• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Tycker ändå det rullar på rätt bra för min del. En del varubrev hem som kommer snabbt. Fick ett MyPack Collect som blev en dag sent pga fel postnummer, annars brukar paketen ramla in bra. Hade lite problem med brev till företaget för ett tag sedan, fakturor som man upptäckte saknades när påminnelsen kom. Men senaste halvåret har allt jag vet om kommit som det ska.
Om du läser ditt eget inlägg igen så blir ju frågan: är detta godkänt egentligen... ;)

Hej

jag undrar hur det fungerar om skatt/moms när man köper en begagnad klocka från USA t.ex?? får alla betala skatt? går det att kringgå momsen på något sett, osv?:rolleyes:

jag är väldigt tacksam för svar och erfarenheter!?'

mvh fredrik

Hej

jag undrar hur det fungerar om skatt/moms när man köper en begagnad klocka från USA t.ex?? får alla betala skatt? går det att kringgå momsen på något sett, osv?:rolleyes:

mvh fredrik

Fyra inlägg, och alla handlar om hur man ska fuska med momsen :)

190DB2AE-912B-4ED5-8E51-E8BB7630D3E3.jpeg

Hej

mvh fredrik
Det finns MÄNGDER med människor som är experter på hur man fifflar med skatt, dock tror jag inte att du hittar dessa på Klocksnack!:) Happy hunting.

Det finns MÄNGDER med människor som är experter på hur man fifflar med skatt, dock tror jag inte att du hittar dessa på Klocksnack!:) Happy hunting.

Nä, här betalar alla moms och alla avgifter :angel:

@reem81 Det är bara att ta ett omtag, du är inte den första som har frågat och kommer inte vara den sista. Köp en klocka som du gillar och in och posta bilder och ge dig in i diskussionstrådarna. Det finns mycket intressant att lära sig här inne som har med klockorna att göra :)

Jag har fått lära mig att FedEx använder sig av postnord ibland här i Sverige den hårda vägen. Bojkottar just nu postnord på grund av mycket strul vid leveranser och valde därför FedEx som leverantör då jag trodde att de var självständiga. Ringde dem i onsdags och fick höra att mitt paket låg då hos postnords terminal för hemleverans. Bokade in hemleverans idag mellan 13-15. Satt hemma och väntade utan att någon ringde eller plingade på. Ringde sen FedEx igen runt 17 idag. Nu kan de inte svara på vad som hänt mitt paket och de vet inte vart de är. Avskyr verkligen postnord.

Jag har fått lära mig att FedEx använder sig av postnord ibland här i Sverige den hårda vägen. Bojkottar just nu postnord på grund av mycket strul vid leveranser och valde därför FedEx som leverantör då jag trodde att de var självständiga. Ringde dem i onsdags och fick höra att mitt paket låg då hos postnords terminal för hemleverans. Bokade in hemleverans idag mellan 13-15. Satt hemma och väntade utan att någon ringde eller plingade på. Ringde sen FedEx igen runt 17 idag. Nu kan de inte svara på vad som hänt mitt paket och de vet inte vart de är. Avskyr verkligen postnord.
Hade exakt samma upplevelse i somras. FedEx från Holland. Inga problem. Men jag bor på en liten ö, och då blir postnord underleverantörer. Första försöket: returstämpel till Arlanda. Andra försöket: spårningen uppdaterades aldrig och paketet låg på olika terminaler och kunde 14 dagar senare levereras via ombudet här. Nerver av stål behövs uppenbarligen (jag saknar dessa).

Hade exakt samma upplevelse i somras. FedEx från Holland. Inga problem. Men jag bor på en liten ö, och då blir postnord underleverantörer. Första försöket: returstämpel till Arlanda. Andra försöket: spårningen uppdaterades aldrig och paketet låg på olika terminaler och kunde 14 dagar senare levereras via ombudet här. Nerver av stål behövs uppenbarligen (jag saknar dessa).

Fy fan vad hemskt!! Trist att de inte har bättre koll. Jag gör allt för att undvika dem i fortsättningen.

