• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tråkigt att de måste ljuga. Varför inte säga rakt ut att paketet inte kan levereras pg a hårt arbetstryck.
Du fick visa legitimation hoppas jag?

Kommer inte ihåg faktiskt, men skulle inte bli förvånad om jag inte gjorde det :p

Hörde på nyhterna på radion att en inte allt för gammal kundundersökning visade att över hälften av alla svenskar tros ha haft en egen negativ erfarenhet av postnords tjänster samt att ca 90% har lågt eller inget förtroende för bolaget.
Märkligt att Ledningen får vara kvar och att de inte gör mer kring säkerställa hjälp och ersättnign till drabbade.
Känns som en effekt av centralstyrning där ingen har mandat att lösa problem utan hänvisar till centrala direktv och "checklistor" oavsett problem och vem det drabbat eller på vilket sätt.

Det betyder ju att... 10% faktiskt har förtroende för dem! :-O

Dessvärre verkar det så. hade ett paket som hade skannats in på den lokala distributionsterminalen, det var spårbart och skulle levereras på dörren. Det gick en vecka innan jag började undra vad de höll på med.

Efter ett samtal var det bara ett drygt. "Det har gått för lång tid mellan skanningarna. Kontakta leverantören och reklamera paketet" som svar :banghead:

Man upphör aldrig att förvånas. Jag sålde en klocka här på k&s och skickade den rek:at till Lund, mottagaren fick ett sms om att han skulle hämta den i Trelleborg :D


Mjo, mina kamrater i England har dessutom generellt en Concierge som kan ta emot pakten oavsett storlek. Kanske vore något att styra upp i Sverige?

Eller så tar man vispen ner på kontinenten och hämtar den själv :)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kan detta stämma?
DB03B636-A184-4533-AB7E-9CFB686A580C.png
82EE7458-0AE3-4EA6-BF29-925D36532519.png

AF27C4C2-71E9-4830-8925-56F0EC4BE119.png

90B4DE11-7B3E-4908-9B6C-7A1259C76DBF.png

7CA6335B-710A-43D1-989F-1DDBA26A134C.png
Har varit med om samma sak. Slutade med att PostNord skickade tillbaka försändelsen till avsändaren istället för till mig :banghead:
Tack PostNord!
Fick ersättning från avsändaren. Om jag ville ha tillbaka tullavgiften som PostNord hade tagit betalt för fick jag vända mig till Tullverket.
Smidigt PostNord!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har varit med om samma sak. Slutade med att PostNord skickade tillbaka försändelsen till avsändaren istället för till mig :banghead:
Tack PostNord!
Fick ersättning från avsändaren. Om jag ville ha tillbaka tullavgiften som PostNord hade tagit betalt för fick jag vända mig till Tullverket.
Smidigt PostNord!

Det är det jag är rädd för. Jag kommer inte att få tillbaka stålarna från varken den ena eller andra parten, som tur är rör det sig bara om 130kr.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Ett REK skickades till mig igår från Tyresö med destination Borgholm. Appen signalerar nu att avi skickats ut till mottagaren men försändelsen finns att hämta i Mönsterås 10 mil bort?
Nu gör man enligt "Kundtjänst" ett försök till ikväll kl 17.00 lämnar försändelsen Mönsterås för färd via Alvesta till Borgholm.
Kommer försändelsen fram i morgon?

Edit: Försändesen kom fram ett dygn försenat. Enligt ICA i Borgholm saknades det 3 REK den morgon jag skulle fått min leverans. Detta sker inte varje dag men det är vanligt att REK/Paket levereras till fel utlämningsställe.
 
Senast ändrad:

aximand

Panerai
2-Faktor
Ett REK skickades till mig igår från Tyresö med destination Borgholm. Appen signalerar nu att avi skickats ut till mottagaren men försändelsen finns att hämta i Mönsterås 10 mil bort?
Nu gör man enligt "Kundtjänst" ett försök till ikväll kl 17.00 lämnar försändelsen Mönsterås för färd via Alvesta till Borgholm.
Kommer försändelsen fram i morgon?
Förmodligen? Helt omöjligt för oss att säga tror jag :oldman: Rek brukar bara ta en dag.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ett REK skickat till mig från Sri Lanka kom fram till Sverige på två dagar, nu är det i tullen (har betalat). Ska bli spännande att se hur lång tid det tar.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Input önskas:
Fick en "commercial industrial sample" skickad från SG. Värdet var $12 och det var oöppnat av tullen ända ska jag betala 120:-
Det är en sample. Kan Postnord göra så - bara smälla på ett belopp?
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Input önskas:
Fick en "commercial industrial sample" skickad från SG. Värdet var $12 och det var oöppnat av tullen ända ska jag betala 120:-
Det är en sample. Kan Postnord göra så - bara smälla på ett belopp?

