• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

hooods

Panerai
2-Faktor
Hörde nyss att postnord inte lyckats leverera förtidsrösterna i tid...:banghead:

Det låter som ett dåligt skämt eller kanske är det ett försök från ryssland att skada förtroendet för valet. Men eftersom det gäller just postnord är det säkert sant!
Ridå.
DSC_0904.JPG
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Hörde nyss att postnord inte lyckats leverera förtidsrösterna i tid...:banghead:

Det låter som ett dåligt skämt eller kanske är det ett försök från ryssland att skada förtroendet för valet. Men eftersom det gäller just postnord är det säkert sant!

Kanske denna fadäs som drabbar politikerna på ett begripligt sätt får dem att göra något åt Postnord.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Beställde ett verktyg från Dagaz i Hong Kong den 2/8. 13/8 kan jag läsa att paketet tullklareras av postnord. Tänker vad skönt, då dröjer det väl bara någon vecka till innan det kommer, men icke. Idag bestämde jag mig för att se om jag fått någon uppdatering i appen om paketet, då står det att det returneras. Vad i helvete, tänker jag, och slår ett meddelande till supporten om detta.

"Den returneras för att du inte betalt momsavin, vi beklagar om du inte fått den" - Jag har inte fått någon avi, så jag talar om detta för supporttomten och frågar hur denna avi levererats, och varför jag inte fått någon påminnelse eller notis i appen.

"Du får ingen notis i appen då den inte skannas i vårt system, det ska ha skickats en påminnelseavi - båda avierna har skickats till din brevlåda"

Så, postnordsjävlarna har alltså misslyckats med att leverera inte en, utan två betalningsavier till mig, och nu är paketet på nån båt tillbaks till Hong Kong, jag blir så trött.
 

TNT

Omega
Beställde ett verktyg från Dagaz i Hong Kong den 2/8. 13/8 kan jag läsa att paketet tullklareras av postnord. Tänker vad skönt, då dröjer det väl bara någon vecka till innan det kommer, men icke. Idag bestämde jag mig för att se om jag fått någon uppdatering i appen om paketet, då står det att det returneras. Vad i helvete, tänker jag, och slår ett meddelande till supporten om detta.

"Den returneras för att du inte betalt momsavin, vi beklagar om du inte fått den" - Jag har inte fått någon avi, så jag talar om detta för supporttomten och frågar hur denna avi levererats, och varför jag inte fått någon påminnelse eller notis i appen.

"Du får ingen notis i appen då den inte skannas i vårt system, det ska ha skickats en påminnelseavi - båda avierna har skickats till din brevlåda"

Så, postnordsjävlarna har alltså misslyckats med att leverera inte en, utan två betalningsavier till mig, och nu är paketet på nån båt tillbaks till Hong Kong, jag blir så trött.
OCH (värst av allt och mest frustrerande) det finns inget att göra åt det! Ingen överinstans att klaga till.
Eller gör det? Kan man skriva till Tullverket? Postnord gör ju deras jobb. Om Tullverket får en enorm ärendehantering pga klagomål på postnord kommer de kanske tröttna tillslut.
 

PNM

Panerai
Beställde ett verktyg från Dagaz i Hong Kong den 2/8. 13/8 kan jag läsa att paketet tullklareras av postnord. Tänker vad skönt, då dröjer det väl bara någon vecka till innan det kommer, men icke. Idag bestämde jag mig för att se om jag fått någon uppdatering i appen om paketet, då står det att det returneras. Vad i helvete, tänker jag, och slår ett meddelande till supporten om detta.

"Den returneras för att du inte betalt momsavin, vi beklagar om du inte fått den" - Jag har inte fått någon avi, så jag talar om detta för supporttomten och frågar hur denna avi levererats, och varför jag inte fått någon påminnelse eller notis i appen.

"Du får ingen notis i appen då den inte skannas i vårt system, det ska ha skickats en påminnelseavi - båda avierna har skickats till din brevlåda"

Så, postnordsjävlarna har alltså misslyckats med att leverera inte en, utan två betalningsavier till mig, och nu är paketet på nån båt tillbaks till Hong Kong, jag blir så trött.

Samma sak höll på att hända mig om det inte var för att jag trakasserade kundtjänsten.

