor senare hade jag ett ytterligare hempaket och jag råkade utav ren slump gå förbi min brevlåda när bilen kom och fick det då i näven när jag frågade om han hade ett paket till mig Misstänker att de inte orkade hoppa ur bilen och gå fem meter för att ringa påFörsta gången jag råkar ut för detta men postnord har försökt leverera paket (nej, min fru har varit hemma hela dagen) och misslyckades med uppdraget hävdade de. Suck.
Det har hänt mig med. Jaja tänkte jag och gick och hämtade ut det. Sen några veckor senare hade jag ett ytterligare hempaket och jag råkade utav ren slump gå förbi min brevlåda när bilen kom och fick det då i näven när jag frågade om han hade ett paket till mig Misstänker att de inte orkade hoppa ur bilen och gå fem meter för att ringa på
Råkat ut för samma sak plus så fick jag inte deras avisering. I och med att den inte var spårbar i Sverige (men det var den utomlands) så kunde jag inte veta var den fanns. Postnord kunde heller inte svara mig var den fanns i och med den inte var spårbar i Sverige. Jag fick snällt vänta på påminnelsen som kom två veckor senareFörsta gången jag råkar ut för detta men postnord har försökt leverera paket (nej, min fru har varit hemma hela dagen) och misslyckades med uppdraget hävdade de. Suck.
Tack
Jag har aldrig varit med om att ett paket slutar att spåras när det kommer hit bara. Har ett annat paket med en för mig lite finare klocka men den står det ”Toftanäs” när man spårar det hos postnord. Försöker jag spåra paketet jag frågade postnord om så står det bara anlänt i Sverige hos söktjänsten och inte registrerat hos postnord.
Paket med utkörning orsakar mera problem för mej än servicen den tillför. Jag brukar tappa två eller tre dagar på detta. Det är det gamla vanliga "försökt leverera paket" sen ska paketet skickas söderut i Svärje till en distributionsterminal för att "göras om" till en pakettyp man kan hämta ut själv på paketombud och sedan upp genom landet igen...Första gången jag råkar ut för detta men postnord har försökt leverera paket (nej, min fru har varit hemma hela dagen) och misslyckades med uppdraget hävdade de. Suck.
Känns som att mycket skulle lösas om man bara fick det till ombud på en gång..Paket med utkörning orsakar mera problem för mej än servicen den tillför. Jag brukar tappa två eller tre dagar på detta. Det är det gamla vanliga "försökt leverera paket" sen ska paketet skickas söderut i Svärje till en distributionsterminal för att "göras om" till en pakettyp man kan hämta ut själv på paketombud och sedan upp genom landet igen...
Exakt, men när man får paket från Tyskland och England ingår ofta hemkörning. Jag vet inte om det är mera tradition där eller om avsändaren ser det som att de bjuder på en liten service för bekvämlighetens skull. Och "riktiga" företag som inte har privatpersoner som primär kundgrupp skickar ofta sina paket som riktiga företagspaket med utkörning.Känns som att mycket skulle lösas om man bara fick det till ombud på en gång..
Paket med utkörning orsakar mera problem för mej än servicen den tillför. Jag brukar tappa två eller tre dagar på detta. Det är det gamla vanliga "försökt leverera paket" sen ska paketet skickas söderut i Svärje till en distributionsterminal för att "göras om" till en pakettyp man kan hämta ut själv på paketombud och sedan upp genom landet igen...
Mjo, mina kamrater i England har dessutom generellt en Concierge som kan ta emot pakten oavsett storlek. Kanske vore något att styra upp i Sverige?Exakt, men när man får paket från Tyskland och England ingår ofta hemkörning. Jag vet inte om det är mera tradition där eller om avsändaren ser det som att de bjuder på en liten service för bekvämlighetens skull. Och "riktiga" företag som inte har privatpersoner som primär kundgrupp skickar ofta sina paket som riktiga företagspaket med utkörning.