Ja. Förmodligen är det moms för de $12 och sen en liten extra avgift till Postnord för att de är snälla nog att sköta detta.

"Commercial sample" eller garantiretur spelar ingen roll, de lägger på det ändå.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Och motsvarande rolighet, inklusive administrationsavgiften, händer med andra speditörer också så det är inte bara Postnord som jävlas.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ja. Förmodligen är det moms för de $12 och sen en liten extra avgift till Postnord för att de är snälla nog att sköta detta.

"Commercial sample" eller garantiretur spelar ingen roll, de lägger på det ändå.
Nu var det länge sedan men jag har fått varuprover från USA och de har varit momsbefriade. Det kan mycket väl ha ändrats.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Input önskas:
Fick en "commercial industrial sample" skickad från SG. Värdet var $12 och det var oöppnat av tullen ända ska jag betala 120:-
Det är en sample. Kan Postnord göra så - bara smälla på ett belopp?
PostNord tar 75 kr för den förtullning de sköter åt Tullverket. Tillkommer sen moms. Efter boomen av kinatillverkade varor finns väl inget som inte förtullas om det kommer från utanför EU. Inget fribelopp alltså.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Någon som handlat på eBay från USA på senaste tiden?
Man betalar väll import charges redan på eBay då?
Vad mer för avgifter tillkommer i Sverige av våra ”eminenta” PostMords hantering?
 

Laplander

Rolex
Någon som handlat på eBay från USA på senaste tiden?
Man betalar väll import charges redan på eBay då?
Vad mer för avgifter tillkommer i Sverige av våra ”eminenta” PostMords hantering?
Om säljaren erbjuder köp via Global Shipping Program betalar man importavgift och tull samtidigt med köpet via PayPal i en separat transaktion.
Om inte så får man köra på det klassiska sättet och betala när paketet kommer till Svärje.
 

Rulle

Audemars
Någon som handlat på eBay från USA på senaste tiden?
Man betalar väll import charges redan på eBay då?
Vad mer för avgifter tillkommer i Sverige av våra ”eminenta” PostMords hantering?
paketet går från säljare till en partner till ebay i usa som packar om paketet och kollar aå att allt stämmer och dom tar hand om tullningen till sverige
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter inrop på Kaplans väntar jag på rek hos postnord. Inget konstigt med det. Det har inte gått över tiden och jag har inte fått något lustigt meddelande eller liknande. Men känslan att skicka med postnord är inte rolig längre. Så i denna morgonstund kan jag ligga och fundera på hur det kunde bli så här. Jag menar. Att skicka brev och paket med posten förr var ju kassaskåpssäkert. Det gick i princip aldrig fel. Brevbärare satte en ära i att grejerna skulle fram. Genom stormar, snö och drivis knegade dessa tappra kämpar på för att leverera i alla lägen. Tryggt och säkert.
Och nu ligger jag alltså i min säng och halvt livrädd funderar på om försändelsen kommer fram eller inte. Och då är det ändå ett rek! Det är klart att det finns många ärliga på postnord som fortfarande vill göra ett riktigt bra jobb, men många är oxå dom kunder som blivit av med grejer. Hoppas att Fru Fortuna är med mig idag.:rolleyes:
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Efter inrop på Kaplans väntar jag på rek hos postnord. Inget konstigt med det. Det har inte gått över tiden och jag har inte fått något lustigt meddelande eller liknande. Men känslan att skicka med postnord är inte rolig längre. Så i denna morgonstund kan jag ligga och fundera på hur det kunde bli så här. Jag menar. Att skicka brev och paket med posten förr var ju kassaskåpssäkert. Det gick i princip aldrig fel. Brevbärare satte en ära i att grejerna skulle fram. Genom stormar, snö och drivis knegade dessa tappra kämpar på för att leverera i alla lägen. Tryggt och säkert.
Och nu ligger jag alltså i min säng och halvt livrädd funderar på om försändelsen kommer fram eller inte. Och då är det ändå ett rek! Det är klart att det finns många ärliga på postnord som fortfarande vill göra ett riktigt bra jobb, men många är oxå dom som blivit av med grejer. Hoppas att Fru Fortuna är med mig idag.:rolleyes:
Man har nog sänkt kraven, bara för att kunna fylla alla vakanser. Det är inte sä värst sexigt att jobba på Postnord 2018
 

demondave

Rolex
Tycker ändå det rullar på rätt bra för min del. En del varubrev hem som kommer snabbt. Fick ett MyPack Collect som blev en dag sent pga fel postnummer, annars brukar paketen ramla in bra. Hade lite problem med brev till företaget för ett tag sedan, fakturor som man upptäckte saknades när påminnelsen kom. Men senaste halvåret har allt jag vet om kommit som det ska.
 
Topp