Först hette det ”jag kan se att paketet har kommit men vi har långa tider". Vilket för övrigt var ett svar som det tog 10 minuter för medarbetaren att kolla upp på frågan "hur länge kan mitt paket sitta fast i tullen"? De är ju för fan robotar i kundtjänsten - man skulle kunna fråga dem "säljer Postnord mjukglass?" och de skulle be om tracking nummer och återkomma "jag kan se att paketet har kommit men vi har långa tider". Hursomhelst, så återupprepade jag frågan och svaret var "det kan vi inte svara på". Jag frågade då om det var möjligt att paketet skulle sitta fast i tullen fram till julafton men det var tydligen inte möjligt och då jag hjälpte kundtjänstroboten med att hen hade kunskap om att paketet skulle levereras någonstans mellan nu och julafton så vi hade en utgångspunkt att arbeta med. Efter denna typ av dialektisk tortyr fick jag till slut "inom en månad".

Dock hade mitt tålamod börjat gå på reserverna så jag ringde upp kundtjänsten två-tre dagar senare och fick då reda på att paketet sitter fast tills jag betalat momsavin. Som jag aldrig fått. Fick då hjälp att betala momsen på postnords hemsida med hjälp av swish. Någon slags absurd känsla infinner sig när man inser att man genom en 1 minuts-process med Swish löst ett problem som orsakat 3 veckors väntetid pga av att en papperslapp ("avi") aldrig kommit fram och utan fungerade rutiner om att upplysa mig om detta faktum. Paketet har fortfarande inte kommit fram men borde komma vilken dag som helst nu Det var på håret att mitt paket också returnerades.

Det är rena Kafka över det här skitbolaget.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Drygt. Hoppas paketet hittar fram!
Tack :)

Jag har aldrig varit med om att ett paket slutar att spåras när det kommer hit bara. Har ett annat paket med en för mig lite finare klocka men den står det ”Toftanäs” när man spårar det hos postnord. Försöker jag spåra paketet jag frågade postnord om så står det bara anlänt i Sverige hos söktjänsten och inte registrerat hos postnord.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Om avsändaren skickat med lokal posttjänst (USPS, Royal Mail) har jag varit med om samma. Inte säkert att PostNord då ens får veta att det ska vara spårbart utan spårningen sker då via USPS/RMs hemsida (som sannolikt då stannar vid svenska gränsen). Sjukt irriterande oavsett :dead:
Tack! Då vet jag :) Blev så förvånad bara för jag har aldrig sett det innan och paketet skall vara skickat spårbart.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack :)

Jag har aldrig varit med om att ett paket slutar att spåras när det kommer hit bara. Har ett annat paket med en för mig lite finare klocka men den står det ”Toftanäs” när man spårar det hos postnord. Försöker jag spåra paketet jag frågade postnord om så står det bara anlänt i Sverige hos söktjänsten och inte registrerat hos postnord.
Fan så störigt. Bra att @aximand kunde sprida lite ljus i frågan. Kanske kunde deras posttjänster informera om det.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tack! Då vet jag :) Blev så förvånad bara för jag har aldrig sett det innan och paketet skall vara skickat spårbart.
Vet inte om det är handovern som inte riktigt är 100 eller vad det är som orsakar problemet... Man kan tycka att det borde finnas ett samarbete för spårning men då kanske tråden skulle heta PostWorld och inte PostNord :rolleyes::rolleyes:
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Första gången jag råkar ut för detta men postnord har försökt leverera paket (nej, min fru har varit hemma hela dagen) och misslyckades med uppdraget hävdade de. Suck.
Det har hänt mig med. Jaja tänkte jag och gick och hämtade ut det. Sen några veckor senare hade jag ett ytterligare hempaket och jag råkade utav ren slump gå förbi min brevlåda när bilen kom och fick det då i näven när jag frågade om han hade ett paket till mig :) Misstänker att de inte orkade hoppa ur bilen och gå fem meter för att ringa på :D
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det har hänt mig med. Jaja tänkte jag och gick och hämtade ut det. Sen några veckor senare hade jag ett ytterligare hempaket och jag råkade utav ren slump gå förbi min brevlåda när bilen kom och fick det då i näven när jag frågade om han hade ett paket till mig :) Misstänker att de inte orkade hoppa ur bilen och gå fem meter för att ringa på :D