Har varit med om samma sak. Slutade med att PostNord skickade tillbaka försändelsen till avsändaren istället för till mig :banghead:
Tack PostNord!
Fick ersättning från avsändaren. Om jag ville ha tillbaka tullavgiften som PostNord hade tagit betalt för fick jag vända mig till Tullverket.
Smidigt PostNord!
Samma sak hände mig nyligen. Spårbart paket från USA som bytte kollinr när det kom hit och Postnord kunde inte säga vad det nya kollinumret var. Ringde Postnord en gång i veckan men de kunde inte säga var paketet fanns. Fick ingen avisering och till slut skickades det tillbaka. Enligt USPS kom det tillbaka som "unclaimed". Kul! Kostade mig ca 1000 spänn extra för att få hit paketet igen eftersom avsändaren ansåg att de hade gjort allt rätt och att det inte var USPS fel heller. Postnord hänvisar såklart bara till avsändaren... :banghead:

Senast ändrad:
Nu är det problem igen med Postnord.
Jag postar 2 REK med Postnord, en klocka till Falun och en till Saltsjöbaden.
I Falun dök klockan upp dagen efter och hämtades ut där.
Klockan till Saltsjöbaden hämtades upp i Borgholm den 26/11 "Försändelsen är på väg" och därefter finns ingen spårningsinformation.
Jag uppmanades att reklamera försändelsen, problemet var att sidan för reklamationer låg nere sedan länge. "Felsökning pågår".

Nu är det problem igen med Postnord.
Jag postar 2 REK med Postnord, en klocka till Falun och en till Saltsjöbaden.
I Falun dök klockan upp dagen efter och hämtades ut där.
Klockan till Saltsjöbaden hämtades upp i Borgholm den 26/11 "Försändelsen är på väg" och därefter finns ingen spårningsinformation.
Jag uppmanades att reklamera försändelsen, problemet var att sidan för reklamationer låg nere sedan länge. "Felsökning pågår".
Min upplevelse av REK är att försändelser inte uppdateras alls förrän de når utlämningsstället och det kan finnas flera orsaker till att det tar lite längre tid.

Det postades i förrgår och det är inte omöjligt att det når utlämningsstället senare i eftermiddag, det har trots allt gått mindre än två dygn. Ta det lugnt och avvakta någon dag till innan du hetsar upp dig i onödan, ett tips i all välmening. :)

Samma sak hände mig nyligen. Spårbart paket från USA som bytte kollinr när det kom hit och Postnord kunde inte säga vad det nya kollinumret var. Ringde Postnord en gång i veckan men de kunde inte säga var paketet fanns. Fick ingen avisering och till slut skickades det tillbaka. Enligt USPS kom det tillbaka som "unclaimed". Kul! Kostade mig ca 1000 spänn extra för att få hit paketet igen eftersom avsändaren ansåg att de hade gjort allt rätt och att det inte var USPS fel heller. Postnord hänvisar såklart bara till avsändaren... :banghead:
Har sett att det är fler och fler som tar Postnord vidare till ARN och/eller Konsumentverket så jag rekommenderar att du kollar upp förutsättningarna för det. Och/eller anmälan till PTS.

Nu har jag för första gången fått uppleva hur PostNord hanterar brev/paket från icke-EU-länder (USA i mitt fall) sen deras nya policy infördes i våras (?).
Har betalat in momsen plus avgift via moms.postnord.se. Ska bli spännande att se om alla andra bara haft otur, eller om jag också får vänta några månader på två NATO-band.:nailbiting:

Återigen fick jag paket från Tyskland där hemkörning ingick. På torsdag 09:00 annonserades att paketet var lastat för utkörning och klockan 14:00 knackade det äntligen på dörren. Jag satt hemma och väntade fem timmar. Missar man en utkörning eller om PostNord helt enkelt bara säger att dom varit på adressen ska paketet tillbaka till terminal, då hade det dröjt till nästa vecka innan jag fått det... Nåja, det var inget livsviktigt, men när man beställt något vill man ju ha det hem så fort som möjligt, speciellt när paketet redan befinner sej i staden och före helgen. Synd att man inte kan välja att få dessa paket direkt till uthämtningsställe...

Tillbaka
Topp