Tråkigt att de måste ljuga. Varför inte säga rakt ut att paketet inte kan levereras pg a hårt arbetstryck.
Du fick visa legitimation hoppas jag?
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Första gången jag råkar ut för detta men postnord har försökt leverera paket (nej, min fru har varit hemma hela dagen) och misslyckades med uppdraget hävdade de. Suck.
Råkat ut för samma sak plus så fick jag inte deras avisering. I och med att den inte var spårbar i Sverige (men det var den utomlands) så kunde jag inte veta var den fanns. Postnord kunde heller inte svara mig var den fanns i och med den inte var spårbar i Sverige. Jag fick snällt vänta på påminnelsen som kom två veckor senare:banghead:
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Hörde på nyhterna på radion att en inte allt för gammal kundundersökning visade att över hälften av alla svenskar tros ha haft en egen negativ erfarenhet av postnords tjänster samt att ca 90% har lågt eller inget förtroende för bolaget.
Märkligt att Ledningen får vara kvar och att de inte gör mer kring säkerställa hjälp och ersättnign till drabbade.
Känns som en effekt av centralstyrning där ingen har mandat att lösa problem utan hänvisar till centrala direktv och "checklistor" oavsett problem och vem det drabbat eller på vilket sätt.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tack :)

Jag har aldrig varit med om att ett paket slutar att spåras när det kommer hit bara. Har ett annat paket med en för mig lite finare klocka men den står det ”Toftanäs” när man spårar det hos postnord. Försöker jag spåra paketet jag frågade postnord om så står det bara anlänt i Sverige hos söktjänsten och inte registrerat hos postnord.

Dessvärre verkar det så. hade ett paket som hade skannats in på den lokala distributionsterminalen, det var spårbart och skulle levereras på dörren. Det gick en vecka innan jag började undra vad de höll på med.

Efter ett samtal var det bara ett drygt. "Det har gått för lång tid mellan skanningarna. Kontakta leverantören och reklamera paketet" som svar :banghead:
 

Laplander

Rolex
Första gången jag råkar ut för detta men postnord har försökt leverera paket (nej, min fru har varit hemma hela dagen) och misslyckades med uppdraget hävdade de. Suck.
Paket med utkörning orsakar mera problem för mej än servicen den tillför. Jag brukar tappa två eller tre dagar på detta. Det är det gamla vanliga "försökt leverera paket" sen ska paketet skickas söderut i Svärje till en distributionsterminal för att "göras om" till en pakettyp man kan hämta ut själv på paketombud och sedan upp genom landet igen...
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Paket med utkörning orsakar mera problem för mej än servicen den tillför. Jag brukar tappa två eller tre dagar på detta. Det är det gamla vanliga "försökt leverera paket" sen ska paketet skickas söderut i Svärje till en distributionsterminal för att "göras om" till en pakettyp man kan hämta ut själv på paketombud och sedan upp genom landet igen...
Känns som att mycket skulle lösas om man bara fick det till ombud på en gång..
 

Laplander

Rolex
Känns som att mycket skulle lösas om man bara fick det till ombud på en gång..
Exakt, men när man får paket från Tyskland och England ingår ofta hemkörning. Jag vet inte om det är mera tradition där eller om avsändaren ser det som att de bjuder på en liten service för bekvämlighetens skull. Och "riktiga" företag som inte har privatpersoner som primär kundgrupp skickar ofta sina paket som riktiga företagspaket med utkörning.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Paket med utkörning orsakar mera problem för mej än servicen den tillför. Jag brukar tappa två eller tre dagar på detta. Det är det gamla vanliga "försökt leverera paket" sen ska paketet skickas söderut i Svärje till en distributionsterminal för att "göras om" till en pakettyp man kan hämta ut själv på paketombud och sedan upp genom landet igen...

Det trista är också att jag inte kan åka ut till distr.centralen för att hämta ut paketet utan, som du skriver, ska paketet göras om till något annat och skickas ut till utlämningsställe.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Exakt, men när man får paket från Tyskland och England ingår ofta hemkörning. Jag vet inte om det är mera tradition där eller om avsändaren ser det som att de bjuder på en liten service för bekvämlighetens skull. Och "riktiga" företag som inte har privatpersoner som primär kundgrupp skickar ofta sina paket som riktiga företagspaket med utkörning.
Mjo, mina kamrater i England har dessutom generellt en Concierge som kan ta emot pakten oavsett storlek. Kanske vore något att styra upp i Sverige?
 
